Help! Wat doe ik met een muis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GeryonJarig

Re: Help! Wat doe ik met een muis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 02:03

Wtf ben jij voor eens mens? De muis langzaam 'vanzelf' dood laten gaan?!

Er zitten nog heel veel meer muizen bij je stal en dat kan helemaal geen kwaad. Deze ene muis doden maakt ook geen verschil. Neem je verantwoordelijk en haal gewoon de emmer eraf en klaar.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 02:04

Ik zou gaan voor loslaten.
En een stal kat kopen.
Succes in ieder geval

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 02:08

Oh, ik heb prima gelezen hoor. Maar dan nog is het antwoord niet zo moeilijk, sterker nog, het antwoord is hier al een paar keer gegeven. Als jij het arme beestje per se dood wil hebben (wat weinig verschil maakt overigens, aangezien je nog een andere kolonie hebt die er intussen rustig op door fokt :Y) ) dan haal je de emmers van elkaar en sla je toe met een schep wanneer Dikkiedik tevoorschijn komt. Meest simpel en, als je het goed doet, het minst pijnloos.

En ik begrijp ook prima dat je haver moet drogen hoor, maar waarom heb je het dan niet in huis gezet? Als het toch maar een emmertje is...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 02:17

Wat een hypocriet ben jij zeg....geen beesten eten, maar wel een onschuldig muisje dood willen maken alleen omdat hij toevallig in de verkeerde emmer geklommen is..... Bah

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 02:23

Mensen, relax, het was niet de bedoeling om een rel ropic te maken, ik vroeg gewoon om een oplossing, die ik uiteindelijk gelukkig ook gekregen heb.

Jindai dat is nog steeds niet te merken, want dan wist je dat ik bang ben voor muizen, dus dat ik ze niet bij me in de buurt wil hebben. En ik had ook ergens iets geschreven in de trant van dat ik waarschijnlijk mis zou slaan, waardoor de muis weer vrij is.
Dat excuus van 'een muis maakt geen verschil' vind ik een beetje zwak. Ik had namelijk ook al aangegeven dat we veel muizenvallen en katten hebben. We willen iedere muis weg, ook deze.
Alleen is deze dus levend, en dat maakt het lastiger.

Ik maakte dit topic idd aan voor deze muis, maar ook met de achterliggende gedachte dat het waarschijnlijk vaker voor zal komen, dus dat het best fijn is om een goede oplossing te weten ook voor volgende keren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 02:24

Muisje een standje geven en uit de emmer scheppen? , tijd voor en stalpoes?

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 02:28

Als een muis in de buurt van je paard een probleem voor je is, heb je inderdaad een probleem. Want muizen komen nou eenmaal op hooi en stro en voer af, dat is niet te vermijden (ik heb trouwens niet alle vier de pagina's met reacties doorgelezen dus misschien slaat mijn reactie de plank wel mis, hoor)

Persoonlijk zou ik een stuk plastic o.i.d. over de emmer leggen zodat de muis er niet uit kan, en hem dan met emmer en al naar het bos brengen om hem los te laten. Dan is hij ver van je stal, maar hoeft hij ook niet dood. En die haver inderdaad niet meer aan je paard voeren. Hoewel ik ook weer niet denk dat dat zo ontzettend veel kwaad kan. Ik bedoel, het zal niet voor het eerst zijn dat een paard muizenkeutels binnenkrijgt. Maar better safe than sorry. Succes ermee in ieder geval!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 02:31

Ben toch wel benieuwd naar je oplossing.
En naar je tipgever.
Of is dat ook zo'n held dat die het niet in het openbaar durft te verkondigen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 02:40

Je zal die muis flink ver weg moeten brengen wil die niet eerder terug zijn dan jij. En een muis in een vreemd territorium loslaten is ook niet zo diervriendelijk (want andere muis is niet gastvrij). Schep muis op een of andere manier rap uit die emmer, neem emmer mee in huis voor de rest van het weekeind en haal maandag een stuk martergaas (die kleine vierkantjes) om emmer luchtig en muisvrij te houden.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 02:52

Claudxx schreef:
Mensen, relax, het was niet de bedoeling om een rel ropic te maken, ik vroeg gewoon om een oplossing, die ik uiteindelijk gelukkig ook gekregen heb.

Jindai dat is nog steeds niet te merken, want dan wist je dat ik bang ben voor muizen, dus dat ik ze niet bij me in de buurt wil hebben. En ik had ook ergens iets geschreven in de trant van dat ik waarschijnlijk mis zou slaan, waardoor de muis weer vrij is.
Dat excuus van 'een muis maakt geen verschil' vind ik een beetje zwak. Ik had namelijk ook al aangegeven dat we veel muizenvallen en katten hebben. We willen iedere muis weg, ook deze.
Alleen is deze dus levend, en dat maakt het lastiger.

Ik maakte dit topic idd aan voor deze muis, maar ook met de achterliggende gedachte dat het waarschijnlijk vaker voor zal komen, dus dat het best fijn is om een goede oplossing te weten ook voor volgende keren.

