Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:35

@Stelvio: gecertificeerd is goed :D Pakje van 600 kilo is nog rijkelijk veel :D Ik had eerder iets van 20-25 kilo in gedachten :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:37

Meld zich ook weet! Welkom aan alle nieuwe gezichten!

Ik hoop dat mijn prikpalen blijven staan in die storm die verwacht word hihi. Heb ze op de gok buiten gelaten en de hoek paar extra vast gemaakt.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:43

DubbelDun schreef:
Zo nr 2 ook gevonden :D
@kvulden: ik heb voor 2 E'tjes een 12 m3 bak die 1 a 2x per jaar geleegd moet worden.
Verdiept is handig !!

Verdiept is dat ook wel handig als je het eruit moet scheppen? En loopt dat niet vol water?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:44

Zolang je het er niet zelf uit moet scheppen, maar het een loonwerker met grijper oid laat doen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:44

Er loopt idd water in, maar dat kan er niet meer uit en dat verdampt wel als de boel gaat verteren.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:46

Jezus. Vanmiddag nog lekker op het oude topic aan het kletsen en nu alweer 4 paginas verder. Dus...
Anyway, voor de mensen die mij niet kennen. Ik heb nog geen paard. :D
Ik heb wel een boerderij met een flinke lap grond. Nou ja. Nee. Die heb ik ook nog niet. Daar krijg ik 1 maart de sleutel van, haha. En ja, dan gaat onze grote droom in vervulling, een eigen paard. *\o/*
Wij zijn druk aan het rondsnuffelen en informeren, onze voorkeur gaat uit naar knollen, met name het Reinlands koudbloedpaard.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:49

spatter schreef:
caily een uur fietsen in het donker?
Waarom heb je geen autootje? Mijn man zou me niet laten gaan.

Mijn mam heeft niks te zeggen gelukkig.

Iets met paardenverslaving. Het is een samenloop van omstandigheden. Juni 2014 verloor ik mn baan en voor juli 2014 moest ik mn kamer uit ivm verbouwing. Had mijn merrie hoogdrachtig en wilde alles op alles zetten om ze beiden te houden. Omdat ik in de fastfood werk ben ik bij restaurants in de buurt gaan solliciteren. Kwam op mp een appartement in een woonboerderij tegen met mogelijkheid paard aan huis, voor zelfde prijs als mn studentenkamer maar dan incl. hooi. Dat kon ik natuurlijk niet laten lopen. Als het niet waait fiets ik er 45 min over, helemaal langs de prov. weg dus afgelegen is het niet. Rijbewijs zou ik snel gaan halen, maarja, relatief begrip :o Heb ju tegen mezelf gezegd binnen een jaar en geen investeringen meer in de paarden voor die tijd. Wil januari beginnen met lessen of verder sparen voor zo'n snelcurcus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:54

Caily schreef:
spatter schreef:
caily een uur fietsen in het donker?
Waarom heb je geen autootje? Mijn man zou me niet laten gaan.

Mijn mam heeft niks te zeggen gelukkig.

Iets met paardenverslaving. Het is een samenloop van omstandigheden. Juni 2014 verloor ik mn baan en voor juli 2014 moest ik mn kamer uit ivm verbouwing. Had mijn merrie hoogdrachtig en wilde alles op alles zetten om ze beiden te houden. Omdat ik in de fastfood werk ben ik bij restaurants in de buurt gaan solliciteren. Kwam op mp een appartement in een woonboerderij tegen met mogelijkheid paard aan huis, voor zelfde prijs als mn studentenkamer maar dan incl. hooi. Dat kon ik natuurlijk niet laten lopen. Als het niet waait fiets ik er 45 min over, helemaal langs de prov. weg dus afgelegen is het niet. Rijbewijs zou ik snel gaan halen, maarja, relatief begrip :o Heb ju tegen mezelf gezegd binnen een jaar en geen investeringen meer in de paarden voor die tijd. Wil januari beginnen met lessen of verder sparen voor zo'n snelcurcus

_/-\o_ Respect, badaapie (wat liefdevol, jong en vitaal betekent)

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:55

joehoeee

ik meld mij ook maar voor dit topic :D sinds 6 maanden hebben wij een boerderij in Duitsland en jawel de paarden staan aan huis.. as we speak sta ik met mijn lampje te schijnen in mijn paddock om te kijken of ze er nog staan en niet zijn weg gedreven!! man wat een regen, heb geen spijt maar heel eerlijk mis ik nu wel een binnenbak :o want zowel bak als paddock zijn ondergelopen en mijn paarden doen dus tegenwoordig aan aquatraining, al zal ik voor de kleine obelix misschien zwembandjes moeten kopen :+

dit zijn mijn heren

Afbeelding

die grote is Devereau Jet nu 7 jaar en 1.84 schoon aan de haak, mijn lieve gevoelige goedzak
die kleine is Obelix nu 1,5 jaar en 1 meter en tja het is een shet met zijn bijbehorende streken

er is nog veel werk te verrichten hier want op het oog ziet het allemaal netjes uit maar je moet niks aanraken :D palen zijn verrot, lint is her en der met touwtjes aan elkaar geknoopt en we hebben al de nodige tegenslag gehad, lekkages, verstopping, belazerd.. maar hé we wilde een avontuur we hebben een avontuur ;) geen cent te makken maar dolgelukkig.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:56

Ik lees ook weer mee.

