Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amiigo schreef:Eens. Onze paarden staan 24/7 buiten met schuilstal en ik heb nooit last van een fris paard omdat het waait/regent/koud is (ze staan er de hele dag in of ik er nou op zit of niet), geen koliek, luchtwegproblemen, spierpijn, stalbenen, te dikke paarden, trage paarden, stalondeugden etc. Helaas wel van vieze paardenaf en toe zou ik een stal wel prettig vinden als het hele dagen giet of als ik sochtends om 6u op m'n fietsje moet omdat ik hem moet gaan vlechten omdat ik om 9u moet starten
danamuts schreef:....Of ben ik gewoon verwend.
De laatste tijd ben ik rond aan het kijken naar een ander plekje voor de toekomst, maar ik schrik overal van de hoeveelheid tijd die de paarden buiten komen.
Ik heb nu al verschillende keren gehoord: de hele dag weidegang, na even doorvragen blijkt dit dan van 10 tot 14.30 uur te zijn. en als het regent alleen de tijd die ze nodig hebben om de stal te mesten
Mijn paard staat nu op een doe het zelf stal en gaat rond 8 uur naar buiten met hooi en komt rond 20.00 uur weer naar binnen. Overdag altijd hooi op de wei. (ook iets wat geen van de pensionstallen in de regio doet)
Moet ik nu niet zo piepen en maar tevreden zijn met die paar uurtjes? of zijn de plekjes waar ze toch 10 tot 12 uur buiten komen wel te vinden?
Ik zit zelf in noord brabant.
lizet_lara schreef:Daar kies je zelf voor natuurlijk.laten we even onthouden dat medewerkers van stallen ook een keer avond willen houden, dus om nou te verwachten dat ze avonds paarden binnen/buiten zetten vindt ik niet realistisch.
KoudbloedKim schreef:lizet_lara schreef:Daar kies je zelf voor natuurlijk.laten we even onthouden dat medewerkers van stallen ook een keer avond willen houden, dus om nou te verwachten dat ze avonds paarden binnen/buiten zetten vindt ik niet realistisch.
Wij hebben op het moment 3 paarden bij huis en moeten er ook s'avonds 2 keer uit om te voeren en mest weg te halen, net als overdag en s'ochtends.
Josien_ schreef:Amiigo schreef:Eens. Onze paarden staan 24/7 buiten met schuilstal en ik heb nooit last van een fris paard omdat het waait/regent/koud is (ze staan er de hele dag in of ik er nou op zit of niet), geen koliek, luchtwegproblemen, spierpijn, stalbenen, te dikke paarden, trage paarden, stalondeugden etc. Helaas wel van vieze paardenaf en toe zou ik een stal wel prettig vinden als het hele dagen giet of als ik sochtends om 6u op m'n fietsje moet omdat ik hem moet gaan vlechten omdat ik om 9u moet starten
Nou 24/7 buiten is geen garantie voor niet frisse paarden hoor.
Die van mij is met wind of in de winter vaak net zo jolig als degenen die snachts binnen staan.
KoudbloedKim schreef:lizet_lara schreef:Daar kies je zelf voor natuurlijk.laten we even onthouden dat medewerkers van stallen ook een keer avond willen houden, dus om nou te verwachten dat ze avonds paarden binnen/buiten zetten vindt ik niet realistisch.
Wij hebben op het moment 3 paarden bij huis en moeten er ook s'avonds 2 keer uit om te voeren en mest weg te halen, net als overdag en s'ochtends.
KellyDV schreef:@lizet_lara
Als je niet 8uur per dag buiten kan bieden, moet je naar mijn mening geen pensionstal beginnen.
(Als het om meer dan 8uur gaat heb ik niets gezegt)
ruitje schreef:Ik vind het echt hilarisch dat mensen met paarden aan huis zichzelf vergelijken met pensionstallen. Dit is op geen enkele, maar dan ook geen enkele manier te vergelijken.
Ik stel mij voor dat je nu je zelf alles in de hand heb, ook wel eens een uur later je paarden binnen haalt als het mooi weer is. Of ze, als ze het land kapot rennen even in de paddock zet en later weer in het land. Of een stabiele kudde bij elkaar zoekt, waar geen ruzie om het ruwvoer is en de een de ander in elkaar timmert.
