hij komt elke dag buiten te staan en rond 12:00 wil hij naar binnen en buikt letterlijk alle is paarden aan de kant om naar z'n stal te gaan om z'n hooi te eten

tja haflingers en eten....
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_San87_ schreef:joke165 schreef:TS ik vind dat je het goed aanpakt en binnen je mogelijkheden de beste oplossing kiest. Mensen met paarden aan huis hebben idd makkelijk praten over paddock vergroten, schuilstallen plaatsen, wei aan paddock verbinden etcetera. Dit is op een pensionstal simpelweg niet te realiseren. Daar moet je het doen met de mogelijkheden die ze bieden en zo te zien heb jij al een staleigenaar die enorm meedenkt.
Eens.
Kijk naar je paard, niet naar hoe anderen vinden dat jij met je paard om moet gaan. Meen me te herinneren dat Draak het met Fazzino en Prins op de weide ook niet altijd even geweldig vond (hi, ex-collega).
vibabu schreef:Wat een onzin gypsy. Misschien is het een idee om niet alle paarden over 1 kam te scheren. Daarnaast zijn de meeste paarden zo gewend dat ze niet beter weten. Om even een vergelijking te maken zullen we jou in een bos droppen en zoek het zelf maar uit? Geen supermarkt meer maar voor je eigen levensonderhoud zorgen want 1000 jaar geleden ging dat nou eenmaal zo.
@xyzutu dan moet je die mogelijkheid hebben en kom. En kom nou niet met de dooddoener 'dan moet je maar geen paard aanschaffen'. Ik denk dat iedereen hier op bokt doet wat hij of zij het beste vind voor zijn of haar paard. Wanneer kan dat eens gerespecteerd worden ipv alles wat niet in het straatje ligt maar te verafschuwen en op jouw manier te doen?
Ik vind het al he heldhaftig dat ts dit topic durfde te openen want geheid dat er weer reacties zouden komen dat niet alle opties bekeken waren.
Ts: goed bezig door naar je paard te luisteren! En daarnaar te handelen.
pol013 schreef:Zo te horen is jou paard ene beetje aan 'rare' maar heb je nu wel een formule gevonden waar hij happy bij is. Dat die stal een uitloop heeft maakt wel een groot verschil als jij zegt: ik zet hou hem nu dus maar op stal. Ik zou wel altijd mijn vizier open houden en blijven bedenken hoe je hem toch op de wei zou kunnen krijgen met soortgenoten.
SandraVerl schreef:Hier ene die altijd binnen en buiten kan, maar het liefst binnen staat. Tja, dan is het vrouwtje natuurlijk zo gemeen om zijn hooi buiten te zetten zodat meneer toch nog iets beweegt. En natuurlijk staat zijn drinken ook nog eens aan de andere kant. Staan eten en drinken in de stal, dan komt meneer enkel eens buiten om te rollen. Beest is nochtans op een grote wei opgegroeid en heeft enkel tijdens het inrijden bij de fokker periodes op stal gestaan. Bij mij is hij nooit opgesloten, dus geen idee waar zijn gedrag van komt.
R12312 schreef:SandraVerl schreef:Hier ene die altijd binnen en buiten kan, maar het liefst binnen staat. Tja, dan is het vrouwtje natuurlijk zo gemeen om zijn hooi buiten te zetten zodat meneer toch nog iets beweegt. En natuurlijk staat zijn drinken ook nog eens aan de andere kant. Staan eten en drinken in de stal, dan komt meneer enkel eens buiten om te rollen. Beest is nochtans op een grote wei opgegroeid en heeft enkel tijdens het inrijden bij de fokker periodes op stal gestaan. Bij mij is hij nooit opgesloten, dus geen idee waar zijn gedrag van komt.
Om beweging te geven zou je ook gewoon dagelijks kunnen rijden