Hoeveel uur per dag komt jóuw paard buiten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel komt jou paard buiten?

24/7 zowel winter als in de zomer met schuilstal met soortgenoten
70 (32%)
24/7 in de zomer, winter meer dan 6 uur per dag buiten met soortgenoten en s nachts op stal
35 (16%)
24/7 in de zomer, winter meer dan 6 uur per dag buiten zonder soortgenoten en s nachts op stal
Geen stemmen
24/7 in de zomer, winter minder dan 6 uur per dag buiten met soortgenoten en s nachts op stal
9 (4%)
24/7 in de zomer, winter minder dan 6 uur per dag buiten zonder soortgenoten en s nachts op stal
1 (0%)
24/7 in de zomer, in de winter alleen op stal
1 (0%)
24/7 buiten zonder soortgenoten
Geen stemmen
24/7 buiten zonder soortgenoten maar ze kunnen elkaar wel zien
1 (0%)
2 tot 4 uur per dag buiten in de winter met soortgenoten, in de zomer minimaal 6 uur buiten
20 (9%)
2 tot 4 uur per dag buiten winter en zomer met soortgenoten
3 (1%)
2 tot 4 uur per dag buiten zonder soortgenoten
Geen stemmen
2 tot 4 uur per dag buiten zonder soortgenoten maar ze kunnen elkaar wel zien
Geen stemmen
6 tot 8 uur per dag buiten in de winter met soortgenoten, in de zomer de hele dag 'snachts op stal
23 (10%)
6 tot 8 uur per dag buiten winter en zomer met soortgenoten
19 (8%)
6 tot 8 uur per dag buiten zonder soortgenoten
Geen stemmen
6 tot 8 uur per dag buiten zonder soortgenoten maar ze kunnen elkaar wel zien
4 (1%)
Meer dan 8 uur per dag buiten met soortgenoten 'snachts op stal
15 (6%)
Paard komt in de winter minder dan 2 uur buiten, in de zomer volle dagen op de weide alleen
1 (0%)
Paard komt in de winter minder dan 2 uur buiten, in de zomer volle dagen weide met soortgenoten
13 (5%)
Paard komt in de winter helemaal niet buiten, in de zomer enkele uren op de weide alleen
Geen stemmen
Paard komt in de winter helemaal niet buiten, in de zomer enkele uren weide met soortgenoten
1 (0%)
Paard komt niet buiten
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 218

lianne304

Re: Hoeveel uur per dag komt jóuw paard buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:33

Lente en zomer staan ze 24/7 op de wei. In de herfst komen ze met uitloopstal en als het veel sneeuwt dan komen ze gewoon in stal, maar zo lang mogelijk met uitloopstal met een grotezand paddock

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:38

Mijn pony woont bij een vriendin en staat 24/7 buiten. Ze hebben de rijbak en een schuilstal welke verhard is met een afmeting van 10x6 volgens mij en dan nog een stukje verhard voor de schuilstal.

In de zomer staan ze ook op het gras.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:41

Mijn pony staat zomer en winter 24/7 buiten.
In de winter in een stal met zanduitloop (4x5?) en rijbakbak (20x40) met zijn trekpaardmaatje. In de zomer komt daar de wei nog bij. Stallen zijn gewoon boxen, met open deuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:44

Zomer 24/7 en winter op het moment van 7:00-17:00 ongeveer. Soms wat langer en soms wat korter. Staat dan op de paddock met 2 shetties. En naast hen nog 2 groepjes paarden.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:46

Zodra het weer het 's zomers toelaat (kan eind lente tot begin herfst zijn zoals dit jaar) staan ze 24/7 buiten. Eind van de lente en begin van de herfst gaan ze dan 's nachts naar de paddock met hooi en 's zomers echt 24/7 weidegang.

De andere maanden staan ze van 10-20 uur buiten. Mocht het regenen, gaan ze vaak om 17 uur naar binnen. Maar dan komen wij 's avonds sowieso nog. Met echt heel slecht weer, kan het weleens iets korter zijn. We hebben namelijk geen schuilmogelijkheden, anders hadden ze 24/7 buiten gestaan.

Edit: uiteraard staat ze buiten met een soortgenootje en hooi (4/5 x per dag)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:49

Nee hoor ik durf ook te reageren :D

Momenteel staan ze helaas binnen, ik kan ze niet elke dag beweging geven ivm met mijn baby van 14 weken. Sta op een doe het zelf stal dus moet dit soort dingen zelf doen. Een verzorgster zoeken is precies onmogelijk, ben al maanden aan het zoeken.

