Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tjady schreef:Je kan het 1000 liter vat ook op een aanhanger laten staan. Dan kan je hem heen en weer rijden als je hem moet vullen.
is er in de buurt niet iemand met een tractor die hem af en toe voor je heen en weer wil rijden om bij te vullen. Dat moet toch te regelen zijn.
prugelpiet schreef:Die 1000 liter tank 1 keer vullen en dan met regelmaat deze erin kieperen? Vullen in de kofferbak, bij de weide even snel in een kruiwagen laten vallen en dan kruiwagen gewoon omkieperen
[ Afbeelding ]
beatje schreef:Toch snap ik niet hoe julie dat doen met die 1000 liter vaten,Bij ons raakt dat water ten eerste al op door simpel emmers uit te spoelen,maar ook word het groen en gaat het stinken op den duur als het er langer in staat.Nu hebben we omdat het maar spoelwater is er chloortabletten in gegooid maar dan is het echt geen drinkwater meer.
Dus mensen met een 1000 litervat,hoe hou je die vaten schoon?
Ayasha schreef:beatje schreef:Toch snap ik niet hoe julie dat doen met die 1000 liter vaten,Bij ons raakt dat water ten eerste al op door simpel emmers uit te spoelen,maar ook word het groen en gaat het stinken op den duur als het er langer in staat.Nu hebben we omdat het maar spoelwater is er chloortabletten in gegooid maar dan is het echt geen drinkwater meer.
Dus mensen met een 1000 litervat,hoe hou je die vaten schoon?
Donkere folie er rond.
Groen wordt het o.i.v licht.
Alicia2u schreef:Hier wat ervaringen van een sjouwer. Ik huur een weide waar ook geen water is. Vanwege asbest op het dak van de schuilstal durf ik het ook niet aan om de paarden regenwater te geven. Ik ga minimaal tweemaal daags naar mijn paard en pony. Ik neem dan 3 jerrycans van 10 liter mee. Soms met de auto, soms met de fiets, in twee fietstassen en een achterop. Het is ongeveer 1,5 km. Ik doe dit nu 4 jaar en het went. Ik moet er toch heen, extra tijd kost het niet. Het is alleen soms wel eens twee keer rijden wanneer het hard vriest of erg warm is, dan zijn ze er snel mee weg. 95% van het jaar is 60 liter per dag voldoende voor mijn dieren. In de zomer drinken ze minder als ze op het gras staan, in de winter als het droog is wat meer vanwege het hooi.
Ayasha schreef:kippen zijn sowieso vuillappen met hun water dus dat dat vuil wordt is niet zo verbazend.
Maar heel veel heeft te maken met het licht en warmte. Het groene wordt veroorzaakt door algen en die houden van warmte en zonlicht en kunnen razendsnel vermenigvuldigen.Dus het kan heel snel groen worden met zonlicht en warmte.
![]()
Door 'm donker te maken haal je het licht weg (dat hebben ze nodig voor fotosynthese) en als je er nog wat reflecterends omheen doet, haal je ook een stukje warmte weg.