Gele staart.. Ik weet mij geen raad meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_97

Re: Gele staart.. Ik weet mij geen raad meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:03

hier doen biotex, groene zeep, zilvershampoo en afwasmiddel wonderen bij witte staart en manen! :o :j

Afbeelding

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:09

Zilvershampoo van de kruidvat 15 tot 20 min in laten trekken voor het uitspoelen! Dit nog een x herhalen met 15 min in laten trekken Het duurt gwn even voor dat geel eruit getrokken is Dat gaat niet in 1 was beurtje Als je de staart 1 x per week bij houd met wassen is 5 tot 10 min in laten trekken voldoende

Shampoo aanbrengen in natte staart halve fles de eerste beurt andere helft in de vervolg wasbeurt Hoef je ook niet te hannesen met emmers om vast te houden Gwn in de staart smeren dat de staart goed paars is
Laatst bijgewerkt door dresjoepie op 13-12-15 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:10

Bijhouden is het belangrijkste.
Geen wedstrijd toch regelmatig wassen met even vlug groene zeep.

Voor echt wit gebruik ik groene biotex. Laten weken.
Na wassen met zilver shampoo.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:37

Kim_97 schreef:
hier doen biotex, groene zeep, zilvershampoo en afwasmiddel wonderen bij witte staart en manen! :o :j

[ Afbeelding ]

Ehm dit versta ik niet onder een witte staart! Die is nog knap geel...

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:40

zilver shampoo :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:40

ariatje schreef:
Kim_97 schreef:

[ Afbeelding ]

Ehm dit versta ik niet onder een witte staart! Die is nog knap geel...

komt omdat de meeste haflingers geen witte maar ene blonde staart hebben. Dus voorbeeld is ook niet echt goed :p

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:11

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:24

Een vriendin van mij had dit ook bij haar paard, niet wit te krijgen. De rommel bleek uit de baarmoeder te komen. Wat het precies was weet ik niet meer, maar het was niet te genezen. Weet ook niet of het hier om een ruin of om een merrie gaat.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:41

vierspan schreef:
Een vriendin van mij had dit ook bij haar paard, niet wit te krijgen. De rommel bleek uit de baarmoeder te komen. Wat het precies was weet ik niet meer, maar het was niet te genezen. Weet ook niet of het hier om een ruin of om een merrie gaat.

Wauw... dus alle eigenaren van merrie's met gele staart moeten maar als de sodeknetter hun paard nakijken of ze geen ernstige ziekte in de baarmoeder heeft? _O-
Even voor de goede orde, witte staarten worden nagenoeg altijd geel door urine, rollen, vuiligheid, etc.
Dus een gele staart betekend echt niet gelijk 1 of andere gekke ziekte. :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:41

RianneEnzo schreef:
Ik lees even mee heb een mooie merrie die vaak hengstig word en dan word haar hele staart bruin. Ik heb er nu maar een hele hap vanaf gehaald want ik krijg het echt niet schoon. :')

Hier een witte staart en hetzelfde plus mesten in haar staart. Krijg je niet schoon. Alles wat hier in het topic staat al geprobeerd maar nee, blijft bruinig geel.
Het beste resultaat was Biotex en een vaatwastablet in kokend heet water, kwartier weken. Drie keer herhalen. Zilvershampoo Schwarzkopf (Kruidvat deed niks) 15 minuten en dan in kokend water blijven spoelen. Al wekend steeds met een borstel bewerken. Dan was de staart iig geel ....

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:58

Ik zal het hier even vragen. Waar kan je groene biotex kopen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:01

Supermarkt, het is waspoeder.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 20:49

Gaat om een ruin gelukkig hihi

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:52

XUlyssesX schreef:
Jotoma schreef:
Ik heb net ontdekt dat baking soda (zuiveringszout) enorm reinigt, maar ook een betje bleekt. Dat is ook nog eens goedkoop, dus misschien eens te proberen?

Magisch spul!

doe je er dan iets van zuur bij? Dan gaat het bruisen namelijk

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:29

Vaatwastablet werkte niet Urielle?

Mijn paard poept ook in z'n staart + staat 24/7 buiten zomer en winter en is soms echt een varken. 1 vaatwastablet en alle smurrie is uit z'n staart. 1 x wassen en de staart is weer helemaal wit!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 03:18

Nee. Ik zie die staart als kansloos hahaha.
Verder nooit moeite gehad met de staarten van schimmels ed, maar als er ooit nog een tinker komt wordt dat er een met zwarte staart ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:08

Hahahaha inderdaad. Dan is het echt kansloos. :')

Ik vond Biotex groen ook altijd wel goed werken maar vaatwastabletje (Dreft All in one) werkt 10x beter. Als je het daar niet mee schoon krijgt weet ik het ook niet meer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:19

Maartje1990 schreef:
ikzelf maak altijd een hele hete emmer water klaar met daarin een mix van vanish voor witte was, witte waspoeder en alles wat ik zo'n beetje kan vinden in de kastjes van witte was, dan nog flink wat zilvershampoo. Dit doe ik een minuut of 5 laten weken. Dan nog zilvershampoo in de staart zelf, laten inttrekken en dan uitspoelen.

Volgens mij moet je hier eerst een vergunning voor aanvragen...explodeert dit niet? :+ :wow: :')

Ik heb een vos met een blonde Sabino staart. In de winter berust ik mij erin dat het vieze drek is.

In de zomer was ik de staart zeer regelmatig en soms met blauwshapoo en soms met yellow out.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:36

Als
Ik de foto bekijk lijkt het wel een roest kleur, dat zou uit het water kunnen komen? Komt het water rechtstreeks uit de grond? Zo kan je middelen blijven proberen, maar als het aan de water kwaliteit ligt. Zal hrt met meer wassen alleen maar erger worden

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 20:03

gewoonmarie schreef:
Als
Ik de foto bekijk lijkt het wel een roest kleur, dat zou uit het water kunnen komen? Komt het water rechtstreeks uit de grond? Zo kan je middelen blijven proberen, maar als het aan de water kwaliteit ligt. Zal hrt met meer wassen alleen maar erger worden

Van alle witte paarden op stal is mijne de enige met zo'n staart :'(
Ik zou geen idee hebben of het dus aan de staart ligt, maar zou de binnenkant van de staart van ook niet vies moeten zijn?

Ik ga een vaatwastabletje is proberen, deze dan helemaal laten oplossen in het water en dan weken?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:21

Yep, oplossen in warm water en dan weken!! Wel goed nawassen en niet de staartwortel erin hangen.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 21:42

_Nelleke_ schreef:
Yep, oplossen in warm water en dan weken!! Wel goed nawassen en niet de staartwortel erin hangen.

Okee, alleen hoe doe ik dan de gele plekken die aan de bovenkant van zijn staart zitten :oo

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:04

Ik zou eerst kijken of het uberhaupt werkt. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:19

YvonneV schreef:
doe je er dan iets van zuur bij? Dan gaat het bruisen namelijk

Azijn :D Net doen alsof je redvelvet cake gaat bakken :+ :D

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:38

Reckitt blauw (Beckmann dacht ik), is een zakje met blauw poeder, oplossen in warm water, even laten weken, goed uitspoelen en klaar is klara, werkt altijd en krijg je iedere gele, vieze staart weer mee wit.
Of je het tegenwoordig nog kan kopen weet ik niet zeker.