Weekend op weide of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kippetje2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 15:48

ilayda schreef:
Ik heb het gevoel dat je de tips die hier gegeven worden niet eens serieus neemt?

Jawel, maar ben ik zo een mishandelaar als hij zaterdagmiddag vertrekt naar de wei tot dinsdagnamiddag ('s nachts wel altijd op stal met een uitloopstukje op zand) en dan op woensdag, donderdag en vrijdag 4 u buiten komt?

kippetje2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 15:49

ilayda schreef:
250 euro !!!!!!!!! En het weekend gesloten. Sorry maar heb je een bord voor je hoofd?

Ik ben ooit al eens bij andere stallen gaan horen en daar waren de prijzen nog erger...

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:49

kippetje2007 schreef:
ilayda schreef:
Ik heb het gevoel dat je de tips die hier gegeven worden niet eens serieus neemt?

Jawel, maar ben ik zo een mishandelaar als hij zaterdagmiddag vertrekt naar de wei tot dinsdagnamiddag ('s nachts wel altijd op stal met een uitloopstukje op zand) en dan op woensdag, donderdag en vrijdag 4 u buiten komt?

Ja!!! Want in de winter staat hij gewoon weer opgesloten.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:49

Voor 250 euro kun je naar zoveel betere stallen uitwijken :+. Tenminste, hier in Nederland wel.. TS ik zie in oude topics van je dat je eigenlijk sinds 2014 al niet helemaal tevreden bent met je stal. Is het dan niet tijd om iets anders te zoeken?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:51

Dat ik net schreef dat ik het goed vond dat je bezig bent met het welzijn van je paard neem ik terug. Ik kreeg de indruk dat je niet beter wist (wat ik toch al kwalijk vind) maarik zie nu dat je in 2014, dus al 2 jaar geleden ook al een topic hebt geopend. Daar werd er door andere bokkers al sterk op aangedrongen om te verhuizen. Maar je geeft daar aan dat niet te willen omdat je bang bent dat zn karakter veranderd.

[MD] Mijn pony viel tijdens de sprong. Wat nu ?

Je gaf daar aan dat je 300 euro voor die stalling betaalde. Voor veel goedkoper kan je een veel betere stalling vinden. De afgelopen 2 jaar is er dus niks veranderd voor dat arme paard. In dat andere topic heb je ook al honderdduizend smoesjes om niet te verhuizen. Je bent notabene 24,er is op bokt genoeg te vinden over (basis) behoeften van een paard, maar je negeert het doelbewust. Ik vind het echt schandalig dat je zo met je paard omgaat.

kippetje2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 15:53

knuffeldier schreef:
Dat ik net schreef dat ik het goed vond dat je bezig bent met het welzijn van je paard neem ik terug. Ik kreeg de indruk dat je niet beter wist (wat ik toch al kwalijk vind) maarik zie nu dat je in 2014, dus al 2 jaar geleden ook al een topic hebt geopend. Daar werd er door andere bokkers al sterk op aangedrongen om te verhuizen. Maar je geeft daar aan dat niet te willen omdat je bang bent dat zn karakter veranderd.

Je gaf daar aan dat je 300 euro voor die stalling betaalde. Voor veel goedkoper kan je een veel betere stalling vinden. De afgelopen 2 jaar is er dus niks veranderd voor dat arme paard. In dat andere topic heb je ook al honderdduizend smoesjes om niet te verhuizen. Je bent notabene 24,er is op bokt genoeg te vinden over (basis) behoeften van een paard, maar je negeert het doelbewust. Ik vind het echt schandalig dat je zo met je paard omgaat.

Er staan daar dus wel 80 paarden en er is geen enkel paard dat zoveel buiten komt als de mijne.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:53

kippetje2007 schreef:
mingming schreef:
Is het geen optie om hem de hele week op die weide te laten staan en kijken of er nog iemand is die zijn paard daar wil neerzetten? Dan heb je nu in elk geval voor de zomer al geregeld dat je paard veel buiten kan lopen. En ik begreep dat het niet zo ver is naar de manege? Dan kan je daarheen om te rijden als je wilt.

Ja maar omdat hij zo verschrikkelijk is op de baan, mag ik hem alleen niet naar daar brengen. Mijn vriend en ik brengen hem samen naar daar.

Maar het is niet zo raar dat hij druk is als hij bijna niet eruit komt.

Voor je eigen plezier zou het waarschijnlijk veel beter zijn om op zoek te gaan naar een andere stal. Ga eens rond bij boeren en kleinere pensionstallen in de buurt en informeer of ze nog plekken hebben. Niet iedereen heeft een advertentie staan en soms hebben ze wel een plek vrij. Sommige mensen aan huis willen best een extra paard erbij hebben en dat is voor jou vaak nog goedkoper ook. Misschien heb je dan alleen een buitenbak, maar wel een veel gelukkiger en gezonder paard. Dan kan je ook daar les nemen door de instructeur op locatie te laten komen. Juist nu het zomer begint te worden is het droog en dan kan je lekker buiten les hebben en samen met je instructeur trainen om ook de weg op te gaan. Dan kan je in de winter veilig met je paard de weg op om eventueel naar een binnenbak toe te stappen om daar te gaan rijden (en dan hoef je ook niet meer in te stappen!).

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:55

kippetje2007 schreef:
knuffeldier schreef:

Er staan daar dus wel 80 paarden en er is geen enkel paard dat zoveel buiten komt als de mijne.

Best zonde dat je daar door denkt dat je het goed doet, ik heb je topic van 2014 ook gelezen en er is gewoon niks veranderd en je wilt er zelf volgens mij ook niks aan doen. Want je doet het al 2 jaar zo

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:56

kippetje2007 schreef:
knuffeldier schreef:

Omg sorry maar als je zo reageert op zo'n post dan vraag ik me echt af of je ze wel allemaal op een rijtje hebt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:56

Dat zijn 80 intens zielige paarden :o

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:57

Dit topic gaat dood lopen en over 2 jaar open je weer een nieuw topic

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:58

kippetje2007 schreef:
knuffeldier schreef:

Wil je een applaus?

kippetje2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 16:00

ilayda schreef:
Best zonde dat je daar door denkt dat je het goed doet, ik heb je topic van 2014 ook gelezen en er is gewoon niks veranderd en je wilt er zelf volgens mij ook niks aan doen. Want je doet het al 2 jaar zo

We hebben nu wel in die 2 jaar uiteindelijk een weide gevonden, nadat ik de hele buurt heb rondgezocht, zoekertjes geplaatst, mensen aangesproken, immosite's bezocht,...

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:02

kippetje2007 schreef:
ilayda schreef:

We hebben nu wel in die 2 jaar uiteindelijk een weide gevonden, nadat ik de hele buurt heb rondgezocht, zoekertjes geplaatst, mensen aangesproken, immosite's bezocht,...

Sorry maar ik geloof je echt niet, je kan mij echt niet vertellen dat er bij jou niks in de buurt is.

Zal nogmaals vragen, welke plaatsen zijn voor jou goed bereikbaar? Er zijn veel bokkers hier en die kunnen je Misschien helpen !!!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:04

Ik vind het echt niet kunnen dat je in het weekend niet bij je pony mag komen! En daar betaal je 250,- voor? En dan ook nog zo weinig buiten komen?
Als je denkt dat dit het beste is voor je pony omdat het zijn 'vertrouwde plek' is, dan heb je het mis.

Raar ook dat je 'm in het weekend alleen op een wei wil zetten als hij zo veel waarde hecht aan zijn vertrouwde plek en moeilijk te verplaatsen is. Dan zal hij alleen op de wei ook zeker niet relaxed zijn. Vooral omdat hij door de weeks tussen de andere paarden staat en in het weekend alleen moet staan, ook al is het op gras.

Ik snap dat je 'm op de wei wil zetten om 'm meer buiten te kunnen zetten maar in dit geval lijkt me dat ook geen goede optie. De beste optie zou zijn een andere plek zoeken! Ik kan me echt niet voorstellen dat er niets beters te vinden is bij je in de buurt.

Oh en een (gezond) paard kan heel goed tegen wind, kou en regen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:05

Je komt over alsof je erg je best wil doen voor je paard, dat is goed!
Echter, een paard wordt niet gelukkiger van speelgoed en als jij vertelt hoe duur je stal is.
Je bent nooit te oud om te leren TS. Neem wat tips uit dit topic aan, ga vanavond op de bank zitten en sta eens goed stil bij de behoeften van een paard. Denk dan nog eens na over wat hij nu krijgt (en nee, vergelijk hem niet met de andere 80 paarden op stal!!) en kijk hoe je kan verbeteren.

In het weekend op de wei, top! Maar hoe ga je dat komende winter doen?

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:06

Ik zie dat je bang bent dat je paard drukker en/of angstiger wordt van een nieuwe stal: ik denk dat, na een korte periode van wennen, het tegenovergestelde zal gebeuren als hij dagelijks buiten komt: hij kan veel lopen en kan dus energie kwijt, met een groep op de weide kan hij alle gevaren aan zien komen en kunnen ze omstebeurten waken (dus: minder angst), en door onbeperkt ruwvoer (gras) zijn ook buikpijnen van maagzweren verleden tijd. Ik heb zelf verscheidene 'moeilijke' paarden juist heel rustig zien worden (ook onder het zadel) van 24/7 buiten lopen in een groep. :j

Je moet het zelf weten, maar ik denk dat het nadeel van een paar weken veel geregel en het wennen van jullie allebei uiteindelijk heel erg opweegt tegen alle nadelen op deze stal. Het is écht niet normaal dat je een heel weekend niet bij je paard kunt: mijn oude pensionstal was bij iemand aan huis en zelfs daar mochten eigenaars dagelijks van 8:00 tot 20.00 komen, behalve op zondagochtend (dan was dat 12.00). Dat zijn veel normalere tijden. En er zijn best kleinere pensionstallen die dit soort tijden + weidegang aanbieden: misschien moet je eens rond gaan vragen aan paardenmensen in je buurt.

Leffroi

Re: Weekend op weide of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:09

Bij ons maakt het niet uit, al kom je om 5 uur 's ochtends of 11 uur 's avonds. En zeker in eht weekend wordt het er gezellig gemaakt.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:12

Zijn er in jou omgeving geen stallen met meer weidegang?
Heb je daar als eens geinformeerd?
Of misschien bokkers die wat weten in jou buurt.

Want echt waar een paard 20uur op stal heeft geen leven.Er zijn echt betere opties.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:13

Maar waarom kan je paard er zaterdags, zondags en maandags wel staan en de rest v/d week niet?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:15

Misschien moet je je blik verbreden vwb stallen, binnenbaan is leuk, maar een goede buitenbaan is ook prima. Als er voldoende weidegang is kan je rustig een dagje overslaan als het erg regent.

Paarden worden druk als ze niet voldoende kunnen bewegen en in verhouding weinig ruwvoer krijgen.
Ik denk dat met een ander stalmanagment jouw paard al een stuk rustiger wordt. Hiermee bedoel ik veel buiten, voldoende ruwvoer daarnaast en niet teveel brok.

Voor mij zouden deze tijden absoluut niet acceptabel zijn, zeker als je het hele weekend niet mag komen, da heb ik vrij en wil ik kunnen rijden!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:28

Leffroi schreef:
Maar waarom kan je paard er zaterdags, zondags en maandags wel staan en de rest v/d week niet?

Dat vraag ik me ook af. Waarom niet altijd op de weide, dat is ook goedkoper dan èn voor de wei èn voor de stal te betalen. Evt. kun je kijken of je een schuilstal kunt maken.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:31

FrNo schreef:
Leffroi schreef:

Dat vraag ik me ook af. Waarom niet altijd op de weide, dat is ook goedkoper dan èn voor de wei èn voor de stal te betalen. Evt. kun je kijken of je een schuilstal kunt maken.

Zelfs die staat er, zoals ze aangaf volgens mij. Anderhalf km is niks, dat is hooguit 10 minuten stappen. Dat had ik er wel voor over hoor, als mijn paard daardoor gelukkiger werd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:37

OPG ---> VSW

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:47

Leffroi, klopt ja. Er zou daar ook een stal zijn voor 's nachts.
Dus ts, waarom niet het paard voor altijd daar.
Dan heb je een gelukkiger paard.