Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ClaudiaHS schreef:Wat zijn er hier een aantal wantrouwige mensen zeg, jemig![]()
Beetje overdreven imo.
Mijn paspoort lag op stal, in mijn kast, de stal eigenaar kon ten alle tijde mijn paspoort pakken indien nodig.
Als hij slechte bedoelingen zou hebben dan kan hij mijn paard ook wel verkopen zonder dat paspoort.
Dan wordt er wel een vals paspoort bij geregeld hoor.
In de opfok waar mijn paard ruim 3 jaar heeft gestaan lag het paspoort ook in een kantoortje achter slot.
Zij regelden de entingen dus ik had er geen omkijken na.
beetje vertrouwen in je medemens.
Paarden staan nu aan huis en de paspoorten liggen nu hier in de la.
xLes schreef:Ik geef ariatje gelijk.
Heb in mijn 23 jaar op deze planeet slechts 1 ding geleerd: niemand is te vertrouwen! De grootste messen in mijn rug kwamen altijd van de mensen waar ik het meeste om gaf. Altijd.
De énige persoon die ik op deze bol vertrouw is mijn moeder. Zelfs mijn eigen vader, grootouders, enige vriendin en staleigenaresse vertrouw ik NIET. Van die eerste 3 heb ik ook de nodige messen in mijn rug gehad uiteindelijk.
Mijn staleigenaresse heeft ook het paspoort gevraagd van mijn paard. Ik heb dit geweigerd. Als ze gecontroleerd wordt (nog nooit van gehoord in BE trouwens) mag ze mij gerust de boete doorsturen maar het paspoort van mijn paard zit thuis in de kluis en blijft daar ook. Komt er enkel uit als de DA komt inenten.
LiesbethDW schreef:xLes schreef:Ik geef ariatje gelijk.
Heb in mijn 23 jaar op deze planeet slechts 1 ding geleerd: niemand is te vertrouwen! De grootste messen in mijn rug kwamen altijd van de mensen waar ik het meeste om gaf. Altijd.
De énige persoon die ik op deze bol vertrouw is mijn moeder. Zelfs mijn eigen vader, grootouders, enige vriendin en staleigenaresse vertrouw ik NIET. Van die eerste 3 heb ik ook de nodige messen in mijn rug gehad uiteindelijk.
Mijn staleigenaresse heeft ook het paspoort gevraagd van mijn paard. Ik heb dit geweigerd. Als ze gecontroleerd wordt (nog nooit van gehoord in BE trouwens) mag ze mij gerust de boete doorsturen maar het paspoort van mijn paard zit thuis in de kluis en blijft daar ook. Komt er enkel uit als de DA komt inenten.
Tja, ik woon ook in België en bij ons is de hele stal drie weken geleden helemaal gecontroleerd: paspoorten, chips, mutatiedocumenten... Bij mij was alles in orde, maar stalgenoten bij wie dat niet het geval was, mogen zich aan een boete verwachten. In de regio zijn een aantal stallen gecontroleerd intussen...
? Ze komen steeds vaker langs.
. Mocht het eens nodig zijn dan wonen we 5 minuten van stal af dus dan is dat paspoort snel genoeg op stal.
jij een sleutel pensionhouder een sleutel. Yvank_ schreef:Hoe kom je daarbij? Een paspoort kan je niks mee het is geen eigendomsbewijs. Je paard kan altijd mee hoor, duplicaat paspoort anavragen of nieuwe chip erin en klaar.
ariatje schreef:Yvank_ schreef:Hoe kom je daarbij? Een paspoort kan je niks mee het is geen eigendomsbewijs. Je paard kan altijd mee hoor, duplicaat paspoort anavragen of nieuwe chip erin en klaar.
Duplikaat paspoort duurt wéken!
Eerst aangifte politie
Opsturen stamboek
Rekening ( in ons geval) 300,00 euro
Dat is dus geen snelle oplossing in een situatie die snel handelen vergt.
Nieuwe chip erin?
Dat bedoel ik dus, niemand vertrouwen. Zo makkelijk wordt de kluit dus belazerd.....
Geen idee wat voor paarden jij hebt, maar ons stamboek ziet me aankomen met deze geintjes.
Yvank_ schreef:Hoe kom je daarbij? Een paspoort kan je niks mee het is geen eigendomsbewijs. Je paard kan altijd mee hoor, duplicaat paspoort anavragen of nieuwe chip erin en klaar.
ariatje schreef:Yvank_ schreef:Hoe kom je daarbij? Een paspoort kan je niks mee het is geen eigendomsbewijs. Je paard kan altijd mee hoor, duplicaat paspoort anavragen of nieuwe chip erin en klaar.
Duplikaat paspoort duurt wéken!
Eerst aangifte politie
Opsturen stamboek
Rekening ( in ons geval) 300,00 euro
Dat is dus geen snelle oplossing in een situatie die snel handelen vergt.

Urielle schreef:Yvank_ schreef:Hoe kom je daarbij? Een paspoort kan je niks mee het is geen eigendomsbewijs. Je paard kan altijd mee hoor, duplicaat paspoort anavragen of nieuwe chip erin en klaar.
Klopt, maar als je je stal opzegt en je laadt je paard op, moet er al fysiek geweld aan te pas komen om dat te beletten. Een paspoort ergens in een laatje, misschien zelfs in het woonhuis van de stalhouder, daar kom je niet aan. En je wilt dat als eigenaar mee dus dat is een enorm pressiemiddel.