Toegang weigeren tot stalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:36

funnyhorses schreef:
Prive stal of niet je hebt als stalhouder nog altijd met ANDERMANS paarden te maken dus de eigenaar de toegang weigeren kan/mag niet zomaar!
Openings en sluitingstijden zijn wel prima wil/moet je dan buiten die tijden om iets doen met je paard dan kan dat prima in overleg.
Je kiest als privé man zelf ervoor om een pensionstalling te beginnen dan heb je nu eenmaal ook het volk over de vloer.

Kun je daar niet tegen dan moet je ook geen stalling beginnen maakt niet uit of je 1 box of 20 boxen verhuurd de deur hoort 7 dagen in de week open zijn voor de eigenaar.
Ik vind het zeer asociaal van zo'n stalhouder om even van dat soort rare wetten erin te gooien.
Zomaar een dag de deuren sluiten kan niet,tijden afspreken kan wel.

Ik zou me veel meer ergeren aan dat volk wat zich een dier aanschaft ergens neerpleurt en er vervolgens niet meer naar omkijkt, DIE moesten ze weigeren en niet die mensen die gewoon elke dag naar hun dier willen omkijken.

zo jammer dit soort reacties, mensen die zo denken kunnen twee dingen doen. 1 naar de makelaar, 2 verkassen naar een andere stal. echt ik ben zo blij geen paarden van andere meer op stal te hebben :+

meisje2000

Re: Toegang weigeren tot stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:47

Ik zou dus nooit op een stal gaan staan met mijn paard als ik er niet elke dag heen zou kunnen. Mijn paard staat nu op een stal waar we 7dagen per week heen kunnen en ook geen tijden hebben. Dus als ik om vijf uur s' ochtends naar mijn paard wil dan kan dat. Ook worden de paarden elke dag gecontroleerd op dingen zoals koliek dikke benen en noem maar op.
ALs ze het niet vertrouwen dan bellen ze gelijk en als het noodzakelijk is de da, die toestemming hebben ze van mij ook. Mocht er koliek zijn of slokdarmverstopping eerst de da bellen en dan mij. Ik ben 20 minuten onderweg om op stal te komen en zolang wil ik niet wachten.
Vorig jaar mei plukte ik mijn merrie uit het land en bleek ze koliek te hebben, zonder nadenken heeft de staleigenaresse die ook in de stal was gelijk de da gebeld en is er tot het einde bij gebleven (tot s' nacht half vier in de kliniek) en heeft mij toen ook heel erg gesteund toen mijn paard daardoor is overleden.
Zij hebben liever dat je elke dag komt ( en ja ook met kerst oud en nieuw en welke feestdag ook) dan dat ze het verbieden en er gebeurd wat met het paard.
Nee voor mij geen stal als ik er een dag in de week niet heen mag.

Maar ze mogen het wel doen want het is hun terrein en hun huis dus hun regels.
En zoals ik lees is je vertrouwen redelijk weg dus als ik jou was zou ik op zoek naar eens tal waar je 7 dagen per week welkom bent.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:47

en dan nog, als je er zo over denkt moet je niet op zo'n stal gaan staan. Dat is toch niet zo moeilijk..
Maar je gaat er wel staan en dan ga je gewoon elke keer het erf of..als ik de eigenaar was zette ik het paard op maandagmorgen buiten aan het hek met een briefje erbij dat je haar kon verzorgen tot je een ons woog, want dat js niet meer hoefde terug te komen. :+
Ronduit asociaal.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:49

sassefras schreef:
funnyhorses schreef:
Prive stal of niet je hebt als stalhouder nog altijd met ANDERMANS paarden te maken dus de eigenaar de toegang weigeren kan/mag niet zomaar!
Openings en sluitingstijden zijn wel prima wil/moet je dan buiten die tijden om iets doen met je paard dan kan dat prima in overleg.
Je kiest als privé man zelf ervoor om een pensionstalling te beginnen dan heb je nu eenmaal ook het volk over de vloer.

