Wat zou jij betalen voor 'n stal met de volgende facilitei..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:12

chevax schreef:
Je topic begon leuk, TS, maar nu probeer je mensen die het minder waard vinden de mond te snoeren. Je vraagt wat mensen het waard vinden. Ik vind het heel mooi en echt wel geld waard. Maar het is ook weer niet zo dat je een stal hebt waar mensen indd een moord voor doen.

Dat was precies mijn idee, voor deze regio hier zou je op 225-250 max kunnen gaan zitten. Je vraagt wat WIJ het waard vinden, nou dit dus. En misschien nog wel iets minder omdat ze 's nachts verplicht op stal moeten, dat moet je ook maar net willen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:14

Ik kan me haast niet voorstellen dat de prijs gelijk is, maar don't shoot me if I'm wrong. Niet dat ik dat stoer vind ofzo, eerder flink balen haha.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:15

Ik zou persoonlijk geen 300 euro hiervoor over hebben, daarvoor zou ik toch wel een binnenbak willen hebben eigenlijk (en ik zit nog veel meer in de randstad dan TS).

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 17:16

chevax schreef:
Je topic begon leuk, TS, maar nu probeer je mensen die het minder waard vinden de mond te snoeren. Je vraagt wat mensen het waard vinden. Ik vind het heel mooi en echt wel geld waard. Maar het is ook weer niet zo dat je een stal hebt waar mensen indd een moord voor doen.

Nou sorry maar dan vat je dingen met een verkeerde toon op :D (blijft lastig vanachter een beeldscherm)

Ik vraag wat jullie het waard vinden, en een enkeling vind het nodig om op e.e.aa dieper in te gaan. Daar vraag ik niet om en daar is dit topic ook niet voor bedoeld. We hebben álles tot in de puntjes uitgezocht en her en der advies ingewonnen bij professionele bedrijven en stallen, wij gaan het zo doen en dat iemand bepaalde dingen niet goed vind, prima maar waarom moet dat ongevraagd hier geplaatst worden? Zo verziek je dus een topic, en overigens weer iets typisch 'bokt'.. :D

Als ik advies van Bokkers voor het opzetten van mijn stal zou willen, had ik dat heus gevraagd :o

fawnless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:17

GamblersCup schreef:
fawnless schreef:
De redenering dat er niet genoeg ruimte is buiten omdat de paddocks te klein of de weidegang te weinig is, is in de Randstad naar mijn idee meer regel dan uitzondering :')
Op veel stallen wel. Maar op veel stallen ook niet. Ik heb zo'n klein stukje voor mijn dieren nooit goed genoeg gevonden, en ik heb 25 jaar lang altijd in die omgeving gestaan. Ze zijn er gewoon.

Ik wil ook wel geloven dat de stallen met wel genoeg ruimte er heus wel zijn, maar het zijn er gewoon niet zo veel hier in de buurt. Merendeel van het aantal stallen heeft gewoon weinig ruimte buiten, maar dat maakt niet dat ze minder stalgeld vragen of minder vol staan. :P Er zijn hier in de buurt genoeg stallen die de hoofdprijs vragen, en paardlief nogsteeds weinig beweegruimte heeft dag in, dag uit. Het is jammer genoeg net waar de eigenaar genoegen mee neemt, en daar zal paardlief het dan mee moeten doen.

Dat is ook direct de reden dat ik denk dat TS met de faciliteiten/service en locatie heus wel 300-400 euro kan vragen, en dan ook gewoon haar stallen allemaal vol kan hebben staan. Er zijn in de omgeving genoeg stallen met ongeveer dezelfde faciliteiten/service die goed (lijken) te gedijen met die prijs.