Maar mijn merrie vind het goed om max. 2 dagen buiten te staan en gaat daarna ijsberen aan de draad en stopt met eten. Mag nog zoveel gras op de wei staan oid ze stopt gewoon en wil naar binnen. Ze is al een wat oudere dame, mijn ruin kan enkel met mijn merrie. Andere paarden vecht hij mee tot er 1 het begeeft. Maar zolang die eten heeft vind hij alles wel best.

Had het ook graag anders gezien maar voor dit moment is het even zo, hopelijk snel een bijrijder gevonden...

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:50

Wow de hele dag binnen?? Shocking!! %)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:52

Hier staan ze in de zomertijd van 8 uur 's morgens tot 8 uur 's avonds buiten, deels op de wei en deels in de paddock (vanwege te dik worden).
In de wintertijd staan ze van half 9/9 uur tot half 5/5 uur buiten in de paddock.
In de maanden tussen zomer er winter staan ze zo lang mogelijk tot het donker wordt.
Bij heel erg slecht weer gaan ze ook wel eens eerder naar binnen.

Onze paarden staan op een kleine eenvoudige pensionstal op een boerderij.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:53

Die van mij staan 24/7 buiten, jaarrond, met een inloopstal (een schuur) waar de slowfeeders hangen en de automatische drinkbakken. Voor de inloopstal is een soort verhard 'pleintje', en van daaraf kunnen ze een pad naar boven volgen en dan komen ze op de wei van 2 hectare (en de bak ligt daar ook). Omdat die een aantal meter hoger ligt, is het altijd droog. Ik vind het echt ideaal :) Ze crossen een aantal keer per dag het pad op en af, goed voor de spiertjes :D

Ik zou nooit meer anders willen, heerlijk dat ze hun eigen ritme kunnen bepalen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:56

VogeltjeM schreef:
Die van mij staan 24/7 buiten, jaarrond, met een inloopstal (een schuur) waar de slowfeeders hangen en de automatische drinkbakken. Voor de inloopstal is een soort verhard 'pleintje', en van daaraf kunnen ze een pad naar boven volgen en dan komen ze op de wei van 2 hectare (en de bak ligt daar ook). Omdat die een aantal meter hoger ligt, is het altijd droog. Ik vind het echt ideaal :) Ze crossen een aantal keer per dag het pad op en af, goed voor de spiertjes :D

Ik zou nooit meer anders willen, heerlijk dat ze hun eigen ritme kunnen bepalen.

Klinkt echt heerlijk. Welke omgeving woon jij?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:04

Hier iedere dag om 8 uur naar buiten en voor het donker naar binnen (zomer is dat dus 22.00 uur en winter 16.00 uur)

24/7 ben ik zelf niet van :7

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:06

In de winter staat mijn paard 4 a 5 uur in de bak, van 9/10 uur tot 2 uur. Langer kan niet, omdat we 2 groepen hebben. Die wisselen dus om.
In de zo er staan ze van 9/10 uur tot 6 uur op de wei en gaan dan even naar binnen om bix te eten, daarna mogen ze weer naar buiten tot 10 uur en als het weer het toelaat mogen ze de nacht ook buiten blijven.
Ik sta op een kleine stal en uiteraard krijgen ze ook op de paddock gevoerd en op de wei, zodra het nodig is.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:10

In de herfst/winter staat mijn paard 5 a 6 uur uur buiten en in de zomer 9 uur. In de winter krijgen ze bij ons hooi op de paddock, maar in de zomer worden ze buiten niet extra bijgevoerd.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:12

Mijn bijrijdpaard staat van ongeveer 9.00 tot 16.30 lekker in een grote wei met vriendjes. Dan komt ie naar binnen en kan hij met z'n hoofd gezellig uit z'n luikje naar buiten kijken. Vaak kom ik m s Avonds nog rijden dus dan komt ie er ook nog even uit :)

