Wat verwachten jullie van een pensionstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 02:11

Ik ga liever voor een kleinschalige pensionstalling dan een grote; ik vind het leuker als ik iedereen ken en regelmatig zie. Maar vind het ook lekker om mijn eigen gang te kunnen gaan.

Verder ben ik niet zo van lessen op een pensionstalling, vaak kies je toch wel je eigen instructeur uit.
Vandaar dat ik het belangrijker vind dat de stalprijs goed is. Ik betaalde eerder altijd 200 euro all incl in de achterhoek.

Ik heb op zowel een luxe stal gestaan als minder luxe, en dan vind ik luxe prettiger.
Maar voor mij is iets al heel luxe als de stallen schoon zijn, dus spin vrij en mooi in de lak en ik warm water heb voor mijn paard, ondanks dat ik een recreatie ruiter ben.

Een bar vind ik niet nodig, wel is het erg gezellig als er 1 keer in de zoveel tijd een bbq word gehouden of zoiets.

Wat ook erg belangrijk is, is dat de sfeer goed is. Vaak vind ik de mix tussen recreatie/dressuur of springruiters wel leuk. Zo motiveer je elkaar ook. En een ruime zadelkast!!

Love_Laugh

Re: Wat verwachten jullie van een pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 02:22

Een binnenbak en dat ze natuurlijk lekker veel buiten staan. :) En dat ze gevoerd worden.

Uitmesten hoeft niet perse.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 03:06

Ik sta het liefst op grote stal, dat er altijd mensen zijn.
Goede faciliteiten voor mij: Binnenbak(ken) of echt GOEDE buitenbaan, longeercircels (overdekt als het kan), warmwater spuitplaatsen, bos om de hoek.
Bak regelmatig strak getrokken, anders kan ik er nog niets mee.

Dier heel veel uur (9 - 17 in winter, 9 - 21 zomer oid) met maatjes buiten spelen in een paddock met wat schuttingsplekken en voor mij binnen/buiten gezet worden. Weide vind ik minder boeiend. Of paddock paradise, maar ik heb wel graag ook een eigen stalletje.
Veel ruwvoer gevoerd krijgen! Liefst dat ik gewoon hooinetten mag hangen.

En nee ik sta nu op een heel klein stalletje, met eigenlijk geen van de faciliteiten die ik graag wil; maar wel alle dingen die het voor het dier goed maken. Dus ja. Dier gaat voor he. Mijn belang staat op de tweede plek

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:00

Ik heb liever een kleinschalige stalling zodat ik rustig bij mijn paard kan zijn, zonder drukte om mij heen.
Prijs van het stalgeld kijk ik in eerste instantie niet naar, al moet het uiteraard wel betaalbaar zijn.
Goede faciliteiten vind ik wel fijn. Zoals een poetsplaats met warm en koud water, goede longeercirkel, bos in de buurt en een goede bak met verlichting (binnen of buitenbak maakt mij dan niet eens zoveel uit).
Wat ik ook erg belangrijk vind, is dat ik zelf instructie, hoefsmid, DA etc. mag kiezen en mag meenemen.
Paard moet veel naar buiten kunnen. Liefst 24/7 met schuilmogelijkheden en voor noodgevallen of bepaalde afspraken mogelijkheid om 's nachts op stal te kunnen.
Altijd 's nachts op stal is ook prima, mits het paard minimaal 10 uur per dag naar buiten gaat.
Binnen/buitenzetten en uitmesten moet dan gedaan worden.
Veel ruwvoer van goede kwaliteit vind ik ook erg belangrijk.
Een bar hoeft van mij niet, toilet is wel fijn.

Een goede sfeer vind ik ook een belangrijke.
Ik heb wel eens een pony geleased die op een stal stond waar ze wel eens een BBQ organiseerden.
Met sinterklaas hing er op elke stal een gedicht over de paarden die er stonden, en hing er een tasje met een chocoladeletter en een cadeautje voor je paard.
Dat vond ik heel erg attent en dat komt de sfeer ook ten goede.