Kun je daar niet tegen dan moet je ook geen stalling beginnen maakt niet uit of je 1 box of 20 boxen verhuurd de deur hoort 7 dagen in de week open zijn voor de eigenaar.
Ik vind het zeer asociaal van zo'n stalhouder om even van dat soort rare wetten erin te gooien.

Ik zou me veel meer ergeren aan dat volk wat zich een dier aanschaft ergens neerpleurt en er vervolgens niet meer naar omkijkt, DIE moesten ze weigeren en niet die mensen die gewoon elke dag naar hun dier willen omkijken.

zo jammer dit soort reacties, mensen die zo denken kunnen twee dingen doen. 1 naar de makelaar, 2 verkassen naar een andere stal. echt ik ben zo blij geen paarden van andere meer op stal te hebben :+

idd! Wij hebben nu geen pensiongasten meer maar toen we ze wel hadden werden wij lekker geleefd door hen. Onze privéstal is op ons terrein, bij ons huis waar wij ook in rust willen leven. Ons eigen leven hoeft naar mijn idee niet te wijken omdat een pensionklant dat eist. Bij ons kon vrij veel, van 8 smorgens tot 10 in de avond kon je komen, mocht er wat zijn of wilde je eerder of later komen dan moest je even bellen. 7 dagen per week gold dit dus geen sluitingsdag. En toch was daar wel eens strijd over. Ik snap dat je je paard elke dag wilt zien maar je moet ook begrijpen dat de stalhouders leven niet om jou paard draait. Bij ons kon er veel maar wel in goed overleg. Wij zetten ze toen ook buiten en binnen, voeren, evt dierenarts of hoefsmid ontvangen als je niet kon. Was volpension.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:53

janouk schreef:
Tijd voor een gesprek samen, denk ik zo.
Leg uit, waarom het voor jou belangrijk is, dat je elke dag even langs komt. Misschien kan je samen tot een oplossing komen: dat je bijv. een kwartiertje komt op maandag om alleen te checken en jou gerust te stellen.
Lukt het niet om tot overeenstemming te komen en blijf jij je ongerust voelen: tijd om een andere stal te zoeken.

Amen... mijn idee

En ja ik vind dat ze het recht heeft om een dag in te plannen
Sommige hebben dat bv op zondag
Dat zal je moeten respecteren
En je wist het toen je daar kwam staan dus heb respect voor iemand zijn keuze daarin en dingen kunnen altijd in overleg

Wij hebben ook sluitingstijden maar kom je bv op zondag na 18.00 uur terug dan hoef je echt je paard niet aan het hek te binden omdat je niet naar binnen mag
Maar doe je je paard op stal zetten alles even in orde maken en dan wegwezen... en niet blijven hangen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:57

Ik denk dat je sowieso lekker een andere stalling moet zoeken. Je bent het niet eens met de regels. Je hebt geen vertouwen in dat ze je paard goed verzorgen.

Ik zou lekker een andere stal zoeken!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:00

bliver schreef:
Ik denk dat je sowieso lekker een andere stalling moet zoeken. Je bent het niet eens met de regels. Je hebt geen vertouwen in dat ze je paard goed verzorgen.

Ik zou lekker een andere stal zoeken!

Deze mening deel ik.
Je laat je paard toch niet in de kou staan als de controle naar wat je in de 2 berichten hebt getypt niet naar je zin is.

Ben zelf gruwelijk blij dat onze pensionhoudster zeer flexibel is qua openingstijden *\o/* Met paarden aan het werk loopt altijd uit zeker als je er meer dan 1 hebt :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:13

funnyhorses schreef:
Regels zijn prima maar een paardeneigenaar de toegang weigeren tot zijn/haar eigen paard gaat mij te ver! Ik heb wel respect voor openingstijden en sluitingstijden daar kan men wel een mouw op aanpassen maar een hele dag niet naar je eigen dier kunnen omdat de deur dicht is gaat mij ook te ver.
Dan moet je geen pensionstal willen runnen vind ik.