Zijn hier trouwens mensen die ervaring hebben met een mobiele schuilstal? Liefst iets wat we zelf zouden kunnen maken (degelijke werkplaats voorzien).
We hebben 3 weides ter beschikking. Maar elk aan een andere kant van het huis. 2 ook aan overkant van de straat, waarvan we bij een nog een 50m zandweg moeten doen. Maar dat kunnen we nog als lente weitje gebruiken voor als het mooi weer is.
We zouden graag iets willen maken wat 'snel' verplaatsbaar is, liefst met traktor al dan niet met een paar mensen.

We mogen niet bouwen op de weide, dus het moet verplaatsbaar zijn en de weides zijn ook niet van ons. Dus het liefst hebben we 1 stal, om ook niet te zeer in de kosten te zitten en aangezien ze toch verplaatsbaar moeten zijn.
Maar, doe je dat met de bodem. We dachten eerst aan geen bodem, dus 3 wanden. Maar dan krijg je een modderbende tenzij je nog gaat instrooien. Maar als we een bodem maken, dan moet dat toch echt degelijke kwaliteit zijn. En dat weten we dus net niet hoe we dat best doen zodat het toch wat gewicht kan dragen. Zou dienen voor 2 paarden (1,60m en 1,72m).
En denken jullie dat een 5x3m groot genoeg is, of beter wat ruimer nemen? Ze hebben binnen wel een stal ter beschikking, maar ik heb ze liever 24/7 buiten staan. Nu met de regen vind ik het wel wat zielig, ze hebben wel bomen en een deken op.

Mocht dit niet mogelijk zijn, gaan we kijken voor eventueel toch een vaste schuilstal op de weide achter het huis te zetten. Al dan niet half verplaatsbaar zodat ze daar niets van kunnen zeggen.
Materiaal om te verplaatsen is ook aanwezig, we hebben traktors en een schaffer shovel (ook 4x4 ed.)

Of eventueel mensen die bijvoorbeeld een soort tent met van die ijzeren hekken hebben, hoe zit dat met stevigheid van het zeil? Ik zal zo wel iets in die aard in het vorige topic, maar vind het niet zo snel meer terug.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:01

Wij zijn hier ook nog druk aan het klussen aan de nieuwe stal. En de dagelijkse taken gaan ook gewoon verder. De paarden staan sinds deze week weer op de paddock. Wei hebben we uitgemaaid en gesleept.

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:01

Knap hoor Caily.!! Zet hem op zou ik zeggen.!

Fijn Pboy, paardjes weer aan huis.

Ik voer nu al meer dan een jaar dit graszaadhooi en nooit problemen gehad, ze doen het er goed op... Ze worden regelmatig opgejaagd. Lees wanneer ze in de wei staan, jaagt/hoedt mijn briard ze weer terug hun paddock in. Hij is alleen zo af en toe wat te enthousiast :+ En Loetje wordt regelmatig opgejaagd door de haan van me oma, de held.! En ze hebben nergens last van, dus zal wel goed zijn :j

En jongensjongens wat een wind. Moest er net helemaal tegen in gaan hangen en blies het me bijna nog omver... En ik kan mezelf niet echt licht noemen...
Achja 1 voordeel, áls het droog blijft droogt het wel lekker :Y)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:03

caily is een scootertje dan tijdelijk niet iets?
Ben je sneller op en neer, iets droger en voor mijn gevoel ook iets veiliger.
zoekt op waar caily woont...

servio waar ergens woon jij?
moet nog hooi hebben namelijk, grote pakken is geen probleem

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:04

Vanavond weer gootje staan te graven voor de extreme water en waar stelcon platen liggen, ligt ook een laagje zand op. Vet onhandig, die ga ik er nu af halen, beetje bij beetje.
Nooit geweten dat nat zand loei zwaar is.
De paarden zijn mij dankbaar :p hoop ik

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:08

kvulden schreef:
Verdiept is dat ook wel handig als je het eruit moet scheppen? En loopt dat niet vol water?

