Bestaat er eetbare bodembedekking voor in stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Bestaat er eetbare bodembedekking voor in stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:19

Mijn paard at ook graag de stal leeg .
Oplossing is voor haar shavings als bodem Bedekker , een slow feed net met meer dat genoeg hooi .
En een fijnmazig hooi net gevuld met stro voor de nacht .
Tevens genoeg afleiding gedurende de dag .
Ochtend in de molen , dan even terug naar stal wat hooi eten , daarna paar uurtjes naar de weide . En dan binnen komen weer wat eten .
Dan is t rond 16 uur hooi tijd . En half 6 krachtvoer .
Avond nog rondje hooi .

Je zou jou merrie iets kunnen geven tegen de stress .
Strezzz druppels van Phytonics bv .

En hoeveel hooi krijgt ze ? En hoe is de structuur van het hooi ?
Want ze eet haar stal leeg met een reden !!
Koliek van stro is toch niet vaak voorkomend want n paard kan heel wat stro verteren

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 16:38

-O-

Het is even stil geweest, ik dacht ik ga gewoon wat proberen en dan zien we het wel.. Overleg gehad met DA.. Verschillende dingen geprobeerd maar alles nam ze gewoon meteen een hap van.. Dus toch vlas, vies vlas proberen. Een oppot stal kweken met elke keer een beetje nieuw vlas door het vieze mengen.. Ik ben 2 balen vlas verder, het leek zo goed te gaan.. Stal was nogsteeds vies om te zien, maar niet meer nat gelukkig! Iedereen lette op of ze vlas at en niemand zag het haar doen..

Maar helaas, vanmiddag bij aankomst op stal lag ze.. En dat doet ze nooit overdag.. Ze wou niet overeind komen, had opgetrokken neusgaten, ze krijgt ook altijd lekker wat stro om aan te knagen en dat had ze gisteren laten liggen (ik dacht nog YES zou ze het dan toch niet lekker meer vinden). Met andere woorden, koliekerig.. In overleg toch de stal maar weer helemaal leeg getrokken nu en vasten tot ze mest, hopelijk hoeft er geen DA bij te komen..

Het is heel erg sneu voor haar, maar vanaf eind vorig jaar is het goed gegaan, nooit meer koliek gehad en twee weken proberen en het is weer mis.. Nu dit maar even afwachten en dan verder kijken.. Ik heb liever een vies paard dan een dood paard..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:15

Gewoon stro als bodem Bedekker .
Als ze veel stro eet dan beter meer hooi geven .

Beterschap met je paard

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 18:16

Zinzi_jewel schreef:
Gewoon stro als bodem Bedekker .
Als ze veel stro eet dan beter meer hooi geven .

Beterschap met je paard

Stro krijgt zo ook koliek van, daar heeft ze 2x mee op de kliniek gestaan. Met onbeperkt ruwvoer eet ze ondertussen ook gewoon hele grote happen bodembedekking.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:01

Hier wordt ook alles gegeten, maar de houtkorrels en houtkrullen blijven ze vanaf... dus die houden we er in.
Strokorrels werden wel degelijk gegeten !!

@Lauraa90: er is bij je paard dus geen teveel aan maagzuur en dus een gevoelige maagwand gekonstateerd ??
Dit probleem klinkt daar nl wel heel erg naar.