Dikke/zware staart zorgt voor klonten en dreadlocks

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:35

Mjetterd schreef:
Ik denk dat ze deze bedoeld *D
[ Afbeelding ]

Ja maar die hebben ze hier helemaal nergens meer. Dus heb nu de argan olie variant. Werkt misschien nog wel beter.
Maar dus niet de spray, het kleinete flesje met olie.

Afbeelding

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:05

Ik gebruik ook dat haarserum (die op de vorige pagina) voor mijn paard. Vandaag eens flink de staart onder handen genomen en uitgedunt. Ik ben benieuwd of ik hem voldoende heb uitgedunt. Deed toch wel een beetje pijn (bij mij), om die schaar in de staart te zetten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:09

kelly heeft ook een dikke staart, voor haar gebruik ik een haarolie wat je bij de welkoop kunt halen.
het lijkt wel op die siliconengel van cowboymagic, alleen veel goedkoper :D
en ik borstel elke dag haar staart..dunner word het alleen niet.maar blijft wel redelijk klitvrij

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:04

cp112 schreef:
Mjetterd schreef:
Ik denk dat ze deze bedoeld *D
[ Afbeelding ]

Ja maar die hebben ze hier helemaal nergens meer. Dus heb nu de argan olie variant. Werkt misschien nog wel beter.
Maar dus niet de spray, het kleinete flesje met olie.

[ [url=m/WEbBvR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ga ik die morgen eens halen!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:54

Helaas was 1x uitdunnen blijkbaar niet genoeg.
Dit was haar staart vandaag, dus na de eerste keer uitdunnen:

Afbeelding

Helaas neemt ze hem nog steeds mee tussen haar benen.

Starbreeze

Re: Dikke/zware staart zorgt voor klonten en dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:12

Veel korter maken nog Dorientjuh, en lagen vanaf de zijkant maken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:14

Oooh zonde

Saskia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:22

Ik zou indd ook voor het uitdunnen gaan, en dan in het midden van de staart dus als het dan mis gaat of iets dan zie je dat tenminste niet :o , en baby olie werkt ook heel goed om de staart een wat langere tijd redelijk dread lock vrij te houden!
Ik vind staart wassen enzo juist super leuk om te doen *D , kan ik echt blij van worden haha :))

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:32

Absoluut niet vanaf de buitenkant in lagen doen. Dan krijg je zo'n piekstaart aan de onderkant.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:14

Niet bij een mega dikke staart.. Daar kun je niet eindeloos aan de onderkant blijven knippen om gewicht te verliezen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 00:04

Maar ook geen lagen vanaf de zijkant. Geen gezicht.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 00:15

Ik houd het wel op een grote wastobbe met soda of Biotex.
Hier dus ook paard met pracht staart.... Mits schoon sieraad, in de winter drama!
Voor keuringen etc. gaat hij altijd halverwege de week ervoor in de voorwas en dag voor de keuring nog een keer.
Duurt in de zomer bijna hele dag als je hem goed gewassen hebt voor hij droog is.
Verheug me al weer op mooie dag, kan staartje na de winter weer uitgebaggerd, jak!
Maar uitdunnen of knippen, nee!!

Voorkeur voor grote wiebel wabbel emmer, maar soms heb je die even niet bij de hand.
https://lh4.googleusercontent.com/-hV_o ... %2B063.JPG

Het staartje. Oh, het is echt hetzelfde paard, maar met emmer in sportconditie en hier 315 dagen drachtig vandaar het gewijzigde postuur.
https://lh6.googleusercontent.com/-SMBH ... CF3843.JPG

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 00:20

Stuk van de onderkant af halen, ff wassen en cowboy magic erin. Ik heb ook 1 meteen mega staart en doe dit altijd en moet zeggen dat ik de staart altijd goed doorkambaar heb en mooi los. Als hij heel viel uit de wei komt spoel ik hem ff snel met de slang, alleen het onderste en spuit en flink veel antiklit in maar dat gebeurt bijna nooit. Schoon houden is toch wel een behoud van je staart maar ik kan ook wel snappen dat dat niet altijd kan.
Ik heb niet alle posts door gelezen dus sorry alvast als het antwoord er al tussen staat.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:22

Tendance schreef:

Check de fries in mijn profiel ff :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:48

Ik had nu plukken haar aan de onderkant van de staartwortel afgenknipt. Ik ben eerlijk gezegd niet zo happig op lagen knippen aan de zijkant. Ik zal sowieso nog wel een stukje van de onderkant afhalen en dan weer kijken hoe het gaat.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:22

Starbreeze schreef:
Tendance schreef:

Check de fries in mijn profiel ff :)

Dat is in galop en heerlijk weelderig, maar stap en draf dan?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:33

Hetzelfde. Was gewoon een mooie fluffy staart geworden ipv zo'n zwaar naar beneden hangend geval.

