ElineS schreef:Maar als hij wel onrustig is op stal en niet wil eten, vraag ik me af hoe dat komt. Want nu staat hij de hele dag op stal, is hij dan niet onrustig? En thuis op de weide, or is hij dan? En onrustig op stal, meN dat omdat de rest in de weide stond en hij niet of stonden ze allemaal op stal? Of heeft hij niet genoeg tijd gehad om te wennen om snachts op stal te staan? Soms duurt dat wel eventjes meer dan een paar daagjes.
Ik heb het 4 maanden geprobeerd thuis voor hij op pension gegaan is

Als ik hem 's nachts op stal zette liet ik de andere pony's niet in de wei, maar zette ik hen in de uitloop en de andere stal zodat ze nooit heel ver weg waren. Maar ik vermoed dat ze maar weinig echt in de stal staan. Hij wordt volgens mij pas rustig op stal als de andere pony's/paarden ook allemaal in de stal staan. Misschien is dat een oplossing, maar ik weet niet of ik de andere 2 daar zo blij mee maak
Ook op de wei vindt hij maar moeilijk rust, hij blijft een beetje verloren lopen en eet eigenlijk maar weinig gras.
meggiemeg: Ik ben er zelfs van overtuigd dat hij afvalt door stress

We zijn er intussen achter dat de pony, hoewel hij het in de omgang niet altijd laat zien, een enorm stressprobleem heeft. Hij heeft jaren in de topsport gelopen, tot het eens serieus mis gegaan is en het hem allemaal gewoon te veel werd. Nu probeer ik er alles aan te doen om zijn stress weg te nemen, zowel tijdens het werk als erbuiten. De huisvesting is dus slechts een onderdeel van een heel lastige puzzel

Een stalletje met uitloop zou ik nog kunnen proberen, wie weet wordt hij daar iets rustiger.
pol1: Het probleem is inderdaad dat hij te dun wordt

Ik wil er alles aan doen om een oplossing te vinden, ik ben pas tevreden als mijn pony dat ook is. We hebben al heel wat bereikt maar de huisvesting blijft toch een lastig punt