Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tengeltje11 schreef:ik heb net een mail gestuurd naar iemand die ik ken die veel weet rond planten,hoe natuurlijk weides onderhouden,....
die sproeien,in natuurgebied,de distels met een groeihormoon ipv een verdelgingsmiddel.
daardoor bloeien ze niet en worden ze ook niet voortgeplant.
als dit ook zou werken voor JKK,zou het een goeie oplossing zijn voor bv natuurgebieden,want is een 2-jaarse plant,dus na 2j gaat een plant dood,als ze niet bloeit,is er ook geen voortplanting.
tengeltje11 schreef:Voor het uitbloeit,gewoon laten afmaaien door tractor,en zo verzamelen?
Is dan niet dood,maar kan niet uitzaaien en zal een stuk vlotter gaan,en dan in het voorjaar sproeien?
Ofwel gewoon telkens afmaaien en verzamelen voor het bloeit?is een 2-jaarse plant,dus na 2 jaar gaat een plant dood,en als ze niet kan uitbloeien komen er ook geen nieuwe planten?
Azmay schreef:tengeltje11 schreef:Voor het uitbloeit,gewoon laten afmaaien door tractor,en zo verzamelen?
Is dan niet dood,maar kan niet uitzaaien en zal een stuk vlotter gaan,en dan in het voorjaar sproeien?
Ofwel gewoon telkens afmaaien en verzamelen voor het bloeit?is een 2-jaarse plant,dus na 2 jaar gaat een plant dood,en als ze niet kan uitbloeien komen er ook geen nieuwe planten?
Dat schijnen ze al een paar jaar geprobeerd te hebben, zonder succes.
tengeltje11 schreef:en wat je ook niet mag vergeten.
als ze bijna uitgebloeid zijn(zoals op de foto ook wel te zien is),en je maait,gaat er zowiezo wat onrijp zaad in het land terecht komen en toch weer uitschieten.
ze zouden al veel vroeger gemaaid moeten hebben om het beste resultaat te hebben.
ik zou ook zeker aan de bodem werken.
er staat ook behoorlijk wat zuring,zegt ook veel over de staat van de bodem....
tamary schreef:Wanneer wordt er gemaaid? Want als ik hier de hooilanden zie, dan staat die troep begin mei al vol in het zaad, terwijl maaien op zijn vroegst half juni gebeurt. Maaien verspreid dan eerder de zaden dan dat het bestrijdend werkt.
tengeltje11 schreef:ik heb net een mail gestuurd naar iemand die ik ken die veel weet rond planten,hoe natuurlijk weides onderhouden,....
die sproeien,in natuurgebied,de distels met een groeihormoon ipv een verdelgingsmiddel.
daardoor bloeien ze niet en worden ze ook niet voortgeplant.
als dit ook zou werken voor JKK,zou het een goeie oplossing zijn voor bv natuurgebieden,want is een 2-jaarse plant,dus na 2j gaat een plant dood,als ze niet bloeit,is er ook geen voortplanting.
avd_b schreef:Wat ook werkt is wanneer de plant in het voorjaar begint te groeien er een handje zout op gooien, kost bijna niets en de plant gaat dood (werkt ook bij varkensoorblad).
Pandora2 schreef:avd_b schreef:Wat ook werkt is wanneer de plant in het voorjaar begint te groeien er een handje zout op gooien, kost bijna niets en de plant gaat dood (werkt ook bij varkensoorblad).
Heb je dit zelf al geprobeerd ? Ik doe dit met gewoon onkruid, maar soms zitten er toch nog hardnekkige exemplaren tussen, vandaar mijn vraag...dacht dat het niet goed genoeg zou werken voor JKK. Anders wel een goed alternatief idd...gewoon met een emmer zout de wei rondgaan in het voorjaar.