Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chantal1175

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:40

Natascha schreef:
Als mijn merrie straks bevalt staat Chantal1175 al met haar roze borstelsetje klaar. Je kan niet vroeg genoeg beginnen ;)

Ja. Klopt roze voor en merrie en blauw mocht het toch een hengst worden. Maar we hopen op roze.

Sanne96

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:48

Hier meld zich nog een

Ik heb gelukkig een schimmel die heel schoon is op haarzelf. Ze doet haar naam wel eer (Diva). Als ik naar strand ben geweest moet iedereen horen hoe blij ik ben met haar extra witte voetjes :+ geniet er nog meer van om heerlijk door de blubber te crossen en haar daarna weer perfect schoon in de wei te zetten :')
Afbeelding

maar de shet daarin tegen, die zit altijd onder de blubber. maar als ik dr dan gepoetst heb en gevlochten ben ik weer helemaal blij

Afbeelding

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:48

Jaaaa ik ook!! Vind het heerlijk om lekker te tutten, beentjes op te scheren en staarten uit te pluizen. Onze mini komt wat moeilijk uit zn dikke vacht en heeft jeuk.. nou, mijn handen jeuken ook om rats!! alles er af te scheren :')

Mijn paarden zijn het allemaal helemaal gewend en vinden al het getut ook fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:51

Oh heerlijk! Ik ben zelf manegeruiter maar hou zelf sinds jaar en dag ook ongelofelijk van toilleteren. Ik sta echt bekend als diegene die ervoor zorgt dat de dieren er nog een beetje bijlopen. :+ Ik weet dan ook hoe ik correct moet wassen, met scharen om moet gaan etc, dus het manegebestuur vertrouwt me daar ook mee.

4 jaar geleden (toen was ik 14, de tijd vliegt!) heb ik deze pony een keer onder handen genomen:

Afbeelding

Pony zat onder de bruine en gele poepvlekken (ja, hij is bont, maar je begrijpt wat ik bedoel :+), staart was te lang en helemaal goor, en de volgende dag was er wedstrijd.
Het heeft even wat tijd gekost, maar het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Helaas geen foto's zonder deken maar alles wat wit hoorde te zijn was ook echt wit, staart uitgewassen en wat korter (iets te kort nu ik erop terugkijk) en knotten erin. Er waren zelfs een paar meiden die kwamen vragen of het echt Amber was.

chantal1175

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:53

Sanne96 schreef:
Hier meld zich nog een

Ik heb gelukkig een schimmel die heel schoon is op haarzelf. Ze doet haar naam wel eer (Diva). Als ik naar strand ben geweest moet iedereen horen hoe blij ik ben met haar extra witte voetjes :+ geniet er nog meer van om heerlijk door de blubber te crossen en haar daarna weer perfect schoon in de wei te zetten :')
[ Afbeelding ]

maar de shet daarin tegen, die zit altijd onder de blubber. maar als ik dr dan gepoetst heb en gevlochten ben ik weer helemaal blij

[ Afbeelding ]

Die springschoentjes van de shet. Echt Super

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:03

Waar ik ook zo van kan genieten is een schoon paard onder een schone deken :D
Net mijn paard onder de 0 grams gezet en jawel, dat was een schone deken :))

chantal1175

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:07

Marieke1495 schreef:
Waar ik ook zo van kan genieten is een schoon paard onder een schone deken :D
Net mijn paard onder de 0 grams gezet en jawel, dat was een schone deken :))

Oja heerlijk. Ik heb Abby voor ze onder de deken ging eerst gewassen. En wissel regelmatig zodat de deken gewassen kan worden.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:13

Nann__ schreef:
SharonIndezz schreef:
Ja hier! Mijn paard ziet er altijd tip top in orde uit :-)

[ [url=m/5ppUJw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaloers op die manen!

Mijne heeft hele springerige manen en ondanks dat ik om de dag cowboy magic erin smeer is hij door z'n hals toch veel manen verloren.. Hoe doen jullie dat?

