Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Melissa1996 schreef:- Hoe groot is het?
Onze paddock is in een L-vorm. Een stuk is, is 23, bij 20 en het andere stuk is 23 bij 7.
Dit is ongeveer want ik ben nu thuis dus kan hem niet ma meten.
Plus dit hebben ze ook nog een trek, van een x aantal meter waar ze overdag op lopen.
- Zijn er stukken verhard?
We hebben rond de hooi bakken een stuk gemaakt waar rubber tegels liggen. Die hebben we vrij schuin gelegd waar door het water er makkelijk afloopt.
- Staan ze alleen of samen?
Ze staan met zn 6e nu.
- Hoeveel uur staan ze erop?
Zoveel mogelijk, inpreciepe 24/7 behalve bij slecht weer. Of hele warme dagen.
- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Ik probeer zoveel mogelijk onbeperkt te voeren.
- Is er een schuilstal aanwezig?
Jammer genoeg misschien we die. Als we die hadden gehad was het helemaal super geweest.
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
Op droge dagen mogen de paarden de wei nog op.
Hier mis je alleen de hooi/waterbak en het stukje rechts op de foto.
[ [url=m/nOTRL6.jpg]Afbeelding[/url] ]
cynthia18 schreef:Hoe doen jullie het met voeren in de paddock? Hebben jullie de voerbakken onderdak?
Azmay schreef:Ik ben erg benieuwd naar het formaat van de paddocks op bokt, thuis of op pension.
Op pension, is een doe het zelf stal, je huurt echt redelijk kaal zit stro en mestafvoer bij en gebruik van bak, elektra en water. Hooi, krachtvoer etc. Zelf regelen, ook zelf voeren.best veel werkmaar zou nooit anders meer willen. Je bepaalt zelf wat, hoeveelen wanneer er wordt gevoerd. Alle beurten doe je zelf. Het ligt gelukkig op de route naar het werk van mijn man, die voert s ochtends om 7 uur en savons om half 6. Ik voer tussen de middag direct als ik er ben om 12 uur (slobber)en als ik weg ga om 3 uur(penen). Laatste voerbeurt is dus al die van mijn man om half 6 smiddags. Ze krijgen dan zoveel dat het sochtends bijna nooit op is (4 netten bomvol en bomvolle ruif. Anders zou het te vroeg zijn als laatste beurt
- Hoe groot is het? Ik denk 20 x20
- Zijn er stukken verhard? Nee, helaas nog niet
- Staan ze alleen of samen? Met zijn tweeën, moeder en dochter
- Hoeveel uur staan ze erop? Wanneer ze willen
- Krijgen ze hun hooi op de paddock? Ja en binnen. Heb stuk of 5 voerplaatsen voor het hooi. Binnen een ruif en verder nog 4 netten die ik her en der ophang..
- Is er een schuilstal aanwezig?Ja, is een grote stal van 8x4 die echt als box wordt bijgehouden, elke dag gemest en opgestrooid.
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc? Zomermaanden bij goed weer dag en nacht op het land. Rest van het jaaroverdag op het land of in de paddock/stal. Staldeur staat gewoon altijd open.
Ik ben benieuwd, andere relevante dingen mogen natuurlijk ook gemeld worden
Azmay schreef:Ik ben erg benieuwd naar het formaat van de paddocks op bokt, thuis of op pension.
- Hoe groot is het? 7x14m
- Zijn er stukken verhard? Nee
- Staan ze alleen of samen? Alleen
- Hoeveel uur staan ze erop? 10 uur/dag in het winterseizoen
- Krijgen ze hun hooi op de paddock? Ja
- Is er een schuilstal aanwezig? Nee
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc? 's Nachts altijd op stal, zomers in overdag de wei en in de winter overdag in de paddock.
Ik ben benieuwd, andere relevante dingen mogen natuurlijk ook gemeld worden
_suus19_ schreef:Het verbaasd me hoeveel bakkers er hele kleine paddock hebben waar maar een paard tegelijk in staat. Hebben jullie paarden dan de hele winter geen sociaal contact? Wat is het nut van een paddock alleen?
_suus19_ schreef:Het verbaasd me hoeveel bakkers er hele kleine paddock hebben waar maar een paard tegelijk in staat. Hebben jullie paarden dan de hele winter geen sociaal contact? Wat is het nut van een paddock alleen?