mest/probleem gemeente !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 11:32

verhuizen is geen optie, die mogelijkheid hebben we echt niet.
het betekend idd het einde van een hobby.
enigste mogelijkheid die er nu is,
is het paard in pension zetten,
en de pony wegdoen
(en nog een geit ).
wil het liever niet,maar er rest me niks anders..

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:32

spicegirl schreef:
mest op de aanhanger, mag zoals gezegd-ook al niet.
en vanuit de randstad ZH-iedere 14 dagen naar Limburg of noordholland rijden zien we echt niet zitten.
en nee, geen enkele mestbak mag op de openbare weg.
ijzer of rol, of wat dan ook.
het gaat om de inhoud, niet om de verpakking.

Dus waar in de randstad zit je? Want omgeving utrecht raak je het echt wel kwijt.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 11:34

ZH

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:35

als je richting Oostvoorne/brielle/Rockanje/Hellevoetsluis kan rijden weet ik genoeg bedrijven.

Je aanhanger moet op de openbare weg staan of kan hij ook op eigen terrein? Als het op eigen terrein is poep erop zeiltje erover tegen de ergste stank en zo zetten dat zo min mogelijk mensen er last van hebben.

Op een openbare plaats mag hij maar 3 dagen staan en weet niet precies hoe dat zit met geladen. Dan moet je je plaatselijk apv even goed doorlezen

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:38

KLinkt alsof je best dicht bij de buren woont? Is het wel een handige plek om uberhaupt paarden te houden? Kunnen de paarden met de trailer weg? Hoe wordt het strooisel geleverd? Balen hooi bij de paarden gebracht etc? Of heb je alles klein?

http://www.paardenmestcontainers.nl/mes ... articulier

Zoiets kost toch erg weinig ruimte op een erf met paarden?
http://www.paardenmestcontainers.nl/uitvoeringen

Ik heb zelf het idee dat jullie eigenlijk paarden houden op een erf waar het eigenlijk niet echt passend is.
Hopelijk vind je zelf nog een oplossing..

Gelukkig is NL niet zo groot en kun je het zelf naar z'n paardenmest bedrijf brengen.

Brainless

Re: mest/probleem gemeente !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:40

@Tinkels
Er kunnen geen vrachtwagens komen op het erf van TS.
Dus zo'n bak kan niet geleverd en ook niet geleegd/opgehaald worden.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:41

Is het contact nu met je buren nog wel goed Om hierover te praten? Dat je echt een oplossing aan het zoeken bent, maar dat vanuit de gemeente geen enkele medewerking komt. Misschien dat zij een ingenieus idee hebben.

Ik zeg krant (HvNL misschien zelfs) contacten, juridisch loket er naar laten kijken, Hooghemeraad contacten als zij ook nog van toepassing zouden kunnen zijn.
En de medewerker van de gemeente eens uitnodigen bij jullie thuis als hij/zij daar voor open staat om de situatie ook te laten zien en de problemen die zij door hun beslissing veroorzaken laten zien. Misschien dat ze dan wat toeschietelijker worden.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:44

Maar Ts welke gemeente in zuid-holland zit je. Ik weet de gemeentes in mijn omgeving werken al jaren met het pasjes systeem.

Oja en wat ik nu bedenk de gemeente zal het huisvuil (ja dat mag eigenlijk alleen maar in de containers) niet in eigen beheer doen maar die besteden het uit aan een bedrijf. Bv. van ganzenwinkel, sita en zo zijn er nog een paar. Je kan dus ook kijken op de vrachtwagen wat er op staat en dat bedrijf bellen. Het kan ook zijn dat er net een wijziging in bedrijf is geweest en als je dan nog weet welke de oude was zou je die kunnen bellen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 11:49

paarden staan hier al 17 jaar prima.
onze buren zijn echte zeikerds.
klagen over van alles en nog wat.
zelfs dat de paarden herrie maken, terwijl ze toen een maandje uitbesteed waren (dus niet thuis stonden. )
paarden lopen we de dijk op, de trailer in, als dat zo belangrijk is om te weten :P
hooi en opstrooisel in zeer kleine hoeveelheden.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:49

Lastig ts, maar regio "aan een dijk ergens in Z-H" hebben we niet zo veel als we naar een oplossing willen zoeken.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:51

Ik ga ook proberen mee te denken en sorry als het al is geopperd of je al hebt aangegeven dat het niet kan of mag, maar het is maar een idee.

Je hebt problemen met afvoer, vanwege lokatie en afzet en je mag geen mest/composthoop aanleggen omdat het niet je eigen grond is maar van de gemeente en dit zo in een contract staat.
Mijn vraag is ... vinden zij het wel goed als je de mest versleept over de grond? En ja ik weet dat je dat niet wilt van je eigen paarden, maar stel nu dat dit wel mag he, dan zou je een strook grond kunnen opofferen en daar keer op keer een laag mest overheen slepen.
Je maakt dan tenslotte geen hoop, maar je bemest de wei op een bepaalde strook (wel beetje flink, maar je bemest :) ).
Je raakt alleen wel stukje wei kwijt, maar goed, je kunt ook af en toe wat bloemenmengsel zaaien door de mest, dan krijg je zgn. bloemenrand en kun je ook aantonen dat je alleen maar dik bemest daar en geen composthoop maakt. Mest slinkt nl. snel :)
Ik doe het zo ook al een hele tijd langs een bepaald stuk en het gaat sneller weg dan je erg in hebt.