Ik laat ze 2 handbreedtes en dun ze goed uit... Verder knip ik ze,en dus niet trekken ! Daar krijgt de mijne pluishaartjes van

Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:15

Present!
Heerlijk vind ik het als de paarden er netjes bij lopen.
Niet allemaal hoeven ze netjes te zijn, maar de sportpaarden toch zeker wel.
Toen ik nog op de dressuurstal werkte was ik ook altijd degene die de paarden klaar moest maken.

Afbeelding

Afbeelding

2e is niet zo'n goede foto net na het rijden :p

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:20

Dit was mijn kanjer! Hier natuurlijk extra strak in het pak voor een shoot, maar hij was altijd schoon. :j

Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 19:29

Knappe paarden komen hier voorbij zeg :D Ik heb precies heel wat handen doen kriebelen met het openen van dit topic!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:38

Hoefjes lakken staat ook altijd zo chique :D

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 19:41

Tenzij ze nog smerig zijn :( Bij de mijne was ik ze eerst helemaal schoon en dan met bleke olie er overheen :D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:44

Heleennn schreef:
Tenzij ze nog smerig zijn :( Bij de mijne was ik ze eerst helemaal schoon en dan met bleke olie er overheen :D

Ja ik doe het daardoor ook niet zo vaak helaas. Die van mij heeft 4zwarte hoeven dus dat lijkt erg mooi :)

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:51

Oh, ja ik ook! Vind het heerlijk om ze onder handen te nemen! :D
Heb van alles voor ze liggen om ze netjes te houden en vind het heerlijk als ik 's avonds op stal kom, en ze zie staan of liggen in een dikke opgestrooide stal, waar ze lekker knap bijstaan. En als ze dan een schone deken op hebben... dan smelt ik. Helaas heeft mijn paard geen hele dikke staart dus misschien zorg ik dat voor op wedstrijd er een nep staart in gaat voor in de dressuur.

Helaas hebben wij nog geen warm water dus ga ik er nu nog niet teveel mee plukken behalve de gewone dingen. Paard staat verder de hele dag op de wei maar heeft een groot stuk eigenlijk voor zichzelf, staat 1 shet entertje bij dus die maakt niet veel troep, dus gaat het nog niet zoals ik graag wil, maar dat komt wel weer.
Wat ik zelf altijd het ergst vind bij mensen om mij heen is als de manen recht afgeknipt zijn of als het paard helemaal gevlochten wordt behalve de voorpluk. Dat vind ik echt gruwelijk := :o

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 19:55

De trots van mijn paardje:
Afbeelding

emily68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:56

Afbeelding
Mijn paard is een echte viespeuk, ze gaat met haar hoofd vredig in een verse mesthoop liggen slapen. Haar bles en kaak zijn ook regelmatig poepgroen. Dat miracle groom spul lijkt me wel wat, dat ga ik maar eens proberen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:38

Vanaf de zomer kan ik ook éindelijk naar hartenlust tutten, poetsen en wassen. We verhuizen dan naar een stal waar dat kan.. nu is nog een kleiplak met pony er in.

Afbeelding

Het slachtoffer vorige zomer.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:52

Toevallig vandaag paard helemaal gewassen en getoileteerd. Was echt nodig. Ze is wit/vos en had een paar dagen zonder deken gestaan. Nu ze weer met deken staat wil ik der wel schoon hebben!

Dus der lange manen zijn weer prachtig wit en zacht, kroonranden gekipt, sokken geschoren, staart geknipt, baard en kuif geschoren! Heerlijk!

