Ik begin echt te denken dat ik een abnormaal paard heb. De mijne is amper uit zijne stal te krijgen. Water staat een eind van zijne stal en ook het hooi geef ik altijd buiten, enkel de korrel krijgt hij meestal binnen. Als meneer niet wil, komt hij van gans de dag niet aan zijn hooi, maar staat hij wel in de stal om eten te zeuren. Ik heb hem 8 jaar geleden even op een wei gehad, daar stond hij ook meer in de stal als buiten. Ik slaag er zelfs in om sprietjes gras te houden in een paddock van amper 500 m2. Wat bewegen betreft, meneer loopt alleen uit zichzelf als hij om 1 of andere reden een paar uur niet in zijne stal mag (zo heeft hij donderdag nog heel de namiddag lopen brullen, omdat hij niet binnen mocht want de baasjes waren boordstenen aan het zetten), of als hij denkt dat hij moet werken en zo 1 keer om de 14 dagen zal hij eens uit zichzelf 5 minuten een spurtje trekken. Als je hem laat doen, komt hij enkel buiten om eens te rollen.
Waar ik vroeger woonde, stond hij ook op een paddock en daar kon hij af en toe grazen toen onze tuin nog niet was ingericht, na een uurtje stond meneer altijd op stal, waar hij alleen nog maar uit kwam om achter zijn avond eten te komen zeuren.
Ik probeer hem al jaren te zeggen dat paarden op de steppe leven en geen holbewoners zijn, maar hij wil me niet geloven.