Maar het belangrijkste op een pensionstal vind ik wederzijds begrip.
Een behulpzame staleigenaar of stalgenootjes is fijn, maar ga niet alleen maar je ongezouten mening geven als je niet wilt luisteren naar mijn kant van het verhaal.
En ga je er als staleigenaar of stalgenoot niet mee bemoeien als iemand de moeilijke beslissing moet maken zijn paard te verkopen of wegens medische redenen keuzes moet maken.
Je kan het er niet mee eens zijn, maar vraag dan eventueel eerst de reden waarom iemand die keuze maakt en heb er gewoon begrip voor.

De pensionstal mag trouwens maximaal 45 minuten met de auto van mijn huis vandaan zijn.

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:10

Ik heb een kleinschalige stal het liefst. Wel waar er meer recreatie ruiters zijn. Maar wel naar dressuur gericht. Ik hou van lekker zelf bezig zijn dus hoe rustiger hoe beter voor mij. Ik wil wel dat mijn paard word gevoerd en buiten/binnen gezet. Uitmesten vind ik prima zelf te doen. Ook wil ik een stal waar de paarden het meest buiten staan. Poetsplaatsen met warm en koud water vind ik ook een must. Het hoeft van mij geen super luxe stalling te zijn maar gewoon schoon en netjes vind ik wel fijn. Ook wil ik een pension waar mijn eigen instructrice mij mag lesgeven. Ik wil geen ander eigenlijk. Ik zou een binnenbak, buitenbak en longeerkraal ook waarderen. Dat zijn mijn 'eisen' :)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 06:57

Denk dat het belangrijk is een stal uit te kiezen waar je paard paard kan zijn dat betekent voor mij dat een paard de hele dag naar buiten kan met ruwvoer, in de zomermaanden de wei op kan de hele dag. Hoe lux de stal ook is als ie dik 20 uur per dag op stal staat vind ik dat paard onwaardig. Een ontspannen sfeer op stal vind ik ook heel belangrijk dat iedereen zijn ding kan doen! Goeie faciliteiten in de zin van fatsoenlijke rijbak bodem, longeerton eventueel molen. Bos op loopafstand. En de afstand is ook heel belangrijk..Elke dag 50 of 60 km rijden is geen doen dat gaat tegenstaan en kost ook nog eens een vermogen..

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:19

Mijn ideale stal heeft weidegang of swinters uitloop zodat hij niet de gehele dag binnen hoeft te staan. Afhankelijk van de prijs ook een binnenbak. Een longeercirkel en rijbak is gewenst evenals licht in het donker.

En een was plaats hoort ook bij mijn wensen lijstje.

Niet te vergeten. De sfeer van de stal staat bij mij altijd voorop.

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:46

Wil je liever een kleinschalige stalling of een plekje waar veel paarden/mensen zijn?
- liever kleinschalig (gezellig)

Kijk je naar de prijs van lessen of stalgeld?
- prijs van het stalgeld en wat je daarvoor terug krijgt

Wil je graag luxe of houd je het graag sober?
- sober, maar wel een goede bak om in te rijden

Je paard op het land of liever op stal?
- zomers op het land en in de winter op paddocks (eventueel snachts op stal)

Sport of recreatie?
- maakt niet uit, rijd zelf recreatief

Een bar of niet?
- niet noodzakelijk, stromend water en een toilet is voldoende

Wat voor soort les wil je graag? Groepslessen of prive?
- Privé, met mogelijkheid om eigen instructeur naar stal te laten komen.

Heb je liever dressuur, springen, grondwerk, western,...?
- dressuur, grondwerk en af een toe een balkjes kunnen lopen is ook fijn

Kijk je naar de omgeving, de afstand van je huis?
- afstand vanaf thuis

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:39

Als ik kijk naar een goed pensionstal dan wil ik niet een te grote stal. Een stal waar je iedereen kent vind ik het fijnst :) En bij mijn pensionstal kijk ik naar het stalgeld, ik les wel (privéles) maar dat staat los van die pensionstal. Zoals al eerder werd gezegd ik vind dat je moet kijken naar hoeveel je betaald en wat je er voor terug krijgt. Van mij hoeft het niet super luxe, vind het prima zoals het bij ons op stal is. Paard komt zo goed als elke dag meer dan 6 uur zeker buiten en in de bak valt altijd te rijden. Is wel alleen een buitenbak, maarja dan zoek ik gewoon tijden op dat het in ieder geval droog is. Dat de bak wat modderig is maakt me niet uit. Hij word tenminste niet glad. Hij is dan niet echt geschikt voor western en ook springen kan in de winter niet, maarja dat vind ik ook niet noodzakelijk. Longeren en dressuur is prima te doen. Bovendien zit ik op 15 minuutjes stappen van een binnenbak. Mocht ik echt graag willen springen, kan dat daar ook.
Een bar vind ik overbodig, vind dat mijn paard het goed moet hebben.
Wel heb ik bij het zoeken naar een pensionstal vooral gekeken naar de afstand vanaf mijn huis en die is ideaal want ben met 5 minuutjes fietsen bij het paard.