Ik kan voor elk bovenstaand onderwerp een topic op Bokt vinden waarbij de stalhouder afgefikt word omdat hij zich niet aan de afspraken houd. Want de ene klant wil het een, en de ander de ander.
Je kan als stalhouder niet het meest optimale doen, het meest optimale zou zijn: wat luxe voor de ruiter, een schuilstal met gedraineerde paddock en 3 hectare land voor 4 paarden.
Mocht iemand daar 1000 euro per paard voor willen betalen kan het uit.
Want face it, iedereen vind dat zijn paard zoveel mogelijk naar buiten moet, maar als daar veel voor betaald moet worden haakt men af, want ik ga niet veel betalen voor iets met 'alleen maar land' .
Kwestie van vraag en aanbod.
Wij gaan volgend jaar een pilot beginnen met 24/7 paddock en schuilstal in Zoetermeer, de eerste vraag die we krijgen is 'hoeveel goedkoper gaat dit zijn dan een gewone box bij jullie' ?
Schiet mij dan maar lek
ruitje schreef:Ik vind het echt hilarisch dat mensen met paarden aan huis zichzelf vergelijken met pensionstallen. Dit is op geen enkele, maar dan ook geen enkele manier te vergelijken.
Ik stel mij voor dat je nu je zelf alles in de hand heb, ook wel eens een uur later je paarden binnen haalt als het mooi weer is. Of ze, als ze het land kapot rennen even in de paddock zet en later weer in het land. Of een stabiele kudde bij elkaar zoekt, waar geen ruzie om het ruwvoer is en de een de ander in elkaar timmert.
Ik kan voor elk bovenstaand onderwerp een topic op Bokt vinden waarbij de stalhouder afgefikt word omdat hij zich niet aan de afspraken houd. Want de ene klant wil het een, en de ander de ander.
Je kan als stalhouder niet het meest optimale doen, het meest optimale zou zijn: wat luxe voor de ruiter, een schuilstal met gedraineerde paddock en 3 hectare land voor 4 paarden.
Want face it, iedereen vind dat zijn paard zoveel mogelijk naar buiten moet, maar als daar veel voor betaald moet worden haakt men af, want ik ga niet veel betalen voor iets met 'alleen maar land' .
Wij gaan volgend jaar een pilot beginnen met 24/7 paddock en schuilstal in Zoetermeer, de eerste vraag die we krijgen is 'hoeveel goedkoper gaat dit zijn dan een gewone box bij jullie' ?
Schiet mij dan maar lek
lizet_lara schreef:KoudbloedKim schreef:Daar kies je zelf voor natuurlijk.
3 paarden zijn niet te vergelijken met een pensionstal, paarden aan huis is ook heel iets anders dan een professionele stalling. je kunt toch niet verwachten dat de werknemers gaan werken van 7 uur ochtends tot 11 uur avonds, dat kan gewoon niet.
Schiet mij dan maar lek
biscaya schreef:danamuts schreef:....Of ben ik gewoon verwend.
De laatste tijd ben ik rond aan het kijken naar een ander plekje voor de toekomst, maar ik schrik overal van de hoeveelheid tijd die de paarden buiten komen.
Ik heb nu al verschillende keren gehoord: de hele dag weidegang, na even doorvragen blijkt dit dan van 10 tot 14.30 uur te zijn. en als het regent alleen de tijd die ze nodig hebben om de stal te mesten
Mijn paard staat nu op een doe het zelf stal en gaat rond 8 uur naar buiten met hooi en komt rond 20.00 uur weer naar binnen. Overdag altijd hooi op de wei. (ook iets wat geen van de pensionstallen in de regio doet)
Moet ik nu niet zo piepen en maar tevreden zijn met die paar uurtjes? of zijn de plekjes waar ze toch 10 tot 12 uur buiten komen wel te vinden?
Ik zit zelf in noord brabant.
Je paarden gaan van 8.00 tot 20.00 uur naar buiten..Dus dan worden ze binnen gehaald in t donker?
Heb zelf een pensionstal zodra de dagen korter worden pas ik me daarop aan onze paarden gaan van half 9 tot bij 4ren naar buiten op t moment..Tegen de tijd dat t bij 4ren is willen ze dolgraag naar binnen..
Paarden krijgen allemaal flink portie hooi op de paddocks maar dan nog met kou/ regen en vroeg donker geven onze paarden aan graag bijtijds naar binnen te gaan.