Grote mag een...topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:15

Cassidy"]
[quote="Pervinco schreef:
.... autistische kinderen kunnen rijden, MITS. Die MITS is oa de mate waarin een kind autistisch is. Mijn oude buurmeisje was zwaar autisctisch, die riep alleen maar AAAAH en reageerde nergens op, ook niet op dieren. Zeg ik dan dat een een rotkind is? Dat ze asociaal is? Nee, ik zeg dat ik zeg dat zo iemand geen rijles moet krijgen, omdat er gewoon een gebrek aan reactie is. Fijn, als een paard er tussen uit gaat, en degene die erop zit reageert totaal niet!

Maar hoe defineer je niet reageren? Hoe merk je dat je iemand bereikt, of niet bereikt? En wat noem jij paardrijden? Er zijn de nodige vormen van omgaan met paarden op gehandicaptenmaneges, van het liggen op een bed, tot serieuze lessen krijgen op ons niveau, en daartussen is alles mogelijk. En ook al roept een kind allleen maar Aaaah, als er iemand is die het paard vasthoudt en er rondjes mee loopt, kan het paard er ook niet tussenuit knijpen. Okee, dat zie ik niet als les krijgen, maar wel als paardrijden, en degene die erg close zijn met zo'n kind, merken wel degelijk verschil. De paarden waar gehandicapten les op krijgen zijn speciaal voor dit werk uitgezocht, en kunnen tegen het gekrijs en gegil van mentaal gehandicapten.
[/quote]

Dat probeer ik nu net duidelijk te maken... Ze reageerde gewoon totaal niet, vertrok geen spier, nam geen andere toon aan met roepen, niets. En nogmaals: haar OUDERS bevestigen dit verhaal: er is gewoon niet tot dat meisje door te dringen. Ik neem aan dat haar ouders close genoeg met haar zijn...

Paardrijden vind ik het zitten op een paardenrug. Zo nu en dan eens een rondje stap niet, maar iedere week een uur, of een half uur erop, ja, dat vind ik paardrijden.

In het geval van dit meisje zul je haar al in een tuigje op het paard moeten zetten, omdat ze er anders gewoon vanafkiept. Ze heeft zo nu en dan eens een rondje op Aline gezeten, of een stukje op de weg. Ik hield Aline vast, haar vader en moeder moesten haar beiden vasthouden. En goed ook. Ik vind echt dat zo iemand niet kan paardrijden, je zit op een levend wezen, een vluchtdier, hoe lief dan ook. Maar ik vind een lichte reactie op het een of ander toch echt noodzaak...

Wat verder het innerlijk van dat meisje betreft: buiten het feit dat ik, en de rest, over uiterlijke reacties praten is dit meisje ook door haar ouders niet te doordringen... Maar daar wil ik niet mee zeggen dat ze niets voelt of wat dan ook...