Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nohra schreef:Wist niet dat mesten bij iedereen zo hoog zat.. verder is het de bedoeling dat alles goed verlicht gaat worden want heb zelf een hekel om met een zaklamp te lopen. En ploeteren door modder is niet aan de orde want wil geen paarden in de modder hebben lopen.
tengeltje11 schreef:jeetje,daar kan je toch geen 5 paarden op houden?
of je moet gewoon ook tijdens de zomer volledig bijvoeren.
dit vind ik persoonlijk ook een afknapper naar de prijs toe.
veel mensen willen gewoon wel leuke weidegang tijdens de zomer.
met 'maar' 0.6ha heb je amper weide voor 2-3 paarden,indien het er meer worden wordt het bijvoeren.
tengeltje11 schreef:heb je al eens mest verzameld in het land van 4 paarden de dag door?
ik vrees dat je je daar behoorlijk aan mispakt qua hoeveelheid en tijd die erin kruipt.
zelf vrees ik dat weinig mensen de tijd en moed hebben om tijdens de week(meestal na het werk),in de donker tijdens de winter,in de blub en dergelijken met een grote kruiwagen een uur str*nt te gaan scheppen....
om daarnaast dan nog 275 euro per maand te betalen?
als je zelf zou mesten zou die prijs ok zijn.
als mensen zelf moeten gaan mesten,is het te hoog,want dat mesten is echt tijdrovend!
Polly schreef:Zo dat is minder waar ik 3 shetlanders op gehouden heb en dat was al niet begaanbaar te houden in de natte periode.
Wat ik je als tip wil meegeven is: probeer het eerst eens een jaar zelf uit met 1 paard en evt een gezelschapspony en ga daarna bepalen of je er een beest bij wil zetten.
Ik weet niet wat voor wondermiddel je hebt voor de bodem maar ik betwijfel of het de bodem gaat houden want klei is echt troep.
Even ter vergelijking, mijn land is vergelijkbaar en daar heb ik een paar jaar een pensionklantje op gehad met een shet en die betaalde €50 incl hooi, een groot paard heb ik er 1 jaar bij gehad (van mezelf) maar die heb ik van ellende na een paar weken op een pensionstal gezet, met de shets ging het redelijk maar een grote zakt echt tot zn knieeen weg.
Nohra schreef:Polly schreef:Zo dat is minder waar ik 3 shetlanders op gehouden heb en dat was al niet begaanbaar te houden in de natte periode.
Wat ik je als tip wil meegeven is: probeer het eerst eens een jaar zelf uit met 1 paard en evt een gezelschapspony en ga daarna bepalen of je er een beest bij wil zetten.
Ik weet niet wat voor wondermiddel je hebt voor de bodem maar ik betwijfel of het de bodem gaat houden want klei is echt troep.
Even ter vergelijking, mijn land is vergelijkbaar en daar heb ik een paar jaar een pensionklantje op gehad met een shet en die betaalde €50 incl hooi, een groot paard heb ik er 1 jaar bij gehad (van mezelf) maar die heb ik van ellende na een paar weken op een pensionstal gezet, met de shets ging het redelijk maar een grote zakt echt tot zn knieeen weg.
Er staan nu twee paarden op de wei op dit moment, nog van de vorige bewoners. Dit is mij verteld door de vorige bewoners: paarden kunnen samen het gras niet op dus er wordt een strook van ongeveer 70x10 gemaaid en daar krijgen twee paarden in de winter hooi van. Eind van de winter wordt er soms hooi bijgekocht. Op het achterste deel lopen nog tien schapen. Ik vind het dan zo raar dat iedereen hier zegt dat er maar twee a drie paarden op kunnen. En in december stonden deze paarden nog gewoon in een begaanbare weide. Het was dan wel een zachte winter maar dan nog..
Moet ik er wel nog even bij vermelden dat er een kwart van de wei zo'n 60cm hoger ligt als de rest. Waarschijnlijk ligt hier puin onder van vroeger. Dit deel blijft langer droog in de winter dan het andere deel. Maar heb totaal geen blubber gezien in de wei in de wintermaanden . Ja bij de poort wel iets maar niet tot hun enkels.