Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
renee16 schreef:Mijn paard staat op ren pensionstal. In de zomer op een eigen wei van 15x20 (meen ik) en in de winter op een goed gedraineerde paddock van dezelfde afmeting. Alleen nu met de flinke vorst komen ze (buiten stampmolen) niet buiten, hier is de paddock niet vlak genoeg voor. Dit gaat om enkele dagen..
TS, je bak moet wel van erg goede kwaliteit zijn om deze ook als paddock te kunnen gebruiken. In NL wordt dit nu eenmaal snel kapot gelopen, persoonlijk zou ik dat liever splitsen. Dan zou he met vorst eventueel nog de vlakkere bak als paddock kunnen gebruiken.
Ondanks dat de afmetingen waar mijn paard staat niet groot zijn, heb ik zeker niet het idee dat ze iets te kort komt!
LEAHHH schreef:Wij willen ook gaan verhuizen, en omdat ik altijd al een paard wil, ook een stuk grond erbij dit is ongeveer 800m2 is dit voldoende ? (voor een D pony)
En omdat paarden echt gezelschapsdieren zijn kan je er ook gewoon een schaap ofzo bijzetten, want om bijvoorbeeld een shetlander erbij te zetten is deze grond zeker te klein?
Caily schreef:Los van wat mijn mening is, maar meen je nou echt dat paarden in de natuur grote stukken gaan rennen met hun vriendjes, voor de lol?![]()
Caily schreef:Los van wat mijn mening is, maar meen je nou echt dat paarden in de natuur grote stukken gaan rennen met hun vriendjes, voor de lol?![]()
Citaat:Los van dat. De meeste paarden in NL gaan op stal snachts. Van 9 tot 17 buiten wordt al prima gezien, maar dat is slechts 8 uurtjes, dus 16uren op 10m2 of zelfs minder met minimaal sociaal contact en continu binnen 2 meter van hun eigen stront. Is dat dan beter? Logisch dat dat paard buiten komt en de benen gaat strekken. Ik interpreteer dat als opgekropte energie. Mijn paarden hebben dan nu zandpaddock van 15x50 (+verharding en met vriesweer de wei), dat is niet ruim, maar ze staan wel 24/7 buiten met onbeperkt voer en kunnen doen en laten wat, en wanneer, ze dat willen. Ik zie ze nooit dusdanig rennen dat ze slidings of scherpe bochten maken oid. Als ik de wei open doe staan ze nog met hun achterbenen op de verharding als de neus aan de grond is, ze denken niet eens aan rennen.