tine10 schreef:Joyce, misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar zoals ik het nu lees heb jij de paarden altijd apart staan, ook snachts, omdat je ze apart wilt voeren. Wat ik hier doe: ze staan gewoon bij elkaar en als het voertijd is, zet ik ze even op een apart stukje. Zodra iedereen zijn emmer leeg heeft, gaan de linten weer los en zijn ze weer bij elkaar.
Gaat om ruwvoer... Dat is lastiger.
Mijn pony mag onbeperkt, die neemt pauzes, maar de andere vreten door en als ik zoveel geef dat zij nog wat overlaten voor later in de nacht voor mijn pony dan worden zij moddervet. Dat zijn ze nu al en dus moeten ze op dieet. Dan staat mijn pony dus weer met opgetrokken buik en valt af.
Heb ruwvoer van eigen land en vul aan met stro. Anders staan ze veel te lang zonder ruwvoer.
Had lintje door paddock, en dat kan straks ook wel weer maar moet een manier bedenken er stroom op te kunnen zetten maar dan zo dat wanneer ze er door gaan dat ze niet de rest van de omheining meenemen... Zonder stroom pakt 1 paard de poortgrepen vast en trekt ze los en ze gaan de palen gebruiken om tegen te schuren.
Nu het juiste materiaal en de tijd niet ivm andere drukte.
Ook is mijn kleine inloopstal gevoelig voor inregenen en inwaaien. als ik wil opstrooien moet ik 1 deur sluiten. Dat kan alleen als de 2 die daar staan samen gebruik van moeten maken elkaar niet klem zetten. 2 jaar geleden liepen daar 2 oudjes die beste maatjes waren. Vorig jaar liepen er voor de winter een shet en ijslander van 1 eigenaar en dat was wel eens hommeles maar keus en risico eigenaar. Nu heb ik een andere samenstelling en kan dat niet. Zou mijn pony er nog wel alleen kunnen zetten. Dus de 3 dikkerds en 1 gewone aan de ene kant en de oude pony aan de andere kant, maar dan hebben de 4 in verhouding veel minder ruimte.