Kinderen op en om de wei, irritaties -O-

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:24

lolotjeh schreef:
Ik zou dan een dubbele omheining plaatsen de buitenste extra hoog met combo schapen gaas en schrikdraad met stroom er op voor olifanten (zwaar geschut). De binnenste omheining met gewoon schrikdraad met normaal stroom er op. Bij de ingang van de wei kun je 2 lagen schrikdraad plaatsen eerste zichtbaar de 2e kun je ontzichtbaar plaatsen als Back-up dat ze er overheen klimmen en vervolgens een vervelende schok krijgen als resultaat. En bij een paaltje op afstand na het hek een soor van laser alarm plaatsen zo dra ze er lang gaan dat er keihard een sirene afgaat. Moet je dan vrolijk voor de amusantie langs de weg gaan kijken hoe hard ze proberen weer weg te komen.

Dit doet me denken aan de film Jurassic Park!

MrCheval

Re: Kinderen op en om de wei, irritaties -O-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:31

Ja ik denk ook dat praten de beste oplossing is. Dan is het soms moeilijk dingen over te brengen aan mensen die geen zin hebben om te luisteren of praten überhaupt. Maar zieke dieren wil je ook weer niet.

Mooiste is misschien nog als het samen gaat. De mensen/penny's die ze aandacht willen geven krijgen een taak en afspraken. Na een uitleg hoe ze met de dieren omgaan een uitleg over dat ze niks te eten krijgen van andere en hoe daar mee om te gaan. Die moeten dan ook de rest van het volk op afstand houden.

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 09:26

MrCheval schreef:
Ja ik denk ook dat praten de beste oplossing is. Dan is het soms moeilijk dingen over te brengen aan mensen die geen zin hebben om te luisteren of praten überhaupt. Maar zieke dieren wil je ook weer niet.

Mooiste is misschien nog als het samen gaat. De mensen/penny's die ze aandacht willen geven krijgen een taak en afspraken. Na een uitleg hoe ze met de dieren omgaan een uitleg over dat ze niks te eten krijgen van andere en hoe daar mee om te gaan. Die moeten dan ook de rest van het volk op afstand houden.

Er is helaas te veel volk, het is een recreatie wandelroute aan de rand van de stad. Het meeste volk betrap ik niet eens omdat ze overdag's langs komen wanneer ik aan het werk ben.

Natuurlijk wijs ik iedereen er op die de paarden wel te eten geeft.
Ik begin langzaamaan te denken dat verhuizen uiteindelijk de beste oplossing is. |(

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:57

Kinderen gaan voeren als je ze weer ziet. Uitleggen dat 1 broodje niet erg is maar wanneer er 10 mensen voorbij komen, ze al snel een heel brood ophebben. .
Dus daarom maar beter niet voeren..

Maar het is vechten tegen de bierkaai.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:05

Peppel01 schreef:
MrCheval schreef:

Er is helaas te veel volk, het is een recreatie wandelroute aan de rand van de stad. Het meeste volk betrap ik niet eens omdat ze overdag's langs komen wanneer ik aan het werk ben.

Natuurlijk wijs ik iedereen er op die de paarden wel te eten geeft.
Ik begin langzaamaan te denken dat verhuizen uiteindelijk de beste oplossing is. |(

Ik denk dat je nog kunt proberen een "vesting" te maken (dubbele draad en een "eng" bordje ophangen, dat bv. heel duidelijk maakt in felrode letters dat paarden voeren tot hun pijnlijke DOOD kan leiden, of dat idd dreigt met BESMETTELIJKE MIJTEN), maar dat zal wellicht ook niet 100% altijd werken.

Als je 0,0 risico op voeren en aaien wil is verhuizen inderdaad het best.

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:55

Misschien een halster met een neusje bontje met niet voeren erop? Daar kan je bijna niet omheen!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:57

LottieLover schreef:
Misschien een halster met een neusje bontje met niet voeren erop? Daar kan je bijna niet omheen!

Oh die is ook wel slim! Ben wel benieuwd of mensen zich daaraan houden maar wel goed bedacht.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:06

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:10

LottieLover schreef:

Geniaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:16

Ik moet denken aan die sigaret pakjes met foto's :') , helaas dat foto's niet mogen anders had je verrotte tanden en abortus en een slokdarm verstopping oh en koliek paard die op de OK ligt met de buik open :o :=

Op de dierenweide waar ik werkte zijn we een hoogdrachtige merrie verloren door deze fratsen

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:22

Kort en mondige bordjes hangen... Het maakt niet uit dat je verwijst naar artikel weet ik veel hoeveel, dat is allemaal te lang en dat leest niemand...

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:28

Ik dacht aan zo'n bordje, met ALLERGIE en evt. kan tot DOOD leiden lekker groot en rood op het bord.

http://cdn.compliancesigns.com/media/os ... 36_300.gif

Als mensen dan nog voeren kunnen ze dus verantwoordelijk zijn voor die dood, dus dat willen ze liever niet vermoed ik. :j

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:31

Het probleem daarmee zal zijn dat de ouders zich er ook niks van aantrekken 'want we doen het al die tijd al'

edit: kan je geen dubbele omheining doen? Met vb 5m tussen? Evt met prikpaaltjes. Op die manier is het al moeilijker om te voeren..