dan ga je daar toch niet staan?? ipv lekker tegendraads te doen en regels te negeren...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:25

gekvanfleur schreef:
en dan nog, als je er zo over denkt moet je niet op zo'n stal gaan staan. Dat is toch niet zo moeilijk..
Maar je gaat er wel staan en dan ga je gewoon elke keer het erf of..als ik de eigenaar was zette ik het paard op maandagmorgen buiten aan het hek met een briefje erbij dat je haar kon verzorgen tot je een ons woog, want dat js niet meer hoefde terug te komen. :+
Ronduit asociaal.

ik mag toch hopen dat jij geen pensionstal runt. Wat een ontzettend nare instelling, brrr...

In dit geval vind ik het bewust negeren van de regel dat op maandag de stal gesloten is, behoorlijk onbeschoft. Dat had beter in overleg gekund. De stal eigenaresse heeft het recht de boel een dag dicht te gooien als dat in de regels staat.
Maar... ik zou daar zelf dus niet staan. Openingstijden zijn prima en logisch. Dat je de staleigenaar op bijvoorbeeld zondag zo min mogelijk stoort lijkt me ook normaal. Maar een dag niet naar je paard mogen? Dat lijkt me helemaal niets...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:32

En iedereen zegt, ik kan altijd naar mijn paard, zeven dagen per week, ook al is het om vijf uur s;nachts. Dat is hartstikke mooi maar niemand hier houd rekening met het feit dat paarden het ook echt prettig vinden om eens een dag rust te hebben. Het is op een gemiddelde stal al veel drukker voor ze en dan ook nog op de meest vreemde momenten reuring. Deze eigenaar had regels en één daarvan is op maandag gesloten. In geval van nood zal geen enkele stalhouder je de toegang ontzeggen maar is het nu werkelijk zo moeilijk om hier gehoor aan te geven?? Mits je de stalhouder 100 % vertrouwd met de zorg voor je paard, zo niet, dan heb je er helemaal niets te zoeken.

bokker1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:34

Wat is die sluitingsdag? ;)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:39

Dat slot komt er waarschijnlijk alleen omdat jij de regels aan je laars lapt.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:42

bigone schreef:
En iedereen zegt, ik kan altijd naar mijn paard, zeven dagen per week, ook al is het om vijf uur s;nachts. Dat is hartstikke mooi maar niemand hier houd rekening met het feit dat paarden het ook echt prettig vinden om eens een dag rust te hebben. Het is op een gemiddelde stal al veel drukker voor ze en dan ook nog op de meest vreemde momenten reuring. Deze eigenaar had regels en één daarvan is op maandag gesloten. In geval van nood zal geen enkele stalhouder je de toegang ontzeggen maar is het nu werkelijk zo moeilijk om hier gehoor aan te geven?? Mits je de stalhouder 100 % vertrouwd met de zorg voor je paard, zo niet, dan heb je er helemaal niets te zoeken.

Lekker offtopic.

Ja ik kan altijd naar mijn paard 24/7. Ben ik er ook om 5 uur snachts, nee. tenzij er iets medisch aan de hand is.

Ik sta op een grote stal van +40 paarden. Daarnaast is het ook nog eens een manege. ik ben er regelmatig nog wel eens om 11 uur. en ook wel eens om 7 uur 's ochtends.

Dat de staleigenaar van ts regels heeft is prima, dat ts die regels aan haar laars lapt niet.

Dus zoals zovelen al hebben gezegd.

Overleg met de staleigen
of zoek een andere stal.
Laatst bijgewerkt door sanne1992 op 03-12-14 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:42

funnyhorses schreef:

Jij brengt dit als FEIT, maar het is niet meer dan jouw MENING.

Jij kunt wel vinden dat een stalhouder het niet kan maken, maar het is die stalhouder goed recht.

