Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sas_88 schreef:Ik vind dit wel interessant. Als ik zo de eisen zie en/of de stallen waar mensen nu sta dan vraag ik me af bestaan deze? Waarschijnlijk ligt het ook aan de regio (woonachtig regio Rotterdam). Bij ons op stal is in het najaar/winter buiten echt niet te doen, dan lopen ze alles kapot en is er in de zomer ook geen grassprietje te vinden.
Belangrijk vind ik een fijne bak en het liefst ook een binnenbak. Daarnaast wil ik het liefst zo snel mogelijk in het bos zitten. Dat het paard er goed bij staat, dat spreekt uiteraard voor zich dat dat op nummer 1 op het eisen lijstje staat. Weidegang waar mogelijk ook en anders genoeg opties om lekker los te kunnen staan ipv alleen op stal. Verder vind ik een gezellige sfeer echt wel heel belangrijk. Voor het paard moet het fijn zijn, maar voor mijzelf moet er ook een leuke sfeer zijn op stal. Toch zie ik dit niet veel terug op de lijstjes. Ik ben veel bij mijn paard, dus mijn sociale leven speelt zich veel op stal af. Wel leuk als hier dan ook gezellige mensen zijn!
ikke schreef:Sees schreef:Waarom in de winter in een paddock? Ik neem aan dat als de grondsoort het toe laat iedereen (?) liever in de wei zou staan?
Ik moet alleen in dit zeiknatte kikkerlandje de grond nog tegen komen waar je serieus je paarden op de wei kunt laten lopen in de winter.
Zelfs bovenop de Hondsrug, met twee paarden op drie hectare gaat dat fout........
Kahawa schreef:ikke schreef:Ik moet alleen in dit zeiknatte kikkerlandje de grond nog tegen komen waar je serieus je paarden op de wei kunt laten lopen in de winter.
Zelfs bovenop de Hondsrug, met twee paarden op drie hectare gaat dat fout........
Hier (Salland) gaat het prima hoor.
Arabesk schreef:Of een paard 24/7 buiten kan op een fatsoenlijke plek met voldoende ruwvoer. De mogelijkheden voor mij als ruiter zijn vér ondergeschikt, mijn paard moet gelukkig zijn. Ik red me verder wel.