Hoe groot is jullie paddock?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:07

Ik voer meestal in de stallen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:13

Helaas weer richting winter dus paddock en buitenbak als verblijf. Bij elkaar is het een 1700 m2. De paddock is zwart zand, die wil nog wel nat worden maar de buitenbak is eigenlijk altijd droog. Ze kunnen op stal maar doen ze overdag eigenlijk nooit. Ze staan buiten van 's morgens een uur of 7-8 totdat het donker wordt. Er is niets verhard en ze krijgen onbeperkt hooi in netten. 's nachts op stal.
Er staan 2 grote kwpn-ers op.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:28

Ik hoef gelukkig niks te betalen. Sta op 'pension'.
Vroeger was de paddock zwart zand. Moest best een blubber bende zijn. Toen stond ik er nog niet.

Eigenaar heeft de paddock gekeerd en ook een dikke laag geel zand laten leggen. Nu is het super. Bij heel nat weer wel nat natuurlijk. Maar geen blubber bende. Paardjes zakken niet weg.

Rond het harde ligt een geul. Die eindigt in het bos. Echt dieper in het bos. Denk zo'n 10 meter.
Dat scheelt ook al enorm!

Paardje heeft altijd drogen benen.
Soms sokjes wat nat.

GerardaLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:34

Mijn paddock is 16X16m, ligt aan een inloopstal van 9*4 en die inloopstal staat op een verhard stuk van 8*16. Ze staan er s nachts alleen op. Nu nog niet, kunnen nog steeds in t land. Straks wanneer het iets natter wordt zet ik ze er snachts in. Oja is voor een shet en paard

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:44

De paddock van mijn grote paarden is twee keer een buitenbak formaat, dus ruimte genoeg om lekker in te kunnen spelen en galopperen. Iets wat ik wel heel belangrijk vind. Die van mijn mini's is wat kleiner. Daarnaast heb ik in de zomer weidegang en stallen die op de dag altijd open staan.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:02

Melissa1996 schreef:
- Hoe groot is het?
Onze paddock is in een L-vorm. Een stuk is, is 23, bij 20 en het andere stuk is 23 bij 7.
Dit is ongeveer want ik ben nu thuis dus kan hem niet ma meten.
Plus dit hebben ze ook nog een trek, van een x aantal meter waar ze overdag op lopen.

- Zijn er stukken verhard?
We hebben rond de hooi bakken een stuk gemaakt waar rubber tegels liggen. Die hebben we vrij schuin gelegd waar door het water er makkelijk afloopt.

- Staan ze alleen of samen?
Ze staan met zn 6e nu.

- Hoeveel uur staan ze erop?
Zoveel mogelijk, inpreciepe 24/7 behalve bij slecht weer. Of hele warme dagen.

- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Ik probeer zoveel mogelijk onbeperkt te voeren.

- Is er een schuilstal aanwezig?
Jammer genoeg misschien we die. Als we die hadden gehad was het helemaal super geweest.

- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
Op droge dagen mogen de paarden de wei nog op.

Hier mis je alleen de hooi/waterbak en het stukje rechts op de foto.
[ [url=m/nOTRL6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de paddock op live beeld.
Gemaakt vanuit onze buitenbak, dat eerste hoort er dus niet bij
Afbeelding

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:41

cynthia18 schreef:
Hoe doen jullie het met voeren in de paddock? Hebben jullie de voerbakken onderdak?

Ik heb zo'n slowfeeder bak en die staat gewoon buiten. Er zitten gaatjes in de bodem dus meeste vocht loopt weg. En daarbij.. nat hooi (wat natuurlijk niet moet blijven liggen) is niks mis mee en eten ze gewoon op.

Bij extreem nat weer hang ik een hooinet erbij in de schuilstal maar deze is te klein om die hooibak erbij kwijt te kunnen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:50

Afbeelding

Hier krijgen ze hun hooi.
Het hooi is dus altijd droog :)
Ze staan ook droog. Ideaal.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:01

20 x 20 met schuilstal van 2 x 3. En daarvoor een stuk betegeld van 2 x 3.
Staat een c pony met mini shet.
24/7 dus ook hooi krijgen ze hier.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:12

Onze paddock is volgens mij 20/25bij 30/40.

Gigantisch kunnen ze lekker droog op staan van winter.
Staan nu twee haflingers op met schuilstal.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:23

Hooi geef ik binnen in de schuilstal, in de winter lopen ze toch bijna nooit de paddock in. Mietjes :+

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:27

Azmay schreef:
Ik ben erg benieuwd naar het formaat van de paddocks op bokt, thuis of op pension.

