Pipo"]
[quote="Sjuimpje schreef:Ik ben sinds anderhalve week weer bezig met mijn jonge paard,
Hij is nu bijna 1.75 en goed 3,5 jaar. Hij is vorig jaar ook alleen goed zadelmak gemaakt en heeft daarna een half jaar stilgestaan, zeker gezien zijn stokmaat is het logisch dat hij nog slap is.
Op zich bouwt het wel snel op; nu na anderhalve week ligt zijn ruggengraat alweer netjes verzonken tussen 2 spierpartijen die lekker zacht aanvoelen en waarop hij niet reageert als je hem daar stevig roskamt o.i.d.
Maar met name in het sluiten merk ik dat hij het gewoon nog slecht kan verwerken, ik weet ook dat dit natuurlijk een kwestie van tijd is, en dan dit met gerichte training snel verbetert.
Toch wil ik eens kijken of ik hem daar ook op een andere manier mee kan helpen.
Volgens mij gaat het hier om.
[/quote]
Juist daar doelde ik ook op.
Niet meer en niet minder.
Je voelt zelf wel of je je paard meer kunt gaan sluiten
En ik denk dat iedereen weet dat voor een paard wat minder groot en slungelig is, dit makkelijker gaat dan bij een paard wat nog een minder sterke achterhand heeft door zijn enorme groei.
Als mensen dat op willen lossen met suplementen vind ik dat gewoon een enge gedachte.
Want dit komt vanzelf goed met gewone training.
En dat was alles wat ik bedoelde, dus wie blaast hier de zaak nu op?
Maar nogmaals, wie de schoen past...
Wat betreft de post van mij, dan verkoop je hem en koop je een ander
Daarmee bedoelde ik dat je dan als jezef graag snel wilt een paard koopt wat al sterker/ouder is.
Dat ze het moeten leren heeft daar dus niks mee te maken.