Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ual_95 schreef:Sorry, maar ik vind één keer per dag hooi voeren echt te weinig. Naar mijn weten is de spijsvertering van een paard er zo opgebouwd dat het paard eigenlijk heel de dag hoort te kunnen eten. Zo niet, kunnen er darmklachten ontstaan die kunnen leiden tot koliek, of het paard gaat zich vervelen en gaat stro eten. Nu zeg ik niet dat je continue maar hooi in de stal moet gooien, maar ik zou wel zorgen dat er continue iets is om op te knabbelen, bijvoorbeeld door middel van een slowfeeder of door de portie over de dag te verdelen.
Tabaluga12 schreef:ual_95 schreef:Sorry, maar ik vind één keer per dag hooi voeren echt te weinig. Naar mijn weten is de spijsvertering van een paard er zo opgebouwd dat het paard eigenlijk heel de dag hoort te kunnen eten. Zo niet, kunnen er darmklachten ontstaan die kunnen leiden tot koliek, of het paard gaat zich vervelen en gaat stro eten. Nu zeg ik niet dat je continue maar hooi in de stal moet gooien, maar ik zou wel zorgen dat er continue iets is om op te knabbelen, bijvoorbeeld door middel van een slowfeeder of door de portie over de dag te verdelen.
Dat kan ook door 1x per dag te voeren als het maar genoeg hooi is..
ual_95 schreef:Sorry, maar ik vind één keer per dag hooi voeren echt te weinig. Naar mijn weten is de spijsvertering van een paard er zo opgebouwd dat het paard eigenlijk heel de dag hoort te kunnen eten. Zo niet, kunnen er darmklachten ontstaan die kunnen leiden tot koliek, of het paard gaat zich vervelen en gaat stro eten. Nu zeg ik niet dat je continue maar hooi in de stal moet gooien, maar ik zou wel zorgen dat er continue iets is om op te knabbelen, bijvoorbeeld door middel van een slowfeeder of door de portie over de dag te verdelen.
lizy29 schreef:wij spelen vals en voeren balen van 250kg dus voeren maar eens in de 5 dagen hooi.
In theorie moet eens per dag wel lukken maar veel paarden zullen blijven schranzen zolang het hooi eindig is. Pas zodra ze door hebben dat er altijd hooi is zullen ze het zelf beter gaan reguleren maar dat bereik je pas door eigenlijk te overvoeren in eerste instantie. Dit doe je door steeds weer aan te vullen voordat het op is. En daarvoor moet je dus in de beginperiode wel echt meerdere keren per dag kunnen voeren.
Al met al lijkt het met niet ideaal.