wech

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:28

Mijn paard staat nu op een super gezellige stal met leuke mensen en ik geloof dat er nu iets van 31 + 1 ezel :p
Er zijn niet altijd heel veel mensen maar af en toe is het ook wel fijn om het lekker rustig te hebben.
Mijn eisen zijn
*Het liefst onbeperkt hooi, of zo vaak mogelijk hooi geven per dag
*Zo veel mogelijk buiten
*Buitenbak met goede bodem
*Longeercirkel zou fijn zijn :p
*Vers drinkwater
*Iedere dag poep en vieze natte plekken uit de stal halen
*Hindernissen, ik hou van springen :p
*En het aller belangrijkste dat ze voorzichtig met mijn paard omgaan

De stal waar ik sta krijgen de paarden geloof ik 3 tot 4 keer per dag hooi en word er vgm elke dag opgestrooit en als het nodig is nieuw stro er bij gooien en als er te veel poep enz in ligt word dat er uit geschept :)
Ben er tevreden mee en ze gaan goed met mn paard en dat is het aller belangrijkste :j

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 00:52

Aangezien het hier echt de hele winter heel veel geregend heeft en alles maar dan ook echt alles extreem nat was, willen jullie jullie paarden dan nog steeds 24/7 buiten? Heb er hier heel veel tot bijna aan de knieen in de modder zien staan ploeteren in de buurt... Eerlijk, dan houd ik die van mij liever binnen dan dat ie in een troep modder moet staan in die gietende regen.

Tenzij ze natuurlijk een droge plek hebben en een schuilstal, maar ook hier was dit niet altijd mogelijk.

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 01:24

Dit is hetgene wat ik het belangrijkste vind:

- Overdag buiten, 's nachts op stal. Ook in de zomer
- Open stallen. Ik wil geen afgesloten stal (dichte muren) waarbij mijn paard niet kan zien wat er gebeurd, wie naast hem staat enz. Ik vind dat ze wat te zien moet hebben. Een luik erbij vind ik helemaal ideaal :)
- Gezellige sfeer, ik moet er niet met tegenzin heen gaan
- De staleigenaar moet grote liefde hebben voor paarden
- Halsters af in de stal
- Mogelijkheid voor les
- Goed te rijden buitenbak en anders een binnenbak
- Automatische drinkbakken
- Uitrijmogelijkheden
- Middelgrote stal vind ik altijd erg gezellig. Wil ook af en toe een keer gezellig samen rijden en samen zitten (ongeveer 20 stallen?)
- Binnen 10 km van huis (heb geen auto)
- Poetsplaats
- Zadelkast (of mogelijkheid om je eigen mee te nemen)
- Ruime openingstijden (geen 10 tot 10, soms werk ik tot een uurtje of 8 en wil soms nog even rijden).
- Sport en recreatie. Wil graag serieus trainen, maar mag ook erg graag wekelijks lekker naar buiten
- Stalgeld maakt niet veel uit. De stal moet het stalgeld wel waard zijn. Ik ga geen 220 euro pm betalen wanneer ik geen binnenbak heb en de paarden in de zomer 24/7 buiten staan (bijvoorbeeld).