Op pension, is een doe het zelf stal, je huurt echt redelijk kaal zit stro en mestafvoer bij en gebruik van bak, elektra en water. Hooi, krachtvoer etc. Zelf regelen, ook zelf voeren.best veel werkmaar zou nooit anders meer willen. Je bepaalt zelf wat, hoeveelen wanneer er wordt gevoerd. Alle beurten doe je zelf. Het ligt gelukkig op de route naar het werk van mijn man, die voert s ochtends om 7 uur en savons om half 6. Ik voer tussen de middag direct als ik er ben om 12 uur (slobber)en als ik weg ga om 3 uur(penen). Laatste voerbeurt is dus al die van mijn man om half 6 smiddags. Ze krijgen dan zoveel dat het sochtends bijna nooit op is (4 netten bomvol en bomvolle ruif. Anders zou het te vroeg zijn als laatste beurt
- Hoe groot is het? Ik denk 20 x20
- Zijn er stukken verhard? Nee, helaas nog niet
- Staan ze alleen of samen? Met zijn tweeën, moeder en dochter
- Hoeveel uur staan ze erop? Wanneer ze willen
- Krijgen ze hun hooi op de paddock? Ja en binnen. Heb stuk of 5 voerplaatsen voor het hooi. Binnen een ruif en verder nog 4 netten die ik her en der ophang..
- Is er een schuilstal aanwezig?Ja, is een grote stal van 8x4 die echt als box wordt bijgehouden, elke dag gemest en opgestrooid.
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc? Zomermaanden bij goed weer dag en nacht op het land. Rest van het jaaroverdag op het land of in de paddock/stal. Staldeur staat gewoon altijd open.

Ik ben benieuwd, andere relevante dingen mogen natuurlijk ook gemeld worden ;)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:34

Hier een paddock van 20 x 20 voor 3 paarden en 1 pony. Overdag is de (aangrenzende) wei open, 's nachts staan ze in de paddock. Geen verharde stukken, zou dat wel graag willen rondom de hooibakken. Er is een schuilstal aanwezig van 3 x 5 ongeveer, staat zelden een paard in (we hebben ook veel bomen rondom de paddock waar ze onder kunnen schuilen).

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:24

Bij ons zijn de paddocks 8x12 per paard
Ze staan alleen. Maar kunnen wel met elkaar kroelen.
Op zand
Er wordt hooi gevoerd in paddock.
In de zomer weidegang hele dag
Paddock van 9.00 tot 17.00 met erg slecht weer korter.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:31

Azmay schreef:
Ik ben erg benieuwd naar het formaat van de paddocks op bokt, thuis of op pension.

- Hoe groot is het? 7x14m
- Zijn er stukken verhard? Nee
- Staan ze alleen of samen? Alleen
- Hoeveel uur staan ze erop? 10 uur/dag in het winterseizoen
- Krijgen ze hun hooi op de paddock? Ja
- Is er een schuilstal aanwezig? Nee
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc? 's Nachts altijd op stal, zomers in overdag de wei en in de winter overdag in de paddock.

Ik ben benieuwd, andere relevante dingen mogen natuurlijk ook gemeld worden ;)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:55

Ik heb kort geleden een paddock laten maken van 15x30. Ik heb deze in tweeën gedeeld omdat ik pony's heb met verschillende voerbehoeftes. Momenteel staat mijn shet erin met hooibak voor hooi. Ook al regent het ze eten alles op. Binnekort komt daar m'n b pony bij in. In de andere komt mijn Welsh Cob te staan. Als ik ze samen zet wordt mijn shet en b pony te dik. M'n paddock is onverhard. Er staan grote bomen langs. De kosten om de paddock te maken vielen mij heel erg mee omdat ik de grond om kom keren en het witte zand niet heel diep zat. Ik heb m'n pony's nu nog op het gras staan. Ben erg benieuwd als ze er alle 3 opstaan.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:37

Het verbaasd me hoeveel bakkers er hele kleine paddock hebben waar maar een paard tegelijk in staat. Hebben jullie paarden dan de hele winter geen sociaal contact? Wat is het nut van een paddock alleen?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:58

De uitloop zal zo'n 25*45 m denk ik.
Er staan 3 paarden en aan de uitloop zitten 3 stallen die dag en nacht open staan en waar ze 4 keer per dag hooi krijgen. Voor en naast de stallen een stoep.
Om de uitloop zit weiland, maar dat is te weinig voor het gehele jaar dagelijkse weidegang. In het groeiseizoen staan ze er ruim een dagdeel (strookbegrazing) en daarbuiten meestal een uurtje per dag als we de stallen/uitloop uitmesten.

