Mjetterd schreef:
Ja maar die hebben ze hier helemaal nergens meer. Dus heb nu de argan olie variant. Werkt misschien nog wel beter.
Maar dus niet de spray, het kleinete flesje met olie.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
8nnemiek schreef:Ik heb er ook een met enorme staart.
Uitdunnen is zonde, dat zou ik nooit doen, en staartwortel scheren doet natuurlijk niets aan het gewicht dus ik kan me niet voorstellen dat dat werkt.
Ik was inderdaad ook met warm water en soda. Werkt prima. Daarna insmeren met cowboy magic detangler en goed uitborstelen. Er komt dan al een flinke pluk haar uit.
En daarna knip ik hem altijd een stukje boven de grond af. Dat scheelt in gewicht, ze kunnen er niet meer op staan en het ziet er netjes uit. Sommige mensen knippen zelfs tot op het spronggewricht maar dat gaat me wat te ver![]()
En vervolgens, als je de staart schoon wil houden, een losse vlecht erin en een staartzak er omheen! Echt ideaal. Staart blijft schoon, alleen in de zomer doe ik dat niet omdat ze dan hun vliegenmepper nodig hebben. In de winter laat ik em gerust een paar maanden erin zitten..
Edit: ik heb ooit een topic gemaakt over zijn vieze staart:
[ITP] Dikke staart in 5 stappen
Janine1990 schreef:Ik heb twee friezen onder het zadel, omdat die van dat krulhaar hebben komen er ook heel snel dreads in (of heksenvlechten, zo noemen wij het), niet uitkambaar, kan je nog zoveel equishine in sprayen maar dat is niet de oplossing.
Maar onlangs kocht ik Cowboy Magic Conditioner, kost 11 euro voor bijna een halve liter. Ik was dan eerst de staart met paardenshampoo (ik heb gallop voor zwarte paarden), dan uitspoelen. Dan doe ik er flink wat CM conditioner in, dat moet je gek genoeg ook uitspoelen. Zelf spray ik er dan ook nog wat equishine in. Maar dan blijft de staart echt lang mooi. Het is heel glad en zelfs met dit weer blijft het dan mooi. Heb twee weken geleden gewassen voor een wedstrijd, en daar was de staart afgelopen donderdag nog mooi van. Maar voor de glans toch even weer gewassen.
Ik vind het beter werken dan de olie van CM, waarvan ik de naam niet meer weet