Alleen geen foto van gemaakt!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:37

Hoe krijgen jullie de vacht zo glimmend? Ze is dan wel net geschoren maar ze mag meer glimmen van mij :)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:51

Heleennn schreef:
farahdiba46 schreef:
Ik! Maar niet in die mate dat ik elke week mijn paard was ofzo. Ik hou van netjes gretoilleteerde paarden.hoe hilarisch kan een aankoop zijn (ik zocht vorig jaar ivm handicap een heel lief, rustig en onverstoorbaar paard en alles wat ik zocht heeft mijn huidige merrie (gevallen op een tinker) karakter:top, rijden: top maar dat haaaaaaarrrr haha, ik wordt er helemaal gek van. Manen heb ik er direct afgehaald en ze heeft een keurige sportcoupe. Staart was onmogelijk dik en niet te handelen dus die flink uitgedund. Sokken heb ik vorig jaar geschoren maar zijn alweer enorm. Tot overmaat van ramp heeft ze deze winter ook nog eens een snor gekregen :')

Ik krijg ook vaak de vraag waarom ik in godsnaam een tinker heb gekocht. Nou simpel, voor karakter. Ze zijn meer dan alleen maar haar.

Oei een tinker is inderdaad wel de nachtmerrie
Spoiler:
nachtmerrie hihi :') flauw
van elke freak :') Hopelijk niet ook nog eens een witte?

Haha, nee een zwarte maar wel vier hoge witte benen }:0

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:04

_helga_ schreef:
Hoe krijgen jullie de vacht zo glimmend? Ze is dan wel net geschoren maar ze mag meer glimmen van mij :)

Glansborstel en glansspray :j

Waar ik dus echt niet tegen kan, dan is echt mijn hele dag verpest, wanneer je paard zn staart onder poept _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:09

_helga_ schreef:

Lijnzaadolie door je voer, goed voerbeleid, een goede zachte borstel en een wollen handschoen/doek of wegwerpwashandjes/babydoekjes van zwitsal (al werken die van kruidvat ook hoor, maar die geuren minder). Mijn bruine die ik iets eerder al heb gepost heeft een heerlijke vacht om te poetsen! Al hangt ie vol modder, het gaat er redelijk makkelijk af. Dus geen uren keihard schrobben en borstelen. Gewoon rubber roskam er over en 99% van de modder en vuil is weg. Harde borstel er overheen, zachte erna en ie glimt :D

Voerbeleid doet veel, zelfs mijn schimmel shet heb ik glanzend gehad in een winterzonnetje met dikke haardos en zonder poetsen ;)

Ik heb wel een vraagje voor de experts in dit topic: mijn warmbloed heeft manen die een stuk van de nek dubbel vallen, dus zowel links als rechts. Of ik ze nu trek of knip, de bovenste laag gaat altijd lekker tegendraads naar de overkant. Bij een sportcoupe staat dat dus lekker halfstok :+ -O-
Maar da's niet het grote probleem. Wanneer ik op wedstrijd moet, en al maak ik 15 vlechten of meer, het blijven dikke, vreselijk lelijke pingpongballen van formaat. Die op de plek van de dubbele manenkam ook nog eens rechtop gaan staan, zodat ze dus NIET mooi op een lijn zitten op de hals ;( Uitdunnen kan ik niet zelf dus geen optie vrees ik.
Iemand DE tip voor alsnog mooie dotten die op dezelfde hoogte blijven? Heb het probleem zowel met stiekjes als naald en draad. Ik kan een hengstenvlecht maken, maar dan moeten zijn manen zowat tot halfweg de hals komen want alweer omwille van de dikte schieten ze anders los...

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:41

Pantykous schreef:
[ [url=m/CbAA8x.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Kem76l.jpg]Afbeelding[/url] ]

En uiteraard is scheren als bijbaan ook heel dankbaar werk :D *\o/*

Zo wauw!Dat is toch wel de mannelijke versie van mijn paard :wow:

Afbeelding

Deze dame wordt alleen niet uitgebreid getoilleteerd, wel altijd uitgebreid gepoetst uiteraard :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:49

Varekaj, de vlechten gelijk strak vlechten met je knokkels tegen de hals naar beneden. Manen iets vochtig maken. Dan vastzetten met pektouw. De vlechten rollen ipv dubbel slaan. En het touw niet om de vlecht heen maar gewoon een paar keer heen en weer steken.

Ik krijg alles strak in de knotten als er maar iets manen is.