Hoe lang staat jullie paard dagelijks buiten, en nog andere.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe lang staan jullie paarden buiten? Met/zonder vriendje(s)? Beperkt/onbeperkt ruwvoer?

Niet, mijn stalling beschikt niet over weien/paddocks.
2 (0%)
Niet, mijn stalling beschikt wel over weien/paddocks maar mijn paard kan/mag niet buiten (leg uit aub)
Geen stemmen
Enkel in de zomerperiode: max 4 uur
2 (0%)
Enkel in de zomerperiode: max 8 uur
4 (0%)
Enkel in de zomerperiode: max 12 uur
4 (0%)
Enkel in de zomerperiode: max 16 uur
3 (0%)
Enkel in de zomerperiode: +16 uur tot 24/7
19 (3%)
Heel het jaar door: max. 4 uur
14 (2%)
Heel het jaar door: max. 8 uur
36 (6%)
Heel het jaar door: max. 12 uur
56 (9%)
Heel het jaar door: max. 16 uur
22 (3%)
Heel het jaar door: +16 uur tot 24/7
48 (8%)
Mijn paard staat 24/7 buiten gestald, en staat nooit achter een gesloten staldeur.
116 (19%)
Nooit met gezelschap
5 (0%)
Soms met gezelschap
4 (0%)
Meestal met gezelschap
17 (2%)
Altijd met gezelschap
200 (33%)
Beperkt ruwvoer
13 (2%)
Onbeperkt ruwvoer
35 (5%)

Totaal aantal stemmen: 600

Evelyne

Re: Hoe lang staat jullie paard dagelijks buiten, en nog andere.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:47

De bovenkant van de deur blijft open. Ze doen dit uit veiligheidsredenen op deze manier :)

Kimnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:01

Faldo staat 6 maanden per jaar dag en nacht op het land in de kudde. 2 maanden per jaar overdag op het land en snachts op stal. En 4 maanden per jaar met 1 of 2 vriendjes 2 a 3 uur per dag buiten rest op stal.

Ik ben daarvoor verhuist van stal. Mijn vorige stal stond hij elke dag 8 uur lang alleen op een paddock met onbeperkt ruwvoer. Maar dit vond ik echt zielig voor z'n jonkie hij moet lekker spelen op het land!

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 02:20

Het hele jaar door max 8 uur. In de winter wat korter als in de zomer. Zonder ruwvoer, we hebben genoeg land, dus er staat altijd wel ergens gras. Ze staan altijd met zijn drieën op de wei.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 04:43

Ja lastig antwoorden :D

In principe staat Kyaan (hengst) overdag met zijn vriendje in een groep op paddock, en snachts met vriendje op stal+ uitloop + met droog weer paddock. Ze krijgen hierbij veel, maar niet onbeperkt kuil. Er blijft wel eens wat over maar het is niet de insteek ze onbeperkt te voeren.

Er zijn wel dagen dat hij snachts wel apart staat (altijd met uitloop) vanwege voer (hooi ipv kuil) en/of die andere pony heeft nogal voernijd dus het moet wel veilig/leuk blijven. Ook overdag staat ie soms toch apart, hangt van de situatie af, en de kwaliteit kuil ;-).
Maar een goed leven heeft ie sowieso wel XD Spelen, eten, spelen, eten. En wat merk je goed dat ze dat nodig hebben, vooral die speeltijd!!! Prachtig om te zien ook.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 08:35

Kimnl schreef:
Faldo staat 6 maanden per jaar dag en nacht op het land in de kudde. 2 maanden per jaar overdag op het land en snachts op stal. En 4 maanden per jaar met 1 of 2 vriendjes 2 a 3 uur per dag buiten rest op stal.

Ik ben daarvoor verhuist van stal. Mijn vorige stal stond hij elke dag 8 uur lang alleen op een paddock met onbeperkt ruwvoer. Maar dit vond ik echt zielig voor z'n jonkie hij moet lekker spelen op het land!

Die 8 maanden is perfect. Wat jammer dat het in de winter ineens zo erg weinig is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 08:38

Wat wil je bereiken met dit topic, er zal hier nooit een geldig "resultaat" uitkomen.
Er zal maar een selectief groep mensen reageren...tenzij je afgebrand wil worden door bokt.