Dat neemt trouwens niet weg dat ook ik de paddocks te klein vind, zeker als dat 's winters het enigste is waar ze de benen kunnen strekken en eventueel kunnen ravotten. Zeker bij het opbouwen van een (nieuwe) pensionstal zou ik kijken wat de mogelijkheden zijn in het vergroten van de paddocks, want het zou zonde zijn als je over een paar jaar tegen het probleem van (te) weinig ruimte aan loopt ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:18

By_Chantal schreef:
chevax schreef:

Nou sorry maar dan vat je dingen met een verkeerde toon op :D (blijft lastig vanachter een beeldscherm)

Ik vraag wat jullie het waard vinden, en een enkeling vind het nodig om op e.e.aa dieper in te gaan. Daar vraag ik niet om en daar is dit topic ook niet voor bedoeld. We hebben álles tot in de puntjes uitgezocht en her en der advies ingewonnen bij professionele bedrijven en stallen, wij gaan het zo doen en dat iemand bepaalde dingen niet goed vind, prima maar waarom moet dat ongevraagd hier geplaatst worden? Zo verziek je dus een topic, en overigens weer iets typisch 'bokt'.. :D

Als ik advies van Bokkers voor het opzetten van mijn stal zou willen, had ik dat heus gevraagd :o

Waarom wil je dan weten wat mensen het waard vinden :?

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 17:19

Fenrir schreef:
Ik zou persoonlijk geen 300 euro hiervoor over hebben, daarvoor zou ik toch wel een binnenbak willen hebben eigenlijk (en ik zit nog veel meer in de randstad dan TS).

Klopt er zijn inderdaad heel veel mensen die waarde hechten aan een binnenbaan :D

Er zijn hier alleen geen stallen met binnenbak én de service die ik aan ga bieden, denk dat dat overigens wel een hele goede zet zou zijn hier in de omgeving! :D Iemand met veel poen die interesse heeft? :P

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:19

Met dit soort faciliteiten in die regio en het feit dat je als eigenaar alleen maar hoeft te komen rijden en niet echt iets hoeft te regelen als je een dag niet kan vind ik zeker dat je er tussen de 300 en 350 euro voor kan vragen hoor!
ik heb het gevoel dat sommigen hier niet beseffen wat een werk het is wat je aanbiedt!

danoesje

Re: Wat zou jij betalen voor 'n stal met de volgende facilitei..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:20

had overigens niet gezien dat er geen binnenbak is dus ik denk dat ik een stukje zak naar 350...

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:21

chevax schreef:

Precies dit. Ik had zelfs serieuse interesse maar ik vind de toon van jou berichten helemaal niks. Dan kan een stal er nog zo gelikt uit zien maar als ik niet met iemand overweg kan houd het op :')

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:22

Nou nou, om iemand te beoordelen vanachter een computer vind ik wat ver gaan, geschreven woord wordt nogal eens verkeerd geinterpreteerd he! ik persoonlijk vind de toon van de berichten van TS uiterst vriendelijk.
Laatst bijgewerkt door Vala op 09-08-16 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:23

Ik sta op een stal met bijna dezelfde faciliteiten als wat jij bied. Wij hebben alleen geen gedraineerde wei. En de paarden hebben hooi in de paddock. Ik betaal daar 230 voor.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 17:26

danoesje schreef:
Eerlijk is eerlijk, je paard ziet er niets van als alles er gelikt uitziet. Desalniettemin genoeg andere punten waardoor ik in ieder geval zou gaan kijken als ik in de buurt woonde, vooral door veel ruwvoer en paardengras en goede paddocks. Maar zoals ik zei, hier in Amsterdam moeten we het vaak met minder doen als je zelf een binnenbak wilt..

