Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bruintje123 schreef:Waarom niet?
Ik heb geen idee hoe lang dat droge duurt. En de hoeveelheid zal aan de grote liggen van de droog ruimte.
Maar als je elke dag een hectare in de ruimte kunt plaatsen heb je er na een maand 30 gehad en kun he de eerste hectare weer maaien.
joyce B schreef:Hier in Nederland wordt ook al tientallen jaren gras binnen gedroogd hoor.... Dat zijn dw (coöperatieve) grasdrogerijen! Die maken er grasbrok of gedroogde gras balen van (zonder folie, maar wel kort gehakseld om het makkelijker te kunnen drogen). Het is duurder dan aan de lucht en in de zo'n drogen. Maar heb eens geïnformeerd en de kosten per baal lagen ongeveer gelijk aan inkoopprijs van de ruwvoerleverancier. En dan heb je echt gegarandeerd droog voer met een analyse erbij.
Ninx schreef:Vogeltjeshooi wordt toch altijd pas gewonnen na half juli? Dus NA het broedseizoen?
Ik adem dus nog maar even in en uit en hoop op een zonnige tweede helft van juli.
Sizzle schreef:Nee joh, dat gaat in veel grotere hoeveelheden
Je kunt rustig een installatie voor 30-40ha hebben.
Het schijnt vooral voor koeien uit te kunnen omdat de voedingswaarde veel hoger is dan bij buiten hooi en dan hoeven ze minder bij te voeren (wat duurder is).
Rivendell schreef:Ik.koop altijd grote ronde balen bij een bevriende melkveehouder. Hij maait een perceel speciaal voor mij.
Het gras stond huizenhoog en lag plat.
Toch is het goed gedroogd en heel mooi lang stengelig spul.
Ik betaal rond de 35 euro per baal van 400 kilo thuis gebracht
Ik gebruik zo'n 60 balen per jaar