Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bridgetF schreef:Misschien heb ik er over heen gelezen, maar staan ze bij de veehouder die landelijk woont of "in" het dorp, stad. Als het landelijk is dan horen dat soort geluiden er nu eenmaal bij, het geluid van dieren, de lucht van dieren en het geronk van tractors. Anders moet je daar niet gaan wonen.
Ik kan me best voorstellen als men ouder wordt, men gevoeliger wordt van irritaties en het niet meer met een korreltje zout wordt genomen. Dan is het de vraag, moet ze daar dan zelf wel blijven wonen? Of blijven wonen maar aan de andere zijde van de woning gaan slapen, met raam dicht.
Ayasha schreef:Polly schreef:Dat je doppen in doet voor je eigen knol is tot daar aan toe maar dat ga je toch niet doen voor de beesten van de buren!
Nogmaals TS hulde dat je een oplossing probeert te vinden, ik ga me plaatsvervangend verder schamen voor alle onbeschofte reacties van mijn mede-paardenhouders. Ik snap steeds beter waarom mensen een hekel hebben aan 'knollenvolk'
Je plaat blijft hangen.
kvika schreef:Ik denk Naranga, omdat ze wat ouder wordt, en minder kan hebben.
Snap het ook best, daarom ook op tips gevraagd, en merk dat er echt twee kampen zijn.
Ik wil er zeker aan meewerken dat ze minder last heeft, maar wel op zekere hoogte. ook heb ik in het verleden wel eens mee gemaakt dat als mensen eens beginnen met wat klagen, dat het wel een sport lijkt te zijn om elke keer weer een ander ding te verzinnen. Ga er niet vanuit dat dit ook het geval is.
Zoals het spreekwoord ook zegt: Beter een goede buur, dan een verre vriend"
LOLLYYwood schreef:Wauw, wat een buren...![]()
Hier is dat ook, omdat er mest ligt en hun tuin grenst aan de weide. Ik schep dagelijks mest, de ene keer op de middag, de andere keer 's avonds. Afhankelijk wanneer ik vrij ben. Ik krijg soms rond de middag telefoon of een sms dat ik de wei moet gaan opruimen, omdat ze niet fijn kunnen eten of met familie buiten kunnen zitten.
Als ik daar weg ga, zet de boer het vol maïs of met koeien en dan hebben ze niks van uitzicht meer, laat staan dat de boer dagelijks de mest van de koeien zal gaan scheppen.
edit: Na het lezen van het hele topic begrijp ik beide partijen. Het is niet fijn om ervan wakker te worden, en het is ook niet fijn om te moeten aanhoren dat jou paarden daarvoor zorgen. Aan de andere kant doe je het hoognodige, maar zoals je zelf al aangeeft, je kan ze niet op commando stil houden. Het zijn en blijven levende dieren.
Jennifuur schreef:truus1970 schreef:Paardepoep stinkt niet eens.
Dat vinden paardenmensen vaak zelf, maar als ik al niet zelf de stal heb gemest en ik doe het weer, vind ik het niet erg, maar ook niet echt lekker ofzo
truus1970 schreef:Hier wordt je toch ziek van...Ik zou de mestbult braaf aan hun kant maken....nee dat zou ik niet doen, al neig je er wel naar toe.
Volgens mij begint het steeds meer trend te worden dat je maar mag gaan zeuren over je medemens en dat die daar maar wat aan moet doen...
Paardepoep stinkt niet eens.
LOLLYYwood schreef:Wauw, wat een buren...![]()
Hier is dat ook, omdat er mest ligt en hun tuin grenst aan de weide. Ik schep dagelijks mest, de ene keer op de middag, de andere keer 's avonds. Afhankelijk wanneer ik vrij ben. Ik krijg soms rond de middag telefoon of een sms dat ik de wei moet gaan opruimen, omdat ze niet fijn kunnen eten of met familie buiten kunnen zitten.
Als ik daar weg ga, zet de boer het vol maïs of met koeien en dan hebben ze niks van uitzicht meer, laat staan dat de boer dagelijks de mest van de koeien zal gaan scheppen.
edit: Na het lezen van het hele topic begrijp ik beide partijen. Het is niet fijn om ervan wakker te worden, en het is ook niet fijn om te moeten aanhoren dat jou paarden daarvoor zorgen. Aan de andere kant doe je het hoognodige, maar zoals je zelf al aangeeft, je kan ze niet op commando stil houden. Het zijn en blijven levende dieren.
Jennifuur schreef:truus1970 schreef:Paardepoep stinkt niet eens.
Dat vinden paardenmensen vaak zelf, maar als ik al niet zelf de stal heb gemest en ik doe het weer, vind ik het niet erg, maar ook niet echt lekker ofzo
bruintje123 schreef:Ik zou wel eens een Google maps plaatje je willen zien hoe dichtbij het is.
En dan vraag ik me ook af of er op het hele erf van een veehouder geen ander plekje te verzinnen was als precies bij de buren.
Ook ik lees met verbazing het topic.
Oordoppen geven, ze moet zich niet aanstellen. En andere die mest maar normaal vinden bij bijna op de buurman zijn bord.
Schuilstal. Rijbaan. Mesthoop.
Dat hebben wij juist zoveel mogelijk van de erf grens gehouden. Je wilt toch niet dat andere last hebben van je hobby.
Maar ik merk wel dat de mentaliteit flink aan het veranderen is. En niet ten goede.