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:01

8nnemiek schreef:
Ik heb er ook een met enorme staart.
Uitdunnen is zonde, dat zou ik nooit doen, en staartwortel scheren doet natuurlijk niets aan het gewicht dus ik kan me niet voorstellen dat dat werkt.

Ik was inderdaad ook met warm water en soda. Werkt prima. Daarna insmeren met cowboy magic detangler en goed uitborstelen. Er komt dan al een flinke pluk haar uit.
En daarna knip ik hem altijd een stukje boven de grond af. Dat scheelt in gewicht, ze kunnen er niet meer op staan en het ziet er netjes uit. Sommige mensen knippen zelfs tot op het spronggewricht maar dat gaat me wat te ver :=
En vervolgens, als je de staart schoon wil houden, een losse vlecht erin en een staartzak er omheen! Echt ideaal. Staart blijft schoon, alleen in de zomer doe ik dat niet omdat ze dan hun vliegenmepper nodig hebben. In de winter laat ik em gerust een paar maanden erin zitten..

Edit: ik heb ooit een topic gemaakt over zijn vieze staart:
[ITP] Dikke staart in 5 stappen

Wat ik me af vraag... Hoe ziet zo'n staartzak eruit? En gaan die haren dan niet helemaal dood in zo'n zak?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:13

Ik heb twee friezen onder het zadel, omdat die van dat krulhaar hebben komen er ook heel snel dreads in (of heksenvlechten, zo noemen wij het), niet uitkambaar, kan je nog zoveel equishine in sprayen maar dat is niet de oplossing.

Maar onlangs kocht ik Cowboy Magic Conditioner, kost 11 euro voor bijna een halve liter. Ik was dan eerst de staart met paardenshampoo (ik heb gallop voor zwarte paarden), dan uitspoelen. Dan doe ik er flink wat CM conditioner in, dat moet je gek genoeg ook uitspoelen. Zelf spray ik er dan ook nog wat equishine in. Maar dan blijft de staart echt lang mooi. Het is heel glad en zelfs met dit weer blijft het dan mooi. Heb twee weken geleden gewassen voor een wedstrijd, en daar was de staart afgelopen donderdag nog mooi van. Maar voor de glans toch even weer gewassen.
Ik vind het beter werken dan de olie van CM, waarvan ik de naam niet meer weet :o

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:13

Janine1990 schreef:
Ik heb twee friezen onder het zadel, omdat die van dat krulhaar hebben komen er ook heel snel dreads in (of heksenvlechten, zo noemen wij het), niet uitkambaar, kan je nog zoveel equishine in sprayen maar dat is niet de oplossing.

Maar onlangs kocht ik Cowboy Magic Conditioner, kost 11 euro voor bijna een halve liter. Ik was dan eerst de staart met paardenshampoo (ik heb gallop voor zwarte paarden), dan uitspoelen. Dan doe ik er flink wat CM conditioner in, dat moet je gek genoeg ook uitspoelen. Zelf spray ik er dan ook nog wat equishine in. Maar dan blijft de staart echt lang mooi. Het is heel glad en zelfs met dit weer blijft het dan mooi. Heb twee weken geleden gewassen voor een wedstrijd, en daar was de staart afgelopen donderdag nog mooi van. Maar voor de glans toch even weer gewassen.
Ik vind het beter werken dan de olie van CM, waarvan ik de naam niet meer weet :o

Detangler & Shine is de olie (die vind ik fijner dan de conditioner maar t zal ook vast afhangen van t haartype)

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:31

Afbeelding
Afbeelding
Mijn paard heeft in de koppel gestaan en denk ik een half jaar geen borstel gezien.
Ik heb er een uur over gedaan, maar de giga knoop is er compleet uit gegaan met Cowboy Magic detangler.
Ik zweer bij dit spul. Ondanks dat het iets prijzig is, hoef ik niks anders meer.