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:39

Ik blijf opteren voor verhuizen. Op zo'n plek moet je gewoon geen paard willen houden.

Maar voor de fun is een Scarecrow wel leuk. Dat is een apparaatje voor aan de tuinslang , met een bewegingsmelder. Als hij iets ziet bewegen geeft hij een dikke straal water. Eigenlijk bedoeld om reigers en katten te verjagen, maar op mensen werkt hij ook heel goed. :D

Je zou hem kunnen combineren met een camera. En de beelden hier delen. Hebben wij er ook nog lol van. :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:40

Bord:
NIET VOEREN. IK VOER UW KIND OOK GEEN ONGEZONDE DODELIJKE DINGEN!

Of iets in die zin? :')

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:08

Ja, geweldige tekst.
Ik zou er nog het woord "overbodig" bijzetten.

Dus NIET VOEREN. IK VOER UW KIND OOK GEEN ONGEZONDE, DODELIJKE EN OVERBODIGE DINGEN!

Of papier en pen bij de niet voeren borden hangen met de tekst: Graag hier uw adres achterlaten als uw mijn dieren wél voert, zodat ik de dierenarts rekening naar u kan doorsturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:10

Of je zet een nep pony neer en dan als holle bolle gijs een tekst laten roepen , voer mij ik eet zekerste weten geen kindertjes

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:26

Peppel01 schreef:
DreamUp schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien is het al geopperd.
Maar ik had ook last van mensen die mijn "zielige" mini op sober land moesten voeren want ze heeft niets. :+
Ik heb zelf bordjes gemaakt met een niet voeren rijmpje op een soort grappige manier (weet ze niet meer uit mijn hoofd)
En het werkt verrassend goed, mensen maken er ook foto's van en mijn opa en oma die aan de wei wonen krijgen er regelmatig een compliment over dat het op een leuke manier gebracht wordt.

leuk! Heb je hier toevallig ook foto's van?

Ik vergeet steeds een foto te maken, maar ik weet inmiddels wel weer wat ik erop had gezet.
Op het eerste bordje staat: Bescherm mij tegen mijn eetlust, negeer mijn smekende blik gerust. Een knuffel vind ik net zo fijn, en daarvan krijg ik geen buikpijn.

En het tweede bordje: Voeren lijkt een goede daad, maar niet als het om mijn gezondheid gaat. Hoe lief ik ook kan kijken, aan teveel of verkeerd voer zal ik bezwijken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:47

Maar dan komen ze knuffelen -O-

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:09

Buiten het hek mogen ze dat prima doen, ik heb een echte aandacht vrager dus dat vind ze alleen maar leuk. Zelfs de vuilnisman stopt altijd even om der een aaitje te geven :+. Binnen de wei komen ze bij ons tot nu toe gelukkig niet. Daar zou ik verder ook niets op weten naast aangeven dat het niet mag.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:19

Herkenbaar hoor! :j Mensen zijn zo brutaal! Hier moeten ze twee hekken over een 3 verbodsborden voorbij en nog lopen ze gewoon in mijn tuin te wandelen en 150m het erf op naar de paddocks en stallen. :+

Als je ze wegstuurt zijn ze nog gepiekerd ook. Ik heb een keer twee dames gehad die zeiden "als je zoiets moois hebt zou je het ook moeten delen". Ja hoor, als jij dan ook de hypotheek deelt. :Y)

Ik ben dus al lang niet meer vriendelijk. Ik roep direct heel hard dat ze weg moeten wezen, prive terrein.

Knoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:44

Iets in het plaatselijke krantje schrijven over hoe brutaal men tegenwoordig is wat betreft het negeren van jouw regels?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:34

allemaal hele leuke tips, maar helaas voor ts heeft de stal/weide eigenaar er minder problemen mee...en dan kan je al niet zoveel.

Die 2 rijmpjes die een bokker aan de wei heeft hangen zal denk ik zo'n beetje het enige zijn wat die gaat accepteren van wat ik zo lees van ts.

Eigenlijk heb je maar 1 optie (puur omdat het er gewoon druk is en weide eigenaar het niet zo'n probleem vind) en dat is verhuizen.

Al die tips over besmettelijke ziektes, schimmel enz gaan niet meer werken vrees ik: mensen doen het al te lang en die denken gewoon; ja kom we doen dit altijd en geen 1 die ooit ziek is geweest, bovendien is het natuurlijk gewoon een smoes want die griet heeft ons al zo vaak weg gestuurd en aangesproken, die probeert het nu gewoon zo.........leer mij de eigenwijze mens kennen die denken het wel beter te weten.
Echt; een groot deel zal het gewoon negeren.

Ik zou gewoon andere stalling zoeken en kijken of je in de tussentijd zoiets als die rijmpjes op mag hangen; wie weet heeft zo'n grappig, leuk rijmpje wel de gewenste resultaten. Vaak gaan mensen dan toch eerder nadenken dan doom bordjes; bij die hebben eigenwijze mensen al snel zoiets; ja ja het zal wel, overdrijven is ook een vak.

MrCheval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:31

Wel vervelend allemaal zeg, vooral voor je dieren.

Misschien een "gemeen" paard of pony erbij zetten die gelijk in je handen hapt.