Ben ik de enige die niet kan aarden op een pensionstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Ben ik de enige die niet kan aarden op een pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:01

Op iedere stal is wel wat zelfs als je de paarden aan huis hebt.
Mijn ervaring is dat je moet leren vree te hebben met dingen die minder gaan in jou ogen en als je daar niet mee kan leven en als het je niet bevalt andere stal zoeken.
Hoe lastig dat ook kan zijn.

Je eigen instelling doet trouwens ook een hoop (helaas ook niet bij iedere stal ...).
Van alle stallingen (11 stuks) die ik versleten heb en of ben geweest is er maar 1 waar ik de paarden vol vertrouwen weer heen zou brengen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 07:19

Tja mijn ervaring is dat het veelal dezelfde mensen zijn die van stal naar stal hoppen. Sommige mensen verslijten tig stallen en vinden altijd iets om over te klagen! Ik heb een hele vaste club mensen die echt al jaren staan en ongeveer 1 tot 2 boxen waar ik het laatste jaar een beetje pech mee heb..Aantal mensen gehad die gewoon niet tussen de andere passen en die er heel andere gedachten op houden dan t gros hier..En dan is t uiteindelijk ook beter dat je vertrekt. En ligt het dan aan die mensen of aan de stal? Weet het niet zo goed ik hou me altijd maar vast aan het idee dat het overgrote deel graag wil blijven en dat de paarden zeer tevreden zijn! Je kunt als stal niet altijd iedereen tevreden houden hoe goed je ook je best doet! Je inzichten kunnen zelf ook veranderen: wat ik vroeger goede stallen vond, vind ik deze nu achterhaald! Stallen die weinig vrije beweging aanbieden vond ik heel vroeger veel normaler dan nu! Mijn inzichten zijn verandert en heb me veel meer verdiept in t natuurlijke gedrag van paarden. Zelfde met ruwvoer: geef nu onbeperkt waar ik vroeger ( overgeleverd aan de pensionhouder) dacht dat dat kleine bultje op de grond genoeg was.. Zelfde met stallen die maar 4 uur per dag vrije beweging aanbieden ( mijn inziens veel te weinig maar vroeger was ik er blij mee geweest! Zo kun je als klant zijnde ook zelf meerdere inzichten ontwikkelen waardoor je merkt dat een bepaalde stal niet meer bij je past! Gelukkig komen er steeds meer stallen die zich aanpassen aan de paarden en komen er steeds meer stallen die hun beleid aanpassen!

Ts: hopelijk kom je eruit met stalhouder!

SharonStory5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 07:56

Dekens wisselen is echt een tijdrovend klusje, want je bent niet de enige op stal. En hoewel nu misschien niemand anders het ook wil, als andere klanten daar eenmaal lucht van krijgen kan dat wel eens heel anders worden. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het dan een vervelend klusje wordt, dus dat ze dit niet willen doen kan ik helemaal begrijpen. Je zou natuurlijk wel kunnen voorstellen om er een financiële bijdrage voor te doen per maand? Bij ons op stal hebben we een deken service, je mag twee keer per dag vijf dagen per week een "dekendienst" vragen, dus bijvoorbeeld zweetdeken af en winterdeken op in de avond, en in de ochtend dan bijvoorbeeld een regendeken extra op. Hier betaal je 25 euro per maand voor, is het dubbel en dwars waard!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 06:37

Dekens wisselen doe ik inprincipe ook niet..ook niet voor 25 euro in de mnd! Heb er 4 van mezelf vind ik al meer dan genoeg werk!!
Medicijnen geven vind ik geen enkel probleem!!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 07:14

Als ik zo je opmerkingen lees, dan denk ik dat je best een plekje gaat gaan zoeken waar je alles zelf kan doen...

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 07:17

Hier jaren van stal gehopt en iedere keer kwam ik terug op een doe het zelf stal. Maar ik kreeg een baan 45 km verderop dus 2/3 keer per dag bij paard lief langs zat er niet meer in. Toen op een manege gestaan met alle faciliteiten en de paarden stonden ook veel buiten met onbeperkt ruwvoer. Toch vele irritaties vanuit mij, vieze stallen, regeltjes, rijbanen veel verhuurd etc.
Nu sinds een jaar bij een koeienboer die ook wat pension doet. Hij zet ze 6 dagen per week binnen en buiten, hij voert alle dagen. Verder doe ik alles zelf, heb een hoop vrijheid en een gezellige groep meiden waar ik het goed mee kan vinden. Ik hoop dat ik hier nog vele jaren kan blijven met mijn paarden vriendinnen