Je wilde geen rel topic, maar vraagt wel of het een goed idee is om een waterslang tussen de emmers te hangen? Juist ja. :+

Ook dat had ik gelezen hoor, maar als je dan zo bang bent (wat ik me nog best voor kan stellen) waarom zet je dan in godsnaam die emmers daar neer?? Want je had op je vingers kunnen natellen, dat daar een muis op af zou komen, aangezien je elders op het erf al last van ze had. :)*
Er zijn ook zat opties om de emmers van elkaar te krijgen, zonder dat jij er zelf direct aan hoeft te zitten met je handen, dus ook dat moet te doen zijn.
Het 'excuus' dat 1 muis geen verschil maakt, gaat wel degelijk op, aangezien je er nog véél meer hebt rondlopen die vrolijk hun familie uitbreiden. Met die aantallen, maakt 1 muis echt geen verschil. Er zitten er altijd meer dan dat je denkt. ;)
En ik snap best dat je van je muizenplaag af wilt, maar als een paar katten en muizenvallen geen resultaat hebben, is het misschien slim om eens naar andere opties te kijken. Zo maar een ideetje hoor, of is dat ook weer een onmogelijke opgave aangezien je er zo bang voor bent?

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 02:56

tamary schreef:
Je zal die muis flink ver weg moeten brengen wil die niet eerder terug zijn dan jij. En een muis in een vreemd territorium loslaten is ook niet zo diervriendelijk (want andere muis is niet gastvrij). Schep muis op een of andere manier rap uit die emmer, neem emmer mee in huis voor de rest van het weekeind en haal maandag een stuk martergaas (die kleine vierkantjes) om emmer luchtig en muisvrij te houden.

Of je haalt een afsluitbare box van plastic, boort het vol met kleine gaatjes en tadaa! :oo Kan het spul mooi drogen en je nodigt de muizen niet meer uit. Heb je alleen een boormachine en wat zin voor nodig. :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 04:06

Claudxx schreef:
Via pb nog een hele discussie gehad haha, maar we hebben het perfecte plan bedacht! :D

De muis was al best dik, dus verwacht niet dat hij nu nog heel veel gaat eten.
Morgen ga ik kijken of het werkt, ben benieuwd

Ze heeft de keus al gemaakt.
Ze laat hem nog even lijden en maakt hem dan dood.
Karma.
Succes ermee.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 06:27

En dat beweert dan een hart voor dieren te hebben :?

GeryonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 07:17

:r

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 08:14

|( arme muis...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 08:28

Ik lach me eigenlijk rot om ts....denken dat dit het enige muisje is op het bedrijf en die moet dood, want dan is het hele muizen probleem voorgoed opgelost :)
Maar dan niet de ballen hebben om dat te doen, en onderwijl je emmer haver laten verpissen.......ik vind het echt hilarisch , you made my day!!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 08:31

Shirley schreef:
Ben toch wel benieuwd naar je oplossing.
En naar je tipgever.
Of is dat ook zo'n held dat die het niet in het openbaar durft te verkondigen?

Dat denk ik ook.
Die tips over verzuipen zijn ook via pb gegeven.
Eng idee dat er zulke mensen op bokt zitten.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:12

Maar heb je nu helemaal je paarden niet gevoerd?!
De haver is ondertussen helemaal ondergeplast door het muisje dus dat mag je echt niet meer geven, en het muisje kun je loslaten buiten. Verdrinken is echt zielig.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:28

Ik snap serieus het probleem nog steeds niet na 4 pagina's te hebben gelezen :')
Je kan toch gewoon het muisje buiten op de grond zetten? Er zijn zoveel muizen op een stal, dood maken maakt geen verschil.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:38

Zet een plankje in die emmer en het beest is er binnen een minuut uit. 1 muis meer of minder op het erf maakt het verschil niet. En wat ik niet snap...vegetariër dus geen vlees van gedode koeien, schapen, varkens en paarden maar wel die muis dood willen zien? Die muis eet je niet, snap ik...maar je wilt hem wel dood maken.
Als die muis die haver onder plast zou ik het niet meer aan een paard willen geven....weet je hoe vaak dat beest op een klein oppervlak, zoals in die emmer, heeft geplast....? Die urine brengt ziektes over.

Hoe heb je het muisje er inmiddels uit gekregen? Wel benieuwd naar.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 01-11-15 09:54, in het totaal 2 keer bewerkt

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:42

Flowery schreef:
Ik snap serieus het probleem nog steeds niet na 4 pagina's te hebben gelezen :')
Je kan toch gewoon het muisje buiten op de grond zetten? Er zijn zoveel muizen op een stal, dood maken maakt geen verschil.

Het lijkt meer op een sadistische proef van ts. Naar hoor!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:48

Zou de muis inmiddels al dood/weg zijn! :')
Ik gaf gisteren de tip emmer omschoppen schop erop klaar. Has ze zelf kunnen doen zonder dat die muis in haar gezicht sprong..
Als die dat al doet denk t arm dier is banger voor haar dan andersom.

Ts lijkt geen tips te willen aannemen. Je kan ook ke vader/moeder broer of ander heldhaftiger persoon vragen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:51

Die muis, oke!
Maar waar ik me boos om maak dat je toch die haver nog aan de paarden wilt geven.
Als je graag je paarden ziek wilt hebben moet je dat vooral doen.
Arme paarden. :o

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:56

Waar ik van schrik is dat een 25kilo zak haver hier 5 euro kost, en een emmer haver niet gewoon weggegooid kan worden.
Hart voor dieren maar kosten mag het ook niet. Als het zo veel werk is, is het dus veel goedkoper om gewoon zakken te kopen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:01

Je had ook een gat onderin de haveremmer kunnen boren, haver in een andere emmer laten stromen, muisje blijft dan achter, dus die kun je dan buiten zetten met emmers en al en daar de emmers van elkaar afschoppen, of tikken met een bezemsteel..