Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Robin_S schreef:Ik heb op de eerst beschreven manege gestaan. Inderdaad heerlijke luxe, maar als je weidegang belangrijk vindt, ga je daar heel erg teleurgesteld worden. De stallen, hoe mooi ook, zijn maar 3x3 en als je dan ook nog eens erg weinig tijd hebt is het eigenlijk bijna geen doen... er wordt ook maar een x per dag hooi gegeven, tenzij je bij betaald.
Als je aan die kanten gaat wonen en je wil zowel luxe als weidegang, kan ik je RSC west Brabant in de wouwse plantage aanraden.
Voor mij persoonlijk nog altijd te weinig weidegang, maar ze worden wel winter en zomer buitengezet.
Is wel iets verder rijden.

xAnthea schreef:Op stal 1 krijgen ze maar 1x per dag hooi? Die zou meteen afvallen voor mij. Gegarandeerd dat je dan met maagzweren zit...
Bijvoeren kan je doen, maar aan de accomodatie te zien hangt er volgens mij wel een prijskaartje aan vast... Dan zit je volgens mij ook snel aan die 500 euro die je bij die dressuurstal betaald...
En meestal zijn dit soort stallen ook veel gezelliger en gemoedelijker.Cowgirl schreef:Dat ligt ook maar net aan de hoeveelheid die er die ene keer gevoerd word. Bij een hele baal in de stal is het geen probleem daar doen ze lang genoeg mee.

Desiree schreef:Cowgirl schreef:Dat ligt ook maar net aan de hoeveelheid die er die ene keer gevoerd word. Bij een hele baal in de stal is het geen probleem daar doen ze lang genoeg mee.
Hangt er van af. Paarden zijn spilziek. Als het hooi in hun leefruimte ligt, zullen ze het naar achteren spaaien en spoedig vol poepen en piesen. En dan is het niet meer geschikt om te eten.
Mijn stallen zijn zo gemaakt, dat ik het ruwvoer voor de deur kan leggen, en zij met hun hoofd er bij kunnen zodat ze het kunnen eten. Maar ze kunnen er niet met hun hoeven bij komen.
.
Perfecte stallen bestaan niet...Maar ga eens een lijstje maken wat jij per se wilt... Minimale eisen en pluspunten...
MVasbo schreef:Ik ken geen enkelen stalling in mijn buurt(noord-Holland) dat paarden meer dan 2 uur buiten gaat als jij op een luxe stalling staat. Verbaas mij dat jullie allemaal 3 uur te weinig vindt. Ik zou voor optie 1 gaan. Geen enkelen paarden op mijn manege heeft problemen met niet 7 uur buiten gaan en er staat ook gr.prix paarden tussen.