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:14

Nou ik durf ook wel te reageren.
's winters, van oktober/november tot april staat ze 4,5 a 5 uur op een verharde paddock. De paddock is ongeveer 10 bij 3 meter en daar staat ze alleen in. Ze krijgen daar hooi en mijn paard heeft voornijd, dus een ander paard krijgt dan niet meer de kans om te eten. Ik laat haar 's middags of 's avonds vaak nog even los in de longeercirkel.
In de zomer gaat ze (met opbouwen) uiteindelijk 24/7 op de wei. Dit is een groot stuk land (geen idee hoe groot)
Hier staat ze met meerdere paarden, afgelopen jaar met 3 anderen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:17

listiglistje schreef:
Hier iedere dag om 8 uur naar buiten en voor het donker naar binnen (zomer is dat dus 22.00 uur en winter 16.00 uur)

24/7 ben ik zelf niet van :7

:D
hier ong. hetzelfde, en ik ook niet... 8-)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:22

Mijn pony staat vanaf s morgens vroeg buiten, in de paddock of in de bak. In de avond gaat ze dan naar stal en daar staat ze de hele nacht. In de zomer meestal 24/7 op het weiland :) Ze staat trouwens in een kleine kudde.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:24

ilonamandjes schreef:
Wow de hele dag binnen?? Shocking!! %)

Neem aan dat je dit over mijn reactie hebt.

Want een ongelukkige merrie die stopt met eten en misschien blessures kan op lopen door het ijsberen is beter? En mijn ruin die dan alleen staat is ook veel beter?

Ik vind het ook niks maar aangezien ik geen bijrijder kan vinden, ik stel echt geen eisen zie advertentie onderschrift. Kan me namelijk niet in 10 splitsen

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:24

24/7 buiten met ruime inloopstal waar we voeren. Verder staat er een hooi ruif buiten waar 24/7 hooi in zit.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:25

Ik was altijd het type: 24/7 buiten.
Ik dacht ook oprecht dat mijn pony daar gelukkig mee was..

Sinds enkele maanden sta ik op een nieuwe stal en hier staat hij ongeveer van 8.30u tot 16.00u buiten...
In het begin moest hij wennen uiteraard, maar ik heb een paard wat 100x blijer is dan op zijn vorige plekje waar hij 24/7 buiten stond...

[edit] Ik moet er misschien wel even bij vertellen dat hij op de vorige stalling op een wei stond met een paard waar hij geen klik mee had en er geen grasspriet te vinden was in de wei.
Op zijn huidige stal staat hij met 3 paarden waar hij supergoed mee gaat en altijd gras...
Laatst bijgewerkt door Fem op 23-11-15 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:26

Ik sta op een stal in nigtevecht.

In de zomer gaan ze 09.00 uur de wei op en naar binnen wanneer jij dat wilt, ik haal hem om 17.00 uur binnen na mijn werk. Kan hij even op stal staan en daarna ga ik rijden.
Dat is van april t/m oktober ( ligt aan het weer)

In de winter is wei gesloten en gaan ze om de beurt in een paddock, dan staan ze 3 uurtjes in de paddock. Hij staat er in de morgen in en na mijn werk rij ik.

Denk idd ook dat het paardafhankelijk is, mijne baalt van regen en staat dan het liefst binnen. Ik heb ze 4 jaar aan huis gehad met onbeperkt toegang tot stal/bak/weide en zag dat er met regen of wind toch wel veel in de stal gestaan werd....

ik ken ook zat pensionstallen hier in de regio die én geen paddock en geen wei hebben. Paarden staan 24/7 op stal behalve wanneer ze in de molen gaan of gereden worden.
Denk niet dat deze pensionklanten reageren....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:28

Mijn verzorgpaard staat in de zomer van ongeveer 7 tot iets voor het donker buiten in de wei en in de herfst/winter van ongeveer 07.00 tot 20.00 in de paddock.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:28

Mijn paarden staan dag en nacht buiten, in zowel de zomer als winter. Ze hebben een grote paddock met schuilstal, ze staan hier met z'n 5en :)

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:36

Swinters gaat die van mij gaat rond 8 uur naar buiten, en tussen 5 en 9 haal ik haar weer naar binnen en dan staat ze in een ruime inloopstal met een vriendje en heel veel hooi. Overdags krijgen ze ook hooi bijgevoerd.

Zomers staat ze 24/7 buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:37

Zomer: overdag wei en 's nachts loopstal/groot afdak. Dus 24/7 buiten.
Winter: overdag wei of paddock en 's nachts box. Praktijk: buiten van max. 8 tot 16 uur. Als je ze bij donker worden niet binnenhaalt, komen ze zelf wel :D