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:28

wij hebben 2 paddocks
een van 10 bij 50 en eentje nu van 40 bij 50 maar dat wordt binnenkort een menbak van 30 bij 50
Ze staan snachts op de paddock en overdag nu nog op wei.
Zo als je kunt zien op de foto is er gedeelte verhard.
Eerste foto was het eerste plan maar dat vond ik niets dus wat platen erbij laten leggen.
In de paddock staan 2 grote containers waar ze in kunnen schuilen en hooi kunnen eten.
in de paddock staat ook nog een grote ruif en die staat ook nog eentje in de te realiserende menbak.
Hier staan in een Tinker van 160 een kwpner van 168
Shetje van 79cm Welsh/Arabier van 134 new forrest van 136 en een fell van 140..
Moet wel zeggen dat ze de menbak er snachts bij hebben dus allen kanten op kunnen
Afbeelding
deze foto was het eerste plan maar vond het er raar uit zien..
Containers zijn hier nog bijna geel hebben heel wat werkuren in gezeten om die groen te krijgen maar man wat een mooi resultaat

Afbeelding
Hier zijn de rest van de platen erbij gelegd,ziet er een stuk beter uit he

Afbeelding
Net helemaal af ....Zo blij mee

Van de winter komen ze dus op een paddock van 30 bij 50 te staan en op dit stuk van 10 bij 50...Gewoon de ingang van de bak los.
Gelukkig heb ik geen gravers in de kudden..

Afbeelding
de kudde in de wei...Shetje mag niet op gras ivm chronische hoefbevangen

Afbeelding
kudden in het paddock...etens tijd
De fell pony staat er nog maar sinds pas en nu is STAL MURRIE vol...tot dat we een nieuwe stal hebben met grote inloopstal en wat boxen

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:29

_suus19_ schreef:
Het verbaasd me hoeveel bakkers er hele kleine paddock hebben waar maar een paard tegelijk in staat. Hebben jullie paarden dan de hele winter geen sociaal contact? Wat is het nut van een paddock alleen?

Mijn paard kan over de rand van de paddock direct met 4 andere paarden 'neuzen'.
Op zich zou samen staan bij ons wel kunnen, maar ik ga veel op stap met mijn paard en dan eet de thuisblijver het voer van mijn paard op. Hij heeft in 2 verschillende uitloopstallen gestaan. In theorie ideaal, maar als ze gaan knokken niet meer. Om hem heel te houden staat hij dus in zijn eigen paddock.
In de zomer staan ze wel samen in de wei, maar die is veel groter en dan speelt voernijd geen rol.

edit. 7 x 14 vind ik niet heel klein voor 1 paard.
Laatst bijgewerkt door Myca op 06-11-16 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:34

_suus19_ schreef:

Ik vind m'n paddock niet klein!Zoals ik eerder zei m'n shet mag niet op het gras ivm z'n eczeem. En mijn Welsh Cob heeft swinters veel meer hooi nodig dan m'n shet en b pony..
Dan moet je keuzes maken.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:47

Tja iedereen is het er altijd mee eens dat een paard niet alleen hoort en veel naar buiten moet. Maar in de winter laten veel mensen ineens hun principes varen. Naar buiten gaan wordt wel steeds meer bekend dat dat moet, maar het verbaasd me echt hoeveel stallen nog paddocks hebben voor 1 paard.

Een dagdeel alleen staan kan ik wel begrijpen ivm bijvoeren ofzo. Maar de hele winter alleen? Daar zouden toch andere oplossingen voor moeten zijn?
Degene die meer moet hebben een paar uurtjes alleen zetten, als het knokken wordt om voerplekken een voerplek erbij, een pony erbij die wel dezelfde voer behoefte heeft, etc. Er zijn altijd wel oplossingen voor problemen, maar apart zetten zal de makkelijkste zijn.

Maar iedereen moet zelf weten wat die handig of fijn vindt, ik zeg alleen dat het me verbaasd.
Laatst bijgewerkt door _suus19_ op 06-11-16 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:05

Ik heb 2 paddocks. 1 tje is bedoeld om ook in te longeren. Deze is 16 x 19 meter.

Daarnaast heb ik vorig najaar een 2e gemaakt. Zand gedeelte is ongeveer 12 x 24 meter. Daaraan vast een verhard stuk van 6 x 12 meter. Hier staat een hooibak. Geen schuil mogelijkheid helaas. In de winter staan ze hier van ongeveer 7 tot 18 uur op. De nacht op stal. Momenteel 2 paarden en a pony. In de zomer 24/7 weide.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:11

- Hoe groot is het?
15x15
Nee
Samen, shetlander en een flink paard.
Max 6u
Ja, ik hang altijd een hooinet op
Nee
8u per dag op de wei (in zomer 12) en de rest in hun stal met uitloop. De paddock is erg klein, we mogen ze ook in een bepaalde bak losgooien wanneer daar niemand aan het rijden is, die is 20x40. Daar staan ze op zondag 4u op, die dag is het altijd rustig. Andere dagen 1 á 2u, dit gaat dan van de paddock tijd af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:15

- Hoe groot is het?
18x44 mtr

Nee, gehele paddock is goed gedraineerd en blijft kurkdroog.

2 paarden en 1 pony samen

In de winter van 6:00 tot 20:00, eea is ook afhankelijk van het weer. Bij heel slecht weer haal ik ze eerder binnen.

Ja, onbeperkt in slowfeeders.

Nee, wel bomen.

vanaf maart/april 24/7 weide, nu overdag nog op de wei, maar als het erg nat wordt, dan paddock en 's nachts op stal.