aisie schreef:Als je een stalhouder moet uitleggen dat 15.00 uur de laatste voerbeurt niet logisch is tot de volgende ochtend dan twijfel ik toch wel ernstig aan zijn kunde over paarden. Als paarden zo lang zonder voer staan dan krijgen ze vanzelf maagproblemen en stalondeugden. Ik verbaas me er elke keer weer over dat het zo een strijd moet zijn op stallingen om je paard genoeg eten te laten krijgen en op normale tijden.
Ik zou het gesprek aangaan en duidelijk maken dat het paard blijkbaar niet te weinig krijgt maar dat de voerbeurten gewoon onlogisch verdeeld zijn en dat het paard(en) voor de nacht nog een flinke plak hooi moet hebben. Als dat niet mogelijk is dan zou ik toch ergens anders plek zoeken waar ze op normale tijden voeren. Straks heeft je paard een maagzweer en ben je een vermogen kwijt aan DA kosten en medicatie.
Waar ik me nog meer over verbaas is dat de anderen die daar op stal staan het allemaal wel best vinden dat hun paarden zolang zonder eten staan.
Dit verbaasd mij dus ook echt heel erg, vandaar ook mijn vraag of ik nou zeur of niet. Ik maak de situatie echt niet slechter dan hij is, maar kennelijk ben ik echt de enige die er last van heeft.. Misschien komt dat ook doordat een aantal anderen wel een hoopje hooi voor hun stal hebben liggen wat ze dan 's avonds kunnen geven. Dat het paard de eerste lading hooi al binnen ca. 1-2 uur op heeft en de tweede lading ook en ze alsnog uren zonder staan, is kennelijk niet iets waar over wordt nagedacht.