Paard willen verhuizen, maar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:51

blyth schreef:
Ik kan het stal geld niet zelf betalen, dan heb ik geen geld meer om zelf eten te halen en te overleven haha.

Ben zelfs nog van plan om mijn lang gespaarde Tattoo potje er maar voor om te gooien :o

Potjes genoeg dus. Ik zou maar als ik jou was als de wiedeweerga je potje omgooien :')
Ik zie namelijk een leven vol luxe-artikelen (want zo is het nou eenmaal wel; paard én tattoo zijn gewoon luxe-artikelen) maar vervolgens geen wil om het op te lossen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-11-14 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:52

Kan je je paard aanbieden om in te zetten in de lessen in ruil voor wat geld -> dus afbetaling?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:52

Tja weet je, als je niet jezelf in een normaal onderhoud kunt voorzien is het misschien een hele zware keuze maar misschien de beste. Je bent nog jong en nu sparen voor je toekomst is dan belangrijker dan het paard aan te houden. Grote kans dat je over een aantal jaar dan weer een paard kunt onderhouden.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 17:54

Ze hebben zo ver ik weet ook nog nooit gemeld of wij eens zouden betalen. Goed dat kan altijd komen, maar we zijn er nu toch ook mee bezig om het af te betalen? En ik zie het ook niet luchtig in.. Ik open dit topic ook niet voor niets, ik ben erg geschrokken van wat we moesten betalen en had er ook behoorlijk buikpijn van.. Want ik had ook veel liever gehad dat ze het wat eerder aan me verteld hadden.

En ik heb op vrijdag na een enkele dag vrij nee, ik moet behoorlijk hard werken om mijn school een beetje bij te kunnen houden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:55

Vraagje:

Jij gaat stoppen met je studie. Dit betekend dat je stufi komt te vervallen. Fulltime banen zijn lastig te vinden dus er bestaat een zeer reeële kans dat je je kamer (die je nu betaald van je stufi) straks niet meer kan betalen. Dat zou neem ik aan betekenen dat je terug moet naar je ouders.
Je paard wil je verhuizen zodat hij dan dichter bij je staat.
Maar als jij weer terug moet verhuizen heeft het verhuizen van je paard richting jou studiestad toch geen zin 8)7
Of denk ik nu heel erg krom.

max66

hier had ook iemand vier maanden achterstand en kon dit niet meer betalen. Zij hebben toen de pony aan de staleigenaar verkocht voor het bedrag van de maanden achterstand. Staleigenaar verkocht de pony door en kreeg toen zijn stalgeld ....

Als je zo weinig tijd en geld hebt zou ik de pony verkopen

djuulsie

Waarom nog hard werken voor school als je toch weet dat je gaat stoppen? dat snap ik gewoon niet...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:57

blyth schreef:
Ik kan het stal geld niet zelf betalen, dan heb ik geen geld meer om zelf eten te halen en te overleven haha.

Ben zelfs nog van plan om mijn lang gespaarde Tattoo potje er maar voor om te gooien :o

Sorry maar me mond valt wel open.... Is een tattoo een vereiste ? Je rekening is een vereiste, niet een tattoo tekening op je lichaam. En ja ik heb er 2 maar ik kon ze betalen. Kru en bot gezegd jij niet. Dit is niet een levensmiddel maar luxe item.

Je hebt dus een reserve potje, medisch potje en tattoo potje, volgens mij kom je dan al een heel eind met afbetalen van je schuld?

Overigens hoeven ze je niks te melden, je moet gewoon betalen. Weiger je dit, dan is het hallo deurwaarde, doeg huisje boompje beestje want ook je paard word ingenomen dan, en doei spulletjes... hallo straat.

Je zegt ik zie het niet luchtig in ik open dit topic niet voor niks, maar toch zie ik al allerlei potjes voorbij komen waar je dus al dingen van kan betalen?

En vervolgens hoe bot ook en hoe hard ook, lijkt mij het beste om je paard te verkopen. Duidelijk kan je dit nu niet betalen en is dit ook niet eerlijk tegenover je paard... Je bent er 1 keer in de week zeg je, paarden kosten geld, geldprobleem hebben jullie al... misschien dat je over enkele jaren kunt kijken wat er dan mogelijk is, maar tot nu toe denk ik dat je toch harde keuzes moet gaan maken en zeker ook actie moet ondernemen...

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:57

Jeetje wat een rot situatie...

Er zit niks anders op om eerst die schulden af te betalen voordat je vertrekt. Meer dan logisch.

Zit niks anders op om al je potjes leeg te schudden en af te betalen.. Je zou moeten werken hoe druk je het ook heb. Er zijn geen andere oplossingen... Ja er is er nog 1... Je paard verkopen en dat wil je ook weer niet (begrijpelijk maar realistisch?

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 17:58

antje_vip schreef:
Kan je je paard aanbieden om in te zetten in de lessen in ruil voor wat geld -> dus afbetaling?

Naja laten we zeggen dat het niet het meest gemakkelijke paard is wat hier rond loopt, ik wil het ook niet op mijn geweten hebben dat er iemand vanaf licht :o

Ik heb verder maar 2 potjes, de DA en van mijn tattoo, die ik dus beide ga om gooien hiervoor!

Ik heb overigens wel echt een wil hiervoor, ik had ook gewoon niks kunnen doen, geen topic aan kunnen maken, geen extra ideeën op kunnen pikken en mijn ouders het maar op laten knappen.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:58

blyth schreef:
Ik zit in het 1 jaar, dat is eigenlijk ook nog maar het oriëntatie jaar, dus heel veel leer ik er nu nog niet dat komt het 3e en 4e jaar pas, maar ik ben ook van plan om in mijn vrije tijd hier mee door te gaan zodat ik dat toch nog kan blijven doen en door leer :)

Jeee in het 3e en 4e jaar leer je pas wat?? _-:( Dat moet je eens op school vertellen waar je hele dagen zit....

Maar even serieus. Tuurlijk wil je het paard niet weg doen. Maar wat voor baas ben je als je maar 1 a 2 keer per week bij het beest komt kijken? En als dat voor een paar weken is; oke maar het duurt nog maanden omdat je de schuld eerst af moet betalen.

Zou je toch willen adviseren dat potje te legen. Als de schuld echt gedaald is tot een laag bedrag kan je misschien met de stalhouder afspreken dat ze dat op afbetaling krijgen.
Lenen van vrienden misschien? Opa of Oma?

Het weekend heeft ook 2 dagen. Daar kan je toch gaan werken?

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:00

Top! Hopelijk kun je het snel af betalen.. De gehele situatie is gewoon erg vervelend.. Vooral omdat je niks af wist van hoe hoog de openstaande rekeningen waren van stal. Zelf staat het bij mij automatisch klaar op de rekening maargoed jij heb het zelf niet in de hand gehad. Als je paard wil houden moet je even door de zure appel bijten..
Laatst bijgewerkt door doemaar op 25-11-14 18:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:01

Sorry maar ik vind het een beetje raar allemaal. Lees dat je overal potjes voor hebt, heel veel plannen maar die rammelen aan alle kanten. Heb je er serieus wel over nagedacht? Je kan niet eerst links en dan rechts gaan en dan toch weer links.
Ja, het is banketstaaf voor je ouders maar dat zijn ook volwassen mensen. Ik zou proberen een regeling met de stalhouder te treffen, een bijrijdster te zoeken en NU de kast overhoop halen en alles op internet verkopen. Niet binnenkort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:04

blyth schreef:
antje_vip schreef:

Naja laten we zeggen dat het niet het meