Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chant_xx schreef:Mijn tip is.. Ik heb zelf ook stallen en grond.. Een harde paddock, scheelt een hoop ellende met modder en goeie stalmatten.. Scheelt een hoop stro.. Dus groeit ook je mest stapel minder snel.. Dat scheelt echt enorm! Het is wel een investering maar t werkt super!
pmarena schreef:Doen we hier ook en bevalt prima. Dat land wordt dan eerst gemaaid voor er weer paarden op komen, dus geen gevaar voor wormbesmetting.Dat zeg ik toch ook niet, dat je àlle mest zelf moet houden voor compost
Alhoewel er zat paardenhouders zijn die dat wel doen, gewoon de hoop van een jaar oud over het land uitrijden als voeding voor de grasmat
DubbelDun schreef:Oeps... had me een beetje onhandig uitgedrukt. Er wordt niet gewoon gebloot hoor, maar dat land wordt eerst gehooid. En hooien doe je meestal in een droge tijdkoeke schreef:...Dat land wordt dan eerst gemaaid voor er weer paarden op komen, dus geen gevaar voor wormbesmetting.
Ik durf niet zo keihard te zeggen of dat juist is. Wat ik weet van mijn weiland is dat de mest behoorlijk plat op de grond kon liggen. Daar komt geen maaier in de buurt.