Een onderwerp zoals dit hoe houd ik mijn paard wordt net zoveel ingelogen als hoevaak heb jij seks of wat verdien jij.

baron2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 08:47

Mijn shetlander staat vanaf 12 uur met de ander paarden in een groot weiland. In de zomer zet ik heb rond 4 uur binnen ivm kans op hoegbevangenheid en in de winter gaat hij samen met de andere paarden terug dat verschillend kwa tijd maar meestal rond 6 uur. Dan gaat hij naar een klein weitje waar eigenlijk bijna geen gras in staat en daar heeft hij ook een schuld stal. Hij staat daar wel alleen maar kan contact hebben met de paarden die op stalstaan en op stal staan ze ook alleen dus eeigenlijk is het niets anders

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 08:50

Ik kan mijn optie helaas niet selecteren, maar hij staat in de winter min 8 max 9 uur buiten met vriendjes en dan binnen, en in de zomer 24/7 buiten met vriendjes
Op stal onbeperkt ruwvoer en in het land gewoon gras.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 08:52

Hele jaar door. 's Winters alleen overdag van 08.00 - 17.00 uur. 's Zomers dag en nacht.
Altijd met gezelschap, ze lopen met z'n 3-en. En altijd onbeperkt ruwvoer.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 08:55

tita schreef:
Wat wil je bereiken met dit topic, er zal hier nooit een geldig "resultaat" uitkomen.
Er zal maar een selectief groep mensen reageren...tenzij je afgebrand wil worden door bokt.

Een onderwerp zoals dit hoe houd ik mijn paard wordt net zoveel ingelogen als hoevaak heb jij seks of wat verdien jij.

Dit is zeker waar. Ik denk dat er legio paarden zijn die er maar 1-3 uur uitkomen, maar die mensen reageren niet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:00

Valt mij inderdaad ook op dat de paarden hier ontzettend veel buiten komen en ik vrees dat dat niet echt de regel is in het algemeen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:07

EskeGirl schreef:
tita schreef:

Dit is zeker waar. Ik denk dat er legio paarden zijn die er maar 1-3 uur uitkomen, maar die mensen reageren niet.

Die kunnen niet reageren....aangezien het bij max 4 uur begint.
:) ik kom er voor uit de mijne komen nu niet langer dan 4 uur buiten.
Ik sta op luxe pensionstal van 35 paarden echter is maar 1 pony die nu in de wei staat ong 2-3 uur per dag en alleen.
:D tja..... Ben dubbel slecht maar is goed zo. Bokt verandert dat niet.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:17

Mijn grotere (brabander, new forest en grote shet) staan 24/7 buiten op een derde van een hectare met een ruime schuilstal. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ze met heel veel regen soms in de blub staan en dat ik dan een paar droge stallen weleens mis. Ze krijgen niet onbeperkt want ze zijn zo al te dik maar krijgen over de dag verspreid ongeveer 2 balen hooi. In de zomer krijgen ze strookbegrazing op de rest van die hectare.
Mijn 3 kleintjes staan apart op ook een derde van een hectare, onbeperkt hooi maar wel geen gras omdat ze de boel afbreken als we proberen te percelen. Die staan ook 24/7 maar staan nooit in de blub omdat de weide schuin afloopt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:19

tita schreef:
Die kunnen niet reageren....aangezien het bij max 4 uur begint.
:) ik kom er voor uit de mijne komen nu niet langer dan 4 uur buiten.
Ik sta op luxe pensionstal van 35 paarden echter is maar 1 pony die nu in de wei staat ong 2-3 uur per dag en alleen.
:D tja..... Ben dubbel slecht maar is goed zo. Bokt verandert dat niet.

Hoezo kun je dan niet reageren? Max 4 uur is maximaal 4 uur dus alles minder dan dat valt daar onder.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:21

Mijn vorige verzorgpaarden stonden van s'ochtens tot s'avond buiten en dan gingen ze de hele nacht op stal, en ze stonden altijd met z'n tweetjes en ze greken als het tijd was hun eten en worteltjes en dan kregen ze een flinke hoop hooi :)