Maar goed, je moet dan wel toestemming hebben dat je die grond mag bemesten zeg maar en strook wei kunnen missen.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:55

Ik woon ook in ZH en kan me niet indenken dat er niet een oplossing is om je mest weg te brengen, evt. tegen betaling.
Denk dat je je zoek gebied iets moet uitbreiden, ik weet dat bij ons op stal tegen betaling mest kan worden gebracht maar weet niet waar in ZH je zit welke gemeente of bij welke stad in de buurt=

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:57

TS; met alle respect. Ik woon zelf tegen Rotterdam aan maar je hoeft echt geen afstanden naar Limburg of Friesland te rijden om je mest kwijt te kunnen. En anders kun je misschien bij een leegstaand bedrijf of bedrijventerrein vragen of je een container mag plaatsen en vanuit je huis daarheen rijden?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:02

Moeilijke situatie.
Als ik het zo lees heb je alles mogelijke oplossing al naar gekeken en is het niet mogelijk.
Het enige wat ik dan kan bedenken is je paarden verhuizen.
Ik vond de composthoop wel een goed idee. Tegenwoordig heb je daar speciale bakken voor.
Is dat echt niet mogelijk? Vaak moet je het wel op een betonnen ondergrond hebben staan.
Is het niet mogelijk om met de gemeente te overleggen dat je een klein stukje beton aanlegt en daar een compostbak op zet?
Ik hoop voor je dat toch snel een oplossing vind

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:03

Ik ken ook genoeg mensen in ZH met paarden, en ze kunnen allemaal hun mest kwijt zonder ver te hoeven rijden hoor.

sannxxelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:06

TS, Zuid Holland is groot. We kunnen je makkelijker advies of adressen geven wanneer we weten in welke gemeente je woont. Als je deze niet openbaar wilt maken, welke grote stad is er in de buurt?

Verder kan ik me inderdaad niet voorstellen dat er geen adres is waar jij je mest kwijt kunt. Nederland, en ook ZH, zit vol met paarden. Zeker in het zuiden van ZH waar ik zelf heb gewoond zou ik een heel aantal adressen kunnen bedenken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:06

Isapaardje schreef:
Ik ga ook proberen mee te denken en sorry als het al is geopperd of je al hebt aangegeven dat het niet kan of mag, maar het is maar een idee.

Je hebt problemen met afvoer, vanwege lokatie en afzet en je mag geen mest/composthoop aanleggen omdat het niet je eigen grond is maar van de gemeente en dit zo in een contract staat.
Mijn vraag is ... vinden zij het wel goed als je de mest versleept over de grond? En ja ik weet dat je dat niet wilt van je eigen paarden, maar stel nu dat dit wel mag he, dan zou je een strook grond kunnen opofferen en daar keer op keer een laag mest overheen slepen.
Je maakt dan tenslotte geen hoop, maar je bemest de wei op een bepaalde strook (wel beetje flink, maar je bemest :) ).
Je raakt alleen wel stukje wei kwijt, maar goed, je kunt ook af en toe wat bloemenmengsel zaaien door de mest, dan krijg je zgn. bloemenrand en kun je ook aantonen dat je alleen maar dik bemest daar en geen composthoop maakt. Mest slinkt nl. snel :)
Ik doe het zo ook al een hele tijd langs een bepaald stuk en het gaat sneller weg dan je erg in hebt.

Maar goed, je moet dan wel toestemming hebben dat je die grond mag bemesten zeg maar en strook wei kunnen missen.

Maar heb je dan niet in de winter alsnog een probleem?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:14

Misschien een domme vraag, maar waar staat je trailer? Als je daar de zakken in opbergt met een zeil om het af te sluiten, moet het denk ik wel meevallen met de stank. Ik gok dat je in een trailer meer kwijt kan dan in een aanhanger.

Maar ik weet niet hoevaak je de trailer verder nodig hebt...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:15

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:17

Super Neonlight, hier zou topic starter iets aan kunnen hebben!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:22

ts: als je nu gewoon even een stad noemt waar je hemelsbreed vrij dichtbij zit, komen we misschien nog ergens. Ik snap namelijk 1 ding niet: er is niets te vinden wn anders moet je een uur rijden, maar zuid holland ben je in minder dan een uur doorheen gereden, dus dat lijkt me allicht wat overdreven.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:29

Als je tegen de gemeente, buren en bedrijven die je belt net zo opvliegend reageert als hier in dit topic snap ik dat je nog steeds geen oplossing hebt...

Snap dat je behoorlijk gefrustreerd bent van deze situatie maar iets vriendelijker reageren moet lukken toch. Denk ik oplossingen niet in onmogelijkheden is mij altijd geleerd.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:30

genja schreef:
Denk ik oplossingen niet in onmogelijkheden is mij altijd geleerd.

En "niet geschoten is altijd mis".

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:37

Neonlight schreef:
http://www.fourages.nl/producten/mest/m ... matig.html

Bij de FAQ staat het volgende:

Citaat:
Mijn terrein is lastig bereikbaar, wat nu?
Nijssen Fourages beschikt over de juiste machines, vrachtwagens en chauffeurs om elk terrein te kunnen bereiken.

Dit bedrijf denkt echt met je mee!

Ik heb via hun een rol container van 1600 liter. 91 euro per jaar huur en 62,50 per x legen. Er zijn heel veel mogelijkheden via hun....

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:45

Maar het probleem is dus dat ze die bakken niet beneden kunnen komen ophalen omdat er geen weg is, en een volle container mag je niet bovenaan de dijk zetten omdat het gaat om de inhoud schrijf je.
Kan je dan niet die mest in zakken ergens beneden in die aanhanger stoppen met een zeil eroverheen, en op de dag dat ze die container (die al die tijd leeg boven staat) die zakken omkeren in die container.
Veel werk, maar misschien beter dan niks.