Op onze vorige stal hadden ze ook een verdiepte mestput; werd geleegd met zo'n grijper. Zij hadden een boogdak-op-wieltjes laten monteren op de betonnen bovenranden. Het dakje bestaat uit drie stukken die je achter elkaar kunt rijden om de boel af te sluiten, of boven/onder elkaar als je dat niet wilt. Ik zal kijken of ik nog ergens een foto heb...

Edit:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Hilary op 17-11-15 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:11

Mag ik me ook melden? Sinds 2008 heb ik de paarden aan huis staan. Daarvoor bij mijn ouders waarbij we ook op een aantal voerbeurten in de week na alles zelf deden. We hebben totaal 18 paarden staan. 7 eigen paarden wonen permanent met schuilstallen (in de winter) buiten en we hebben 11 binnen boxen. 9 paarden zijn van ons zelf en 9 paarden staan in volpension. Vorige week heb ik voor de Facebook pagina foto's uitgezocht hoe het was voordat we hier neerstreken en wat we allemaal gedaan hebben. Tjee das echt iets wat je toch ook weer vergeet☺️

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:12

Gezellig een vervolg!
Ik heb veel meegelezen in het vorige topic en af en toe iets geplaatst tussen de bedrijven door :P

Wat leuk mvermeulen1,, best dichtbij ons:)
Je hebt toch niet toevallig mijn droomboerderijtje gekocht?
Deze is namelijk van de markt af.. :(
Wij zijn nog druk aan het sparen voor een koophuis.
Nu wel al lekker de paarden aan huis, heerlijk!
Die van jou staan er ook lekker bij in het zonnetje {:}

De paarden staan hier nog op het land DoubleVv maar ik denk ook dat het niet zo heel lang meer duurt voordat ze ook op de paddock komen te staan. Het gaat nu rap slechter met de weide met dit weer..

Mijn drie lieverds <3
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:19

@mvermeulen1 : wat een leuk stel heb je daar.

Jeetje wat een hoop nieuwe mensen hier... iedereen welkom :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:20

Zoooo heee. Moest 10 pagina's van het oude topic bijlezen en hier ook al meteen 4. Niet te doen joh!
Tof dat mijn kruiwagen in de OP staat hihi!
Welkom nieuwe mensen.

Leuk dat de verzorgster beviel claudia! Heeft ze niet toevallig heul veul tijd zodat ze ook nog even hier langs kan komen? Haha!

Ik ben dit weer zoooo zat. Net in de zeikregen en storm mijn wei uit staan mesten... ik voelde me zoals dat andere plaatje uit de op.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:23

Sure_lee schreef:
Zoooo heee. Moest 10 pagina's van het oude topic bijlezen en hier ook al meteen 4. Niet te doen joh!
Tof dat mijn kruiwagen in de OP staat hihi!
Welkom nieuwe mensen.

Leuk dat de verzorgster beviel claudia! Heeft ze niet toevallig heul veul tijd zodat ze ook nog even hier langs kan komen? Haha!

Ik ben dit weer zoooo zat. Net in de zeikregen en storm mijn wei uit staan mesten... ik voelde me zoals dat andere plaatje uit de op.....

:wave: Hahaha ech nie!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:24

Ik wil voor de mest geen bedrijf laten komen om het op te halen. Nu doen dat altijd hobby boeren en tuinders en we gebruiken zelf ook wel op de tuin. En tot nu toe kom ik daar altijd mee uit. Dus niet verdiept. Maar wil wel een dak erboven. Er komt ik hoop volgend jaar ook een nieuwe stal die komt dan naast de mestplaats, dus een dak moet dan geen probleem zijn. Ik probeer zo langzaam aan het project uit te werken en een lijstje te maken met wat ik allemaal wil. Daar heb ik geloof ik net aan toegevoegd hooi buiten de stal. Zodat er minder geknoeid wordt. Nu eens bedenken of en hoe ik dat kan gaan doen

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:26

Voerhek en dan hooinetten op de grond (buiten het hek dus)?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:29

Dames zet je schrap, ze voorspellen net sneeuw. -O-

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:34

kvulden schreef:
Dames zet je schrap, ze voorspellen net sneeuw. -O-

Jaaa *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* kom maar op *\o/* *\o/* *\o/*

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:37

Ben mentaal nog niet voorbereid op sneeuw :(
Ik ga deze week 2 palletboxen ophalen om hooi in te voeren nu ze op de paddock staan. Heb vorige winter veel te veel hooi tussen het zand en modder moeten uitscheppen. Ga de bakken nu in het zand zetten wil volgend jaar betonplaten leggen zodat ze verhard staan om te eten. Dat is nl het zoveelste klusje wat nog gedaan moet worden op de lijst.