Ben je het als klant er niet mee eens: verhuizen dan naar ergens waar je het wel met alle regels eens bent.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:54

Als er van te voren bekend wordt gemaakt op die dag zijn wij gesloten dan heb je de keuze er te gaan staan en je aan de regels te houden of verder te zoeken. Stalregels zijn stalregels en die zijn er voor iedereen, niet voor de een wel en de ander niet, dan ga je juist onenigheid en gezeur krijgen.
Op de laatste stal waar ik heb gestaan met mijn paarden was er voor 1 ook een uitzondering op de stalregels, namelijk dat ze haar gang kon gaan wat en wanneer ze maar wou, ik mocht een keer met toestemming later terug komen met paard op zondag dan dat de sluitingstijd was, wist niet wat ik zag en hoorde toen ik terug kwam op stal, radio stond op 10 ze was lekker aan het mee schreeuwen en het was me een takkebende... Als 1 van de anderen dat deed binnen de openingstijden was het al een ramp maar dit kon gewoon, hoe krijg je wrijving....

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:48

Zouden al die mensen die 24/7 naar hun paard kunnen ook 24/7 oproepbaar willen zijn voor hun werk :') ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:15

ruitje schreef:
Zouden al die mensen die 24/7 naar hun paard kunnen ook 24/7 oproepbaar willen zijn voor hun werk :') ?

_/-\o_

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:27

Over het algemeen hebben mensen niet echt behoefte 24/7 naar stal te kunnen. Tenminste, ik heb nog nooit de behoefte gehad om 's nachts om 3 uur even gezellig langs paardlief te gaan. :+
Sluitingstijden hanteren lijkt me niet meer dan logisch. Maar echt een vaste hele dag in de week Ruitje? Bij mij zou dat betekenen dat mijn paard 24 uur op de box zou moeten blijven, want wij zetten zelf buiten en binnen. Dat lijkt me toch echt niet wenselijk? Het is toch wel 'part of the job' dat je weinig privacy hebt met een pensionstalling aan huis. Dat dat niet altijd prettig is, begrijp ik volkomen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:37

Wij zijn alle dagen in het jaar open, doordeweeks 08.00-22.30 , weekend en feestdagen tot 21.00 . In overleg is er altijd wat mogelijk.

Het is part of the job dat je weinig privacy heb, maar het is niet zo dat ' omdat mijn paard daar staat en ik jou daar voor betaal, ik bepaal wanneer ik kom' . Dat doe je bij de sportschool toch ook niet?

Soms moet je echt het laatste stukje privacy wat je hebt zwaar verdedigen :o

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:47

Met anderen eens; houd je aan de regels, ga in overleg of zoek een andere stal...........

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:53

Daar heb je gelijk in hoor Ruitje! Ze is daar natuurlijk zelf mee akkoord gegaan, maar vind de regel zelf wel wat vreemd en zou dan ook niet voor die stal kiezen. Dat heeft TS wel gedaan en dus moet zij zich er óf aan houden óf ergens anders gaan staan.
Jullie hebben echt meer dan prima openingstijden overigens. Ik mag op zondag maar tot 5 uur komen hoor!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:10

funnyhorses schreef:

Oh jawel hoor :D

Hier zijn er geen regels wat betreft openingstijden/dagen, maar als iemand om 6 uur 's ochtends (of in het weekend om 8 uur 's ochtends of zoiets) een stalen boxdeur open sjort met de elegantie van een zeetanker dan draai ik me toch wel zuchtend om in m'n bed hoor.

Als je van tevoren weet dat die regel er is, kan je dat gewoon bespreken in plaats van doodleuk doen alsof die regel niet bestaat.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:05

ruitje schreef:

Ik ben in mijn vakantie even terug gegaan naar mijn werk om wel geteld 1 factuur te boeken, dus ja :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:08

ik snap niet dat je er uberhaupt bent gaan staan als je van te voren wist dat je 1 dag in de week niet welkom was :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:49

Alja schreef:
ik snap niet dat je er uberhaupt bent gaan staan als je van te voren wist dat je 1 dag in de week niet welkom was :)

Ze trekt zich er niets van aan dus waarom niet?