Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxJolienxx schreef:Mijn paard mag bij een erg goede vriendin staan, ze wonen op een boerderij, ik hoef daar geen stal geld te betalen, maar wel me eigen stro en hooi en natuurlijk het voer.
Het is denk ik wel goedkoper, haar paard staat natuurlijk bij haar thuis!
Paarden krijgen in de winter 8 uur weidegang en in de zomer dag en nacht!
Hoeveel zijn jullie per maand kwijt? Scheelt het erg veel dan met een pensionstal?
xxJolienxx schreef:Oké! Het licht echt aan waar je woont en waar je het haalt?
Ben nog wel aan het twijfelen, ga straks weer aan een opleiding beginnen en moet idd wel alles zelf doen, dat is het probleem niet, maar kom ik dan niet in tijdnood?
Vriendin woont ongeveer 10 min met de fiets van me af, dus de auto zal ongeveer 5 min zijn, qua tijd ben ik niet veel kwijt gelukkig!
Maartje1990 schreef:Ik snap werkelijk niet hoe mensen per paard zo duur uit kunnen zijn? Voor 3 paarden ben ik voor hooi per maand €60 kwijt.... Ik kom per maand, voor 3 paarden, niet eens aan €100 en dan heb ik het over de winter in de Zomer is het nog veel minder
Zwerte schreef:inentingen en gebit en hoefsmid, onderhoud paddock en wei, kosten mijn 2 paarden ongeveer 350 euro per maand. Bij de pensionstalling hier 1 straat verderop kan ik ze neerzetten voor 150 euro per paard. Kortom, hier aan huis is duurder dan daar op pension.
KoudbloedKim schreef:Waar je ook rekening mee moet houden is dat als je voorverpakt hooi geeft, er bij sommige ladingen/leveranciers beschimmelde balen bij kunnen zitten.
Wij hebben van onze vorige leverancier 7 van de 35 balen compleet weg kunnen gooien, dat is 140 euro.
Daarnaast moet je deze balen nog af laten voeren (wij gooien ze in onze mestcontainer, waardoor die al 1/3 vol is.
Vorige leverancier doet nogal moeilijk om nieuwe te brengen of geld terug te geven, dus ja... dan ben je het sowieso wel even kwijt.
Als je op pension staat, gaat dit allemaal aan je voorbij en is dit niet iets waar je je druk om hoeft te maken.
KoudbloedKim schreef:Valt heel erg mee, ligt er ook enorm aan waar je woont in Nederland.
Wij hebben hier zelfs betere uitrijmogelijkheden dan waar we in pension stonden en daar was het al leuk buiten rijden.
Huis was echt een koopje voor wat we er allemaal voor hebben gekregen, in nagenoeg perfecte staat.
Gewoon goed kijken wat je koopt.
Jes schreef:Zwerte schreef:inentingen en gebit en hoefsmid, onderhoud paddock en wei, kosten mijn 2 paarden ongeveer 350 euro per maand. Bij de pensionstalling hier 1 straat verderop kan ik ze neerzetten voor 150 euro per paard. Kortom, hier aan huis is duurder dan daar op pension.
Maar dit zijn kosten die je niet mee kunt rekenen omdat je ze op pension ook extra zou betalen
KoudbloedKim schreef:Waar je ook rekening mee moet houden is dat als je voorverpakt hooi geeft, er bij sommige ladingen/leveranciers beschimmelde balen bij kunnen zitten.
Wij hebben van onze vorige leverancier 7 van de 35 balen compleet weg kunnen gooien, dat is 140 euro.
Daarnaast moet je deze balen nog af laten voeren (wij gooien ze in onze mestcontainer, waardoor die al 1/3 vol is.
Vorige leverancier doet nogal moeilijk om nieuwe te brengen of geld terug te geven, dus ja... dan ben je het sowieso wel even kwijt.
Als je op pension staat, gaat dit allemaal aan je voorbij en is dit niet iets waar je je druk om hoeft te maken.
smurffie schreef:Zeg dat maar tegen de vorige van ons.[naam] schreef:Waar je ook rekening mee moet houden is dat als je voorverpakt hooi geeft, er bij sommige ladingen/leveranciers beschimmelde balen bij kunnen zitten.
Een goede leverancier schaamt zich zijn ogen uit zijn kop en komt als de donder de baal omruilen. Wij krijgen zelfs 2 balen terug na 1 slechte.
Jessix schreef:Ik denk dat het per provincie/regio wel zal schelen. Hier op de Utrechtse Heuvelrug betaal je de hoofdprijs voor een huis met stukje grond. Maar in het noorden van het land zou dat misschien anders zijn. (?)
Tobbes schreef:Jessix schreef:Ik denk dat het per provincie/regio wel zal schelen. Hier op de Utrechtse Heuvelrug betaal je de hoofdprijs voor een huis met stukje grond. Maar in het noorden van het land zou dat misschien anders zijn. (?)
De echte mooie plekjes aan/in de natuur gebieden zijn hier net zo gewild in het Noorden
Huis met grond op dezelfde locatie als mijn stal kost 400.000,- en nieuwe bouw 1 gezins woning in dorp er naast 150.000,-.
Reken maar hypotheek uit over die 250.000,-. En vergeten ook niet bij komende onderhoud kosten van vrij staand huis en land.