Pluspunten vind ik:
- Uitmesten
- Kantine
- Springmateriaal
- Longeercirkel

Zo kan ik nog wel even doorgaan. In amper 3 jaar tijd ben ik nogal wat stallen afgegaan ;) Nu sta ik gelukkig op een super leuke stal met van alles er op en er aan :p

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 07:16

xLianneeee schreef:

- Open stallen. Ik wil geen afgesloten stal (dichte muren) waarbij mijn paard niet kan zien wat er gebeurd, wie naast hem staat enz. Ik vind dat ze wat te zien moet hebben. Een luik erbij vind ik helemaal ideaal :)
- Halsters af in de stal
- Mogelijkheid voor les
- Uitrijmogelijkheden
- Middelgrote stal vind ik altijd erg gezellig. Wil ook af en toe een keer gezellig samen rijden en samen zitten (ongeveer 20 stallen?)
- Poetsplaats
- Ruime openingstijden (geen 10 tot 10, soms werk ik tot een uurtje of 8 en wil soms nog even rijden).
- Sport en recreatie. Wil graag serieus trainen, maar mag ook erg graag wekelijks lekker naar buiten
- Stalgeld maakt niet veel uit. De stal moet het stalgeld wel waard zijn. Ik ga geen 220 euro pm betalen wanneer ik geen binnenbak heb en de paarden in de zomer 24/7 buiten staan (bijvoorbeeld).

Pluspunten vind ik:
- Uitmesten
- Kantine
- Springmateriaal
- Longeercirkel

Zo kan ik nog wel even doorgaan. In amper 3 jaar tijd ben ik nogal wat stallen afgegaan ;) Nu sta ik gelukkig op een super leuke stal met van alles er op en er aan :p

Dat zijn heel wat eisen voor Nog geen 220 ( althans als je geen binnenbak hebt).. Verrast me niet dat dit soort stallen er vrijwel niet zijn!

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:21

pol1 schreef:
xLianneeee schreef:

- Halsters af in de stal
- Mogelijkheid voor les
- Uitrijmogelijkheden
- Poetsplaats

Pluspunten vind ik:
- Uitmesten
- Kantine
- Springmateriaal
- Longeercirkel

Dat zijn heel wat eisen voor Nog geen 220 ( althans als je geen binnenbak hebt).. Verrast me niet dat dit soort stallen er vrijwel niet zijn!

uh, wie zegt dat al deze eisen het stalgeld onder de 220 moet zitten? Er staat toch duidelijk bij bijvoorbeeld?? Ik heb geschreven dat de stal zijn geld waard moet zijn. Of ze nou 300 vragen of 150, voor een oude stal met bijna geen mogelijkheden waar de paarden bijv. 24/7 buiten staan zou ik geen 200 willen betalen. Maar wel bijvoorbeeld wel 100. En een stal waar je alle luxe hebt zou ik er wel 300 voor over hebben. Goed lezen denk ik? Of heb ik het zo neer gezet dat mijn budget 220 is?

Ik snap zelf ook wel dat deze eisen bijna onmogelijk zijn voor dat geld voor een groot gedeelte in NL, hoewel het hier in de buurt zeker mogelijk is. Hier in de buurt zijn stallen te vinden met wasplaats, zadelkasten, buitenbak en binnenbak rond de 220 per maand hoor ;) Nu sta ik zelf op een stal waar ik meer betaal dan 220, waar ik zeker alles heb wat ik hier boven beschrijf; volpension, binnenbak, 2 buitenbakken, wasplaats met warm/koud water, weidegang, paddocks, 5 km van huis, tegenover een natuurgebied en vlak bij heide, zandpaden, zandvlaktes en noem maar op voor maar een paar tientjes meer.

Hier in de buurt betaal je voor een stal met buitenbak, wasplaats met warm/koud water, volpension (dus voer, stalbedekking, binnen en buiten zetten, mesten noem maar op), een zadelkast, nette schone stal, dichtbij de stad, dichtbij bos/natuur/recreatiegebied zo'n 150 tot 180 en een enkele rond de 200 of 220.

Misschien ook eerst even kijken naar de regio, hier in de buurt zit het allemaal rond deze prijs. Ik snap wanneer je meer richting de randstad gaat dat je meer kwijt bent.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:23

[quote="xLianneeee"]

Ik ga geen 220 euro pm betalen wanneer ik geen binnenbak heb en de paarden in de zomer 24/7 buiten staan (bijvoorbeeld).

Door de zin hierboven bracht je me schijnbaar in verwarring.

Hier zijn geen fatsoenlijke stallen te vinden tussen de 150 en 225 euro.. Wij zitten weliswaar midden in t land en in het bos. Start bij ongeveer 300 euro..
Moet ook eerlijk zeggen dat ik zelf niet uit de kosten zou komen als ik dat soort bedragen zou vragen.

