Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spicegirl schreef:mest op de aanhanger, mag zoals gezegd-ook al niet.
en vanuit de randstad ZH-iedere 14 dagen naar Limburg of noordholland rijden zien we echt niet zitten.
en nee, geen enkele mestbak mag op de openbare weg.
ijzer of rol, of wat dan ook.
het gaat om de inhoud, niet om de verpakking.
Isapaardje schreef:Ik ga ook proberen mee te denken en sorry als het al is geopperd of je al hebt aangegeven dat het niet kan of mag, maar het is maar een idee.
Je hebt problemen met afvoer, vanwege lokatie en afzet en je mag geen mest/composthoop aanleggen omdat het niet je eigen grond is maar van de gemeente en dit zo in een contract staat.
Mijn vraag is ... vinden zij het wel goed als je de mest versleept over de grond? En ja ik weet dat je dat niet wilt van je eigen paarden, maar stel nu dat dit wel mag he, dan zou je een strook grond kunnen opofferen en daar keer op keer een laag mest overheen slepen.
Je maakt dan tenslotte geen hoop, maar je bemest de wei op een bepaalde strook (wel beetje flink, maar je bemest).
Je raakt alleen wel stukje wei kwijt, maar goed, je kunt ook af en toe wat bloemenmengsel zaaien door de mest, dan krijg je zgn. bloemenrand en kun je ook aantonen dat je alleen maar dik bemest daar en geen composthoop maakt. Mest slinkt nl. snel
Ik doe het zo ook al een hele tijd langs een bepaald stuk en het gaat sneller weg dan je erg in hebt.
Maar goed, je moet dan wel toestemming hebben dat je die grond mag bemesten zeg maar en strook wei kunnen missen.
Citaat:Mijn terrein is lastig bereikbaar, wat nu?
Nijssen Fourages beschikt over de juiste machines, vrachtwagens en chauffeurs om elk terrein te kunnen bereiken.
Neonlight schreef:http://www.fourages.nl/producten/mest/m ... matig.html
Bij de FAQ staat het volgende:Citaat:Mijn terrein is lastig bereikbaar, wat nu?
Nijssen Fourages beschikt over de juiste machines, vrachtwagens en chauffeurs om elk terrein te kunnen bereiken.