Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chanel1985 schreef:en aan de eigenaar van de bak te zeggen , dat men maar naar die overbevolkte overdekte rijhal moet gaan.
SARINO schreef:Ik vind sommige reacties heel bijzonder.De meeste vinden het maar gewoon om op stallingen en gebruik van bakken zo min mogelijk te betalen.
Uren die gemaakt worden door eigenaren van bakken of stallen is toch hobby,zo wordt er gedacht.
Hebben jullie enig idee wat grond( vaak hypotheek) ,stallen ,(loonwerk) of eigen uurtarief,diesel voor trekker ,zand ,elektriciteit etc allemaal kost??
Werken jullie zelf wel voor een paar euro per uur of geld toe??
Ts ,fijn dat je buurman zelf wat voorstelt,het lijkt me met vrienden/buren lastig om af te spreken.
chanel1985 schreef:Maar wat is het verschil eigenlijk; als jij 3 keer per week rijd aan 5 euro is dat 60 euro per maand. Dus is 40- 50 euro per maand voor hetzelfde, misschien nog beter onderhouden privé buitenbak toch niet veel slechter?
Ze betaald dan toch voor het verschil van buitenbak- binnenbak 10-20 euro minder?
safina schreef:chanel1985 schreef:Maar wat is het verschil eigenlijk; als jij 3 keer per week rijd aan 5 euro is dat 60 euro per maand. Dus is 40- 50 euro per maand voor hetzelfde, misschien nog beter onderhouden privé buitenbak toch niet veel slechter?
Ze betaald dan toch voor het verschil van buitenbak- binnenbak 10-20 euro minder?
In mijn situatie? Het is een binnenbak die er nog geen twee jaar staat. Dus qua onderhoud niets te klagen. Groot en ruim. Geen mens hier en de buurt heeft een buitenbak die zo groot is als deze hal. Ik kan er koel rijden als het buiten heet is en blijf droog als het regent. En als we een keer overslaan (ik ga ook wel eens op vakantie tenslotte) dan betaal ik niets. Daarbij kan ik bij gunstig weer ook prima thuis rijden, dus ik kom ook niet aan drie dagen per week gemiddeld. Dat geldt trouwens voor vrijwel iedereen hier in de buurt: die kunnen thuis ook allemaal uit de voeten. Tsja, dan ga je gewoon geen 50 euro per maand neerleggen voor een buitenbak. Daar is geen markt voor.
Het blijft uiteindelijk allemaal een kwestie van vraag en aanbod. Voor TS ligt het aanbod in haar buurt waarschijnlijk weer heel anders. Niet iedereen heeft veel mogelijkheden in de buurt als ik. Dan liggen de prijzen ook anders. Schaarste drijft de prijs op. Zo gaat dat vaak.