Klopt dat geloof ik! Sterker nog, sta nu zelf nog op een stal waar je nog geen gooie wilt begraven! :)) Maar op een aantal min punten na staat ze er prima! Maar ik zie dus ook wat er veelal gebeurt met wat verouderde / omgetoverde koeienschuren. Er is altijd wel iets kapot of niet goed. Spijkers die paarden verworden, boxwanden waar de gaten in getrapt worden met diverse blessures als gevolg. Oude planken / palen waar paarden aan blijven hangen, vast komen te zitten. En een mooie box/erf is geen vrijbrief hoor, maar het verkleint de kans op verwondingen wel aanzienlijk :o

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 17:28

Vala schreef:
Met dit soort faciliteiten in die regio en het feit dat je als eigenaar alleen maar hoeft te komen rijden en niet echt iets hoeft te regelen als je een dag niet kan vind ik zeker dat je er tussen de 300 en 350 euro voor kan vragen hoor!
ik heb het gevoel dat sommigen hier niet beseffen wat een werk het is wat je aanbiedt!

Klopt, dat idee krijg ik ook. Probeer overal op te reageren maar heb het idee dat niet iedereen dus alles leest en dus niet weet wat er echt aangeboden wordt. :o

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 17:29

Wesco schreef:
Ik sta op een stal met bijna dezelfde faciliteiten als wat jij bied. Wij hebben alleen geen gedraineerde wei. En de paarden hebben hooi in de paddock. Ik betaal daar 230 voor.

Hier ook hooi in de paddocks hoor! :D

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 17:30

Christadk schreef:
chevax schreef:

Precies dit. Ik had zelfs serieuse interesse maar ik vind de toon van jou berichten helemaal niks. Dan kan een stal er nog zo gelikt uit zien maar als ik niet met iemand overweg kan houd het op :')

Nogmaals, ik geloof niet dat jullie dan dingen opvatten als hoe ik ze bedoel ( blijft verdomd lastig vanachter een beeldscherm... )
Ik probeer wel met wat meer smileys te communiceren, dat versterkt misschien wat meer de toon van de geschreven zin :D :D :D :D :D

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:32

Het is idd ook lastig om iemand te begrijpen via een scherm. Maar wat ik wil zeggen is dat je stal nog zo perfect kan zijn, de staleigenaar kan ook hard tegenvallen. Helaas zelf mee gemaakt, daardoor ben ik zeer huiverig. Zeker met een nieuwe stal..je weet dan toch nooit hoe zoiets gaat lopen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:32

TS ik zou verschillende prijzen hanteren.... Afhankelijk van bodembedekking, voer en paard of pony...
Een basisprijs van 250 euro vind ik mans zat... ( als je rijk wil worden, moet je echt een ander beroep kiezen) kostprijs paard is rond de 110/150 euro... Dan pak je per paard 100 euro winst.... Inde zomer is dat aanzienlijk meer, als ze op het land staan.

Je moet zo zien, ga je voor een volle stal... Dus vraag je minder of ga je voor elite.... Geef iedereen een kans... Door in meer in mindere mate mensen zelf wat te laten doen....hoe meer je vraagt hoe kritischer je klant wordt.... Dat moet je ook maar willen.

Ik heb mijn paarden aan huis en een pensionklant.... Wij hebben een loopstal met paddock en weiland, in principe al round verzorging en vragen 175...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:36

Zou het niet mogelijk zijn een grotere paddock te maken zodat ze ook lekker de benen kunnen strekken af en toe? Of dat moet in de rijbak mogen, maar dat willen veel mensen niet.
Mijn plek zou het niet zijn, ik wil ze graag 24/7 buiten hebben met inloopstal.

In deze regio zijn de prijzen erg verschillend. Er zitten best wat vergelijkbare stallen in de regio.
Persoonlijk zonder binnenbak zou ik 250 euro de max. vinden. Maar ik weet dat op veel plekken de prijzen hoger liggen. Nu scheelt misschien wel dat ik D-pony's heb.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 17:48

Christadk schreef:
Het is idd ook lastig om iemand te begrijpen via een scherm. Maar wat ik wil zeggen is dat je stal nog zo perfect kan zijn, de staleigenaar kan ook hard tegenvallen. Helaas zelf mee gemaakt, daardoor ben ik zeer huiverig. Zeker met een nieuwe stal..je weet dan toch nooit hoe zoiets gaat lopen.

Klopt hoor, dat blijft altijd een dingetje! Je moet er toch je beste maatje 'achter laten' en erop kunnen vertrouwen dat het allemaal goed is gaat / zoals gezegd wordt. /3 Helaas zelf ook meegemaakt dat dingen totaal niet zijn hoe ze in eerste instantie voorgespiegeld worden. Maar ook heel veel stallen gezien waar het wel gaat zoals het moet gaan. Heb van al die stallen álle positieve dingen bij elkaar geraapt en zo uitgekomen op wat wij nu gaan opbouwen ( en alle slechte dingen zéker weggelaten :)) )

Staan ook heus open voor tips en ervaringen, maar dan graag even via pb dan houden we dit topic voor de prijsindicaties :D

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 17:50

Dyonne schreef:
Zou het niet mogelijk zijn een grotere paddock te maken zodat ze ook lekker de benen kunnen strekken af en toe? Of dat moet in de rijbak mogen, maar dat willen veel mensen niet.
Mijn plek zou het niet zijn, ik wil ze graag 24/7 buiten hebben met inloopstal.

In deze regio zijn de prijzen erg verschillend. Er zitten best wat vergelijkbare stallen in de regio.
Persoonlijk zonder binnenbak zou ik 250 euro de max. vinden. Maar ik weet dat op veel plekken de prijzen hoger liggen. Nu scheelt misschien wel dat ik D-pony's heb.

De paddock kunnen ook 1 grote paddock worden hoor dan is die 40 lang en gemiddeld 5 meter breed ( loopt schuin af ) Kunnen ze best een klein galopje maken :)

In de baan mag ook gewoon gelongeerd worden, welliswaar 'lopend' om golven in de baan te voorkomen :D Wie vind jij vergelijkbaar als ik vragen mag Dyonne? :o

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 17:55

Monmaster schreef:
TS ik zou verschillende prijzen hanteren.... Afhankelijk van bodembedekking, voer en paard of pony...
Een basisprijs van 250 euro vind ik mans zat... ( als je rijk wil worden, moet je echt een ander beroep kiezen) kostprijs paard is rond de 110/150 euro... Dan pak je per paard 100 euro winst.... Inde zomer is dat aanzienlijk meer, als ze op het land staan.

Je moet zo zien, ga je voor een volle stal... Dus vraag je minder of ga je voor elite.... Geef iedereen een kans... Door in meer in mindere mate mensen zelf wat te laten doen....hoe meer je vraagt hoe kritischer je klant wordt.... Dat moet je ook maar willen.

Ik heb mijn paarden aan huis en een pensionklant.... Wij hebben een loopstal met paddock en weiland, in principe al round verzorging en vragen 175...

Nee doe het zeker niet om rijk te worden! Dan zou het een vieze tegenvaller zijn hihi :P

Er zijn hier best wat stallen waar je voor een lage prijs kunt staan, dus we hebben bewust voor 'het luxere' segment gekozen. De klant krijgt heel veel service bij de prijs. Je paard wordt o.a. indien gewenst meerdere malen per dag binnen/buiten gezet, het moet gek lopen willen ze het onmogelijke vragen :)) ( nu maar even afkloppen hihi :P )

Mooie prijs voor wat je aan faciliteiten aanbied +:)+

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:58

Ziet er al goed uit. Ik heb voor een stuk minder 210 betaald voor ik ze aan huis had. Heb daarvoor nog een stuk duurder gestaan. Ik zou hiervoor zo'n 300-350 betalen. Nadeel is geen binnenbak.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:06

Wat ik een minpunt vind dat je je trailer er niet kan stallen . (of begrijp ik dat verkeerd?)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:13

By_Chantal schreef:
chevax schreef:

Als ik op zoek was naar een stal in jouw regio, zou ik op basis van jouw manier van reageren hier afhaken.