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 00:02

pol1 schreef:
xLianneeee schreef:

Ik ga geen 220 euro pm betalen wanneer ik geen binnenbak heb en de paarden in de zomer 24/7 buiten staan (bijvoorbeeld).

Door de zin hierboven bracht je me schijnbaar in verwarring.

Hier zijn geen fatsoenlijke stallen te vinden tussen de 150 en 225 euro.. Wij zitten weliswaar midden in t land en in het bos. Start bij ongeveer 300 euro..
Moet ook eerlijk zeggen dat ik zelf niet uit de kosten zou komen als ik dat soort bedragen zou vragen.

Nee dat lijkt mij ook haast niet mogelijk inderdaad. Ik heb er maar 'geluk' mee dat de prijzen hier rond deze bedragen liggen :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 00:22

Toen ik zocht waren mijn eisen

- 24/7 buiten
- kleinschalig
- uitrijmogelijkheden naar de Loonse en drunense duinen
- niet te ver van huis
- in kudde staan

Ze staat nu:

- 24/7 buiten (zomer en winter)
- grote paddock die droog blijft
- 3 inloopstallen die dicht kunnen
- afdak waar ze droog kunnen eten
- 3 andere paarden
- direct naast het bos
- 9 km vanaf mijn huis
- ruimte voor zadelkast
- verlichte buitenbak
- wasplaats
- toilet

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 07:43

xLianneeee schreef:
pol1 schreef:

Nee dat lijkt mij ook haast niet mogelijk inderdaad. Ik heb er maar 'geluk' mee dat de prijzen hier rond deze bedragen liggen :)[/quote]

De stallen hier zijn schaars dat bepaald ook mede de prijs. Maar ondanks dat vraag ik me af wat een pension over moet houden als ze rond de 200 vragen? Neem aan dat de kosten gelijk blijven..
Zijn al es eerder discussies over geweest op bokt maar werd me niet in dank afgenomen toen ik stelde gewoon niet uit de kosten te komen voor dit soort bedragen.. Aantal vond het heel normaal als je als pensionhouder nog een baan er naast had. Misschien dat dat gaat met een doe t zelf stal maar hier is het volpension..moet er niet aan denken om daarnaast nog meer te werken.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:58

__Nathalie__ schreef:
Mij valt het op dat pension eigenaren je bij de rondleiding altijd een hoop positieve dingen vertellen maar dat er in de loop van het eerste jaar toch een hoop veranderd. Ze beloven van alles. De eerste maanden zijn vaak top. Maar zodra er iets is kan ineens niks meer.

Ik heb aardig wat stallen versleten omdat ze gewoon hun afspraken niet na komen.
Ik geloof ook niet dat ik ooit nog een paard koop tenzij ik de mogelijkheid krijg aan huis te zetten.

Ik denk er precies zo over! Niet heel veel stallen versleten want overal is wat maar net als je denkt dat alles redelijk aansluit bij wat jij belangrijk vindt, loopt het allemaal weer anders. Dus voor mij ook geen eigen paard meer mits ik kan stallen aan huis. Ik vind het een enorm gedoe en heb er vaak stress van.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:35

salamaleque schreef:
__Nathalie__ schreef:
Mij valt het op dat pension eigenaren je bij de rondleiding altijd een hoop positieve dingen vertellen maar dat er in de loop van het eerste jaar toch een hoop veranderd. Ze beloven van alles. De eerste maanden zijn vaak top. Maar zodra er iets is kan ineens niks meer.

Ik heb aardig wat stallen versleten omdat ze gewoon hun afspraken niet na komen.
Ik geloof ook niet dat ik ooit nog een paard koop tenzij ik de mogelijkheid krijg aan huis te zetten.

Ik denk er precies zo over! Niet heel veel stallen versleten want overal is wat maar net als je denkt dat alles redelijk aansluit bij wat jij belangrijk vindt, loopt het allemaal weer anders. Dus voor mij ook geen eigen paard meer mits ik kan stallen aan huis. Ik vind het een enorm gedoe en heb er vaak stress van.

Dat is jammer!! Ik probeer tijdens een rondleiding een zo goed mogelijk beeld van de stal te geven en naast de positieve zaken ook de negatieve te belichten. Op elke stal is t wel wat dat is zeker waar. Ik heb zelf jarenlang op pension gestaan en toen vooral geleerd hoe ik t niet wil! Toen ik voor mezelf begon heb ik zoveel mogelijk het perfecte plaatje proberen te creëren in mijn mogelijkheden.. ( maar kan dat niet doen voor bijvoorbeeld 220 euro per maand)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:51

Wil je liever een kleinschalige stalling of een plekje waar veel paarden/mensen zijn? Kleinschalig, liefst enkel prive klanten
Kijk je naar de prijs van lessen of stalgeld? Uiteraard. Prijs nr kwaliteit
Wil je graag luxe of houd je het graag sober? Luxe mag
Je paard op het land of liever op stal? Half - half. Snachts op stal, overdag op het land.
Sport of recreatie? Sport
Een bar of niet? Mag, hoeft niet
Wat voor soort les wil je graag? Groepslessen of prive? Prive zowiezo
Heb je liever dressuur, springen, grondwerk, western,...? Springen en dressuur
Kijk je naar de omgeving, de afstand van je huis? Ja
De sfeer, klantvriendelijkheid, paardvriendelijkheid,...
En noem zo maar op, je weet zelf wel wat voor jou belangrijk is ;) en ik ben er ook wel eens benieuwt naar :)

Dus ik zou zeggen brand los ;)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:56

Kleine stal met goede (precies!!) 20x60 bak. Liefst binnen maar buiten is ook prima.
Zomer weidegang, winter goede paddock zonder blubber.
Geen manege ivm bezetting van de bak en staartknippende en snoepjesvoerende kinderen.
Verder wil ik dat de stal de taken waarvan ze aangeven dat zij die op zich nemen (en waar je dus voor betaalt) goed doen. Dat mijn paard dus niet overgeslagen wordt met voeren of te weinig ruwvoer krijgt bijvoorbeeld.
Prijs niet te hoog.
Hoef absoluut geen les. Ik kies zelf wel bij wie ik les. Dus liefst de vrijheid om instructie van buitenaf te laten komen.
Verder wil ik mijn eigen hoefsmid, da enz kiezen

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:59

Ik sta bijna perfect.
Bij een boer met mijn paard en Shetlander.
Afgescheiden stal / ruimte van de koeien, zonder andere pensionklanten.
Inclusief stro en voordroog. Wil ik iets anders zoals hooi of vlas moet ik dat zelf verzorgen.
Zelf voeren en uitmesten.
Eventueel zet de boer ze binnen en buiten, maar ik doe dat altijd zelf.
En als ik het vraag en alles klaarzet voert hij de paarden.
In de winter een paddock en daarvoor een stuk beton. Minpuntje iets te weinig m2.
In de zomer en herfst heel veel weidegang en dat gaat heel lang door. Was nu tot ergens in november.
Maar in verhouding laat in de lente pas de wei op.
Heb er mijn eigen stalkasten staan, dus lekker veel opbergruimte.
Geen ergenissen door andere pensionklanten. Wel altijd alleen, dus een gezellig praatje maken heb ik niet.
Geen rijbaan, maar die heb ik ook niet nodig omdat ik door gezondsheidsredenen niet meer op een paard mag stappen.
En het is tegenover mijn huis.

Mariska_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:15

salamaleque schreef:
__Nathalie__ schreef:

Helaas herkenbaar. 1 x werd me niet verteld dat de binnen en buitenzetten service niet in het weekend geld. Dat betekende dat hij in het weekend met veel strijd toch niet meer dan 3 uur per dag buiten kwam, drama dus.
De paddock paradijs waar ik hierna naartoe verhuisde bleek na de zomer niet het beloofde stuk grond met bomen en een groot afdak maar een postzegel volledig betonnen stuk. Ik zag mijn paard in 2 weken veranderen van een vrolijk, sociaal dier in een sacherijnig paard die ruzie maakte met elk ander paard wat in zijn ruimte kwam.
Met gillende sirenes weg dus. Nu staat hij met 2 andere paarden de hele dag buiten en heb ik weer mijn sociale ruin terug.
Ik zou graag op een middelgrote stal staan en dan mijn paard 24/7 buiten. Iets meer mensen om ook eens samen te rijden en vooral een gelukkig paard.