Mensen met meerdere paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:57

Rijschema is een tip.
Ik wist toen wel precies hoe laat ik thuis kwam elke dag... Nu nog steeds overigens... En dan zou het kunnen werken....

Zelfs nu ik er nog maar 1 heb, heb ik mijn vaste rijdagen... Tja en als het weer tegen zit, dan ga ik longeren in mijn binnenbakje.... Zo is het maar net...wat zijn je mogelijkheden en beperkingen.

Ik hoop dt het goed afloopt met de zieke pony, en goed dat je al een beslissing hebt genomen....mocht de uitslag niet goed zijn. Sterkte in elk geval.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 10:34

joyce B schreef:
Een kijker dus. Arme pony. Er komt een moment van afscheid nemen. Als je echt kijkt naar wat jij het liefste doet, is dat dan doorgaan met proberen je oude pony een goede oude dag te geven of houd je dan liever je wedstrijdpaard en zie je dit akkefietje met de pony als geschikt moment om met een minder schuldig gevoel afscheid te nemen?
Voor mij was dat moment toen mijn merrie zulke zere voeten had en het toekomstperspectief als ze er wel doorheen zou komen niets meer te bieden had waar zij blij van werd, grazen op de wei namelijk...

En toen mijn oudje van bijna 25 rond kerst opgenomen werd ivm koliekklachten ben ik ook heel duidelijk geweest dat ik hem niet meer zou laten opereren. Rekening was alsnog erg hoog, maar goed. De pony loopt weer vrolijk te spelen met de andere paarden...

Je kunt zelf ook beslissen dat iemand niet past bij je paard of je daar je paard nog niet aan wilt verkopen hoor ;) Of bij twijfel nog een keer vragen te komen. Kan zijn dat iemand zich beledigd voelt en afhaakt, maar dat is dan wellicht minder erg in jouw geval.

Bedankt weer voor alle reacties.

Er is nog weinig nieuws van uitslagen wat betreft oude pony, en laat ik voorop stellen als ze een waardig paarden leven kan hebben met doorbrengen op de weide lekker goed in haar vel te zitten mag ze uiteraad nog 30 jaar mee. Want ze is nog hartstikke fris in d'r koppie en vrolijk.

Mocht onze oude pony volledig kunnen herstellen dan gaat helaas 1 can de rijpaarden er gewoon ng steeds uit.

Ik hoop vandaag de uitslag volledig binnen te krijgen.

sonjim

Re: Mensen met meerdere paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:14

Kletskousz beterschap voor de pony.

Hier een serieuze kijker gehad die de pony toch te klein vond c-pony als rijpony voor een meisje van 1.67m. Wel geprobeerd en erop gezeten en zo maar niet gekocht wel eerlijk aangegeven. Door de zwangerschap lukt het hier niet om er goed voor te zorgen zoals ik dat wil en daar baal ik stevig van. Helaas verder geen echt geintereseerde meer gehad. Mocht iemand hier iemand weten dan hoe ik me aanbevolen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:33

Beterschap voor de oude pony :(

Ik moet je heel eerlijk vertellen dat ik met 2 ponys + fulltime baan + huishouden en alles zelf doen al absoluut geen lol meer had en geen tijd om iets met te doen.

Ja zoals je zegt, in de zomermaanden, en toen ik er maar 1 hoefde te trainen. Dan gaat het net aan (maar heb ik echt voor niemand tijd...). Maar in de winter wordt dus echt niets.....

Ik ook naar vol-pension gegaan met alletwee. Veel beter, maar alletwee trainen red ik nog steeds niet met zoveel werken, huishouden, familie en vrienden etc.
Dus 1 van de twee weggedaan, dus maar 1 pony, vol pension en nu vind ik het eigenlijk wel prima :D Ik moet met een trailer naar de binnenbak zowat de hele winter om iets te kunnen doen, kost met tijd genoeg zo.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:57

TS allereerst sterkte met de oude pony!
En wat knap dat je er al 2 hebt kunnen verkopen.

Ik herken je situatie wel, alleen staan ze bij mij op 3 verschillende plaatsen.
Ik heb nu 2 shetlanders (1 gezelschap, 1 voor de kar) 2 schwarzwalder fuchsen (moeder en dochter). Moeder is drachtig en rijd ik mee buiten.
Ik wilde altijd heel graag fuchsen om mee te fokken en recreatief te rijden. Maar ook droom ik al heel lang van een fijn springpaard en de springsport in te gaan..

Ik huur een weiland in mijn vorige woonplaats, daar staat dochter en normaal ook mijn 2 shetlanders (en 3 pension shetlanders) het is daar zo ontzettend nat en levert me door de omgeving ontzettend veel stress op.. Mijn 2 shetten staan nu tijdelijk 5 minuten van huis, maar doen verder niks. Staan op stal samen en dat is het.. ik doe nu niks met ze.
Dochter fuchs staat nog in de wei om lekker door te kunnen groeien.
en moeder fuchs staat al ruim een jaar op een stal 10 minuten van huis, super plek!

Nu twijfel ik al ruim 1,5 maand wat te doen met de paarden. Het plezier is weg en dan vooral door mijn weiland. Dochter fuchs krijgt niet de aandacht die zij verdiend, hoeven nog niet veel te doen maar basis dingen aanleren lukt al niet kwa tijd..
Zij is mijn eerst zelf gefokte veulen en ook het eerste veulen van moeder fuchs.

Mijn twijfel is nu vooral omdat ik graag wil gaan springen en om voor dochter fuchs en mijn 2 shetten een nieuw huisje te zoeken en een fijn springpaard aanschaffen.. maar die twijfel is erg groot, bang dat ik spijt ga krijgen en of ik wel een fijn huisje voor ze ga vinden.. (heb een paar keer slechte ervaring gehad met de verkoop van paarden)...

Pff het is behoorlijk lastig knopen door te hakken ;(