Bijdrage gebruik buitenbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Re: Bijdrage gebruik buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:28

Ik denk ook dat je niet alleen zou moeten kijken naar de kosten die de ander aan zijn bak maakt, maar ook wat je alternatief is. Het kan nog best een heel gedoe zijn als je elke keer een eind langs de weg moet of met de trailer naar een bak.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:21

Precies, als je dan elke keer moet inladen me de trailer kost je een hoop benzine en tijd, terwijl dit lekker makkelijk is!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:37

vind dat een beetje rare redenatie?
meer betalen omdat iets dichterbij is..
omdat je anders benzine zou moeten verrijden?

als je een bak hebt en je wilt die uitlenen tegen betaling, vraag je dan meer aan je buren dan aan een vreemde van een stuk verderop, omdat die vreemde benzine verbruikt?

andersom, waarom zou diegene naast je dan aanbieden om meer te betalen omdat een ander benzine verrijd?

in dit geval staat het feit dat ze geen trailer hoeft te gebruiken totaal los van hoeveel ze iemand voor het gebruik van een buitenbak moet betalen die het als buren welwillenheid aanbied tegen een passende vergoeding. dan kun je ook wel aankomen met, er is geen kantine waar je anders ook nog wel geld zou kwijt zijn voor een bakje koffie..

dat er een je als alternatief voor een ferrari ook gewoon een goedkoop tweedehandsje van iemand kunt overnemen, betekent toch niet dat je dan maar moet overbetalen voor het kleine dafje?

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:42

50 euro en dan af en toe een kleinigheidje :Y)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:54

Als hij 5 euro per keer wil is dat zijn goed recht. Het is immers zijn bak. Dat jij bij de ponyclub 10 km verderop minder betaald, zou mij die paar euro goedkoper niet waard zijn. Dan rij ik liever voor een 10tje meer lekker 10 meter verderop, scheelt een hoop gedoe met een eind stappen of telkens met de trailer weg te moeten

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:56

Je moet het ook weer niet te ver doortrekken.

Maar een bak bij de buren is wel erg prettig. Als de buurman 5 Euro per keer vraagt en jij zou iets veel lagers bieden, dan loop je de kans dat de buurman er toch liever maar van af ziet.
Als het volgende alternatief verder is en meer gedoe geeft, dan is het je misschien wel wat waard om dit te behouden.

Het Dafje en de Ferrari zou ik maar niet aan de buurman vertellen, straks maakt hij nog een rotstuin van de bak. :D

Andersom gaat natuurlijk niet op, je vraagt niet meer geld aan je buren omdat ze dicht bij wonen, maar daar ging dit topic ook helemaal niet over.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:12

Het is niet omdat je iemands buur bent, dat het dan normaal is dat je voor een ridicuul bedrag daar mag rijden en mag profiteren van een andere zijn investering., onder het mom het ligt er toch.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:24

Nee maar je hoeft ook de pot niet te spekken voor 1x in de maand de bak slepen en iets elekta :n

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:27

Denk dat je nogal verschiet hoe hoog de rekening is voor elektriciteit van de verlichting. Zeker in de winter als het vroeg donker is en men veel rijd.
Als ik ts zo hoor doen ze veel meer om de bak goed te onderhouden. Om de 2 weken gesleept, alles word direct gerepareerd als er iets kapot is. 2 keer in t jaar word alles geëgaliseerd, er is degelijk springmateriaal aanwezig,..

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:31

30 per maand lijkt mij redelijk (toch?)

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:43

Ik vind sommige reacties heel bijzonder.De meeste vinden het maar gewoon om op stallingen en gebruik van bakken zo min mogelijk te betalen.
Uren die gemaakt worden door eigenaren van bakken of stallen is toch hobby,zo wordt er gedacht.
Hebben jullie enig idee wat grond( vaak hypotheek) ,stallen ,(loonwerk) of eigen uurtarief,diesel voor trekker ,zand ,elektriciteit etc allemaal kost??
Werken jullie zelf wel voor een paar euro per uur of geld toe??
Ts ,fijn dat je buurman zelf wat voorstelt,het lijkt me met vrienden/buren lastig om af te spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:46

Voor de grote overdekte rijhal hier in de straat betaal je 5 euro per keer. Dus ik denk niet dat hier in de buurt iemand 50 euro per maand voor een buitenbak gaat betalen. 8)7

....soms is het ook gewoon een kwestie van vraag en aanbod. :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:49

en aan de eigenaar van de bak te zeggen , dat men maar naar die overbevolkte overdekte rijhal moet gaan.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:49

Priveles is ook duurder dan groepslessen, je hebt een privebak :+

Ik heb ook een eigen bak, maar no way dat ik die voor 20 of 30 euro per maand ga lopen verhuren aan buren. Dat gezeur en gezever wanneer ik er dan wel/niet in kan omdat een ander erin zit, dat is me het geld niet waard.

TS; 50 euro lijkt me een redelijk bedrag voor alles wat je krijgt. De tractor voor het slepen loopt ook niet op water en als ze het zelf netjes onderhouden, zou ik niet op een cent gaan zitten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:07

chanel1985 schreef:
en aan de eigenaar van de bak te zeggen , dat men maar naar die overbevolkte overdekte rijhal moet gaan.

Hier is de hal niet overbevolkt hoor. Rij 9 van de 10 keer in m'n uppie.

Pech voor iemand ie z'n buitenbak zou willen verhuren voor 50 euro per maand. Maar voor mij wel mazzel natuurlijk. <<)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:19

Maar wat is het verschil eigenlijk; als jij 3 keer per week rijd aan 5 euro is dat 60 euro per maand. Dus is 40- 50 euro per maand voor hetzelfde, misschien nog beter onderhouden privé buitenbak toch niet veel slechter?
Ze betaald dan toch voor het verschil van buitenbak- binnenbak 10-20 euro minder?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:12

SARINO schreef:
Ik vind sommige reacties heel bijzonder.De meeste vinden het maar gewoon om op stallingen en gebruik van bakken zo min mogelijk te betalen.
Uren die gemaakt worden door eigenaren van bakken of stallen is toch hobby,zo wordt er gedacht.
Hebben jullie enig idee wat grond( vaak hypotheek) ,stallen ,(loonwerk) of eigen uurtarief,diesel voor trekker ,zand ,elektriciteit etc allemaal kost??
Werken jullie zelf wel voor een paar euro per uur of geld toe??
Ts ,fijn dat je buurman zelf wat voorstelt,het lijkt me met vrienden/buren lastig om af te spreken.

Ik heb hier alles aan huis dus weet goed wat het kost.
Daarom zeg ik ook. 5€ is binnenbak prijs.

Zoveel onderhoud kost het niet.
Aangelegd is hij al. Hypotheek heeft de buurman ook als ts niet rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:20

chanel1985 schreef:
Maar wat is het verschil eigenlijk; als jij 3 keer per week rijd aan 5 euro is dat 60 euro per maand. Dus is 40- 50 euro per maand voor hetzelfde, misschien nog beter onderhouden privé buitenbak toch niet veel slechter?
Ze betaald dan toch voor het verschil van buitenbak- binnenbak 10-20 euro minder?

In mijn situatie? Het is een binnenbak die er nog geen twee jaar staat. Dus qua onderhoud niets te klagen. Groot en ruim. Geen mens hier en de buurt heeft een buitenbak die zo groot is als deze hal. Ik kan er koel rijden als het buiten heet is en blijf droog als het regent. En als we een keer overslaan (ik ga ook wel eens op vakantie tenslotte) dan betaal ik niets. Daarbij kan ik bij gunstig weer ook prima thuis rijden, dus ik kom ook niet aan drie dagen per week gemiddeld. Dat geldt trouwens voor vrijwel iedereen hier in de buurt: die kunnen thuis ook allemaal uit de voeten. Tsja, dan ga je gewoon geen 50 euro per maand neerleggen voor een buitenbak. Daar is geen markt voor.

Het blijft uiteindelijk allemaal een kwestie van vraag en aanbod. Voor TS ligt het aanbod in haar buurt waarschijnlijk weer heel anders. Niet iedereen heeft veel mogelijkheden in de buurt als ik. Dan liggen de prijzen ook anders. Schaarste drijft de prijs op. Zo gaat dat vaak.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:22

Bruintje: Zit je in dezelfde regio als ts, gebruik je hetzelfde materiaal? Als je niet dezelfde factoren hebt, kan je nogal moeilijk vergelijken. Je kan dan wel vergelijken, maar imo is het geen eerlijke vergelijking.

Als ts 40/50 euro betaald per maand, betaald ze toch minder dan die 5 euro per keer als je alle 2 hetzelfde rijd?
Als je dan rekent op 45 euro per maand en ze rijd 3 keer per week en dan berekend op 4 weken betaald ze 3.75 per keer?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:24

Dus omdat hij er toch al ligt hoef je niks te betalen? Als jij eten koopt in de winkel, betaal je ook maar niet want het is toch al gemaakt? Je betaalt je kleren niet want hij is toch al gemaakt? Je betaald geen entree voor het dierenpark of zwembad, want het staat er toch al?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:24

Ik heb een bak die altijd te rijden is behalve met vorst.
En heel fijne bodem.

Dus als mensen dan gaan gooien met weet je wel wat het kost zonder regio vermelding. Antwoord ik daarop terug dat ik dat weet. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:25

Jester, wie heeft het over niets?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:25

safina schreef:
chanel1985 schreef:

In mijn situatie? Het is een binnenbak die er nog geen twee jaar staat. Dus qua onderhoud niets te klagen. Groot en ruim. Geen mens hier en de buurt heeft een buitenbak die zo groot is als deze hal. Ik kan er koel rijden als het buiten heet is en blijf droog als het regent. En als we een keer overslaan (ik ga ook wel eens op vakantie tenslotte) dan betaal ik niets. Daarbij kan ik bij gunstig weer ook prima thuis rijden, dus ik kom ook niet aan drie dagen per week gemiddeld. Dat geldt trouwens voor vrijwel iedereen hier in de buurt: die kunnen thuis ook allemaal uit de voeten. Tsja, dan ga je gewoon geen 50 euro per maand neerleggen voor een buitenbak. Daar is geen markt voor.

Het blijft uiteindelijk allemaal een kwestie van vraag en aanbod. Voor TS ligt het aanbod in haar buurt waarschijnlijk weer heel anders. Niet iedereen heeft veel mogelijkheden in de buurt als ik. Dan liggen de prijzen ook anders. Schaarste drijft de prijs op. Zo gaat dat vaak.

Je moet het wel eerlijk vergelijken, jij betaald 5 euro per ker, ts zou 3.75 euro per keer betalen, dus er is wel degelijk een verschil in prijs kwa binnen/buitenbak.

Dat jij niet moet betalen als je op vakantie rijd, is een pluspunt als je per keer betaald. Een pluspunt bij een totaal bedrag per keer, is dat je ook niet extra moet betalen als je eens elke dag komt rijden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:26

Hoe komen jullie aan de 3,75?
Buurman wil 5€ per keer.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:26

Als het een fatsoenlijke bak is kan je toch een fatsoenlijke prijs betalen? Hier regio gelderland, kom je voor 5 euro nergens in een binnenbak hoor. 10/15 per keer gemiddeld