Wat kan ik vragen voor deze pensionplek?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:33

Tessebes schreef:
Ts heeft sinds 8/8 niet meer gereageerd...

Hoe durft ze! ~~}>

Tessebes

Re: Wat kan ik vragen voor deze pensionplek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:38

Als de TS verder geen interesse meer heeft in tips, zou ze dat misschien even kunnen melden, wel zo netjes...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:48

Tessebes schreef:
Als de TS verder geen interesse meer heeft in tips, zou ze dat misschien even kunnen melden, wel zo netjes...

Lijkt me een voorbarige conclusie. Zijn een paar dagen, ts heeft misschien geen zin te reageren, is pp vakantie of ligt in het ziekenhuis. Ik vind het altijd een eete overdreven dat een ts op bokt vaak verplixht wordt te reageren (en dan ook nog eens binmen een bepaald tijdframe(

Daarbij kan de info altijd nog nuttig zijn voor derde.

Overigens.... Tips? Meningen geloof ik vooral

Tessebes

Re: Wat kan ik vragen voor deze pensionplek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:56

Ik trek geen conclusie, ik stel vast dat er bijna een week niet gereageerd is. Laten we rustig afwachten of er nog een reactie van de TS komt.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:21

Duhelo schreef:
ik vind het grappig hoe iedereen oppert dat het ideaal is voor een pensioenpaard (ok, dat is het wel), maar minder om te rijden.
Er is een piste bij geschikt voor licht werk aan de stal, op 400 m een goede buitenpiste, op 1.5 km een goede binnenpiste én superveel uitrijmogelijkheden.
Ik zou direct tekenen voor een dergelijke plaats (jaren gestaan zonder piste of andere vorm van comfort, dichtsbijzijnde maneges op 5 km, momenteel wel een buitenpiste, maar geen deftige uitrijmogelijkheden en 11 km tot de dichtsbijzijnde, betaalbare binnenpiste).

Is de recreatie paardenwereld van tegenwoordig zo selectief geworden dat 400 m stappen voor een degelijke piste teveel gevraagd is? of 1.5 km met de trailer voor een binnenpiste?

Ja ik denk het. Zeker als er ook andere opties zijn.
De bak van 400 meter was in overleg met de buren. Dit klinkt mij niet heel betrouwbaar en dan moet je de band met de buren ook maar afwachten. Zitten die erop te wachten dat je 5 keer per week daar op het erf bent, of is het meer voor af en toe?

Daarnaast hebben veel recreatie ruiters niet de beschikking over een trailer of trekauto. Dan komen er al weer zoveel kosten bij. Om maar niet te spreken over de tijd die dat extra kost.. net als er naartoe stappen. Leuk op een mooie dag met veel tijd, maar ik wil ook soms wel even snel een half uurtje rijden. Met de bak naast de stal kost dat je met op/af zadelen 3 kwartier. Mooi te doen als je weinig tijd hebt voor je werk ofzo. Met een bak op 1.5 km zit dat half uurtje rijden er niet in als je weinig tijd hebt.
Denk dat het rijden er dan snel bij inschiet.

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 21:11

hihihi grappig om te lezen dat sommige mensen bezorgt zijn over mijn aanwezigheid op bokt. Een eer :D :+
( iets met veel moeten werken,veel visite en een feest weekend...)

Ik zal proberen op iedere vraag te antwoorden, maar allereerst weet ik niet of ik een pensionplek ga aanbieden. Zoals in de OP geschreven staat, ben ik me aan oriënteren of het misschien iets is.

Over het rijden in de paddock ( 30 bij 30, geel zand) bij de buren kunnen afspraken over worden gemaakt. Daar ga ik me pas mee bezig houden als ik de knoop heb doorgehakt of ik een plekje ga aanbieden. Het rijden bij de manege kost 5,- per keer in de binnenbak en 50,- per jaar voor de nieuw aangelegde buitenbak met hindernissen.

Ik heb een 2-paards trailer welke in geval van nood gebruikt kan worden ( of ik rij zelf naar bijvoorbeeld de DA) Een eigen trailer mag op het erf gestald worden. Een sulky of menwagen kan gestald worden in de schuur.
Een zadelkast kan in de schuur geplaatst worden, een afspuitplek/poetsplaats is aanwezig ( ring aan de muur van de schuur waar de zadelkast in geplaatst kan worden. Koud water)

Ook dekens wisselen en medicijnen geven is geen probleem.

Uuuh ben ik nog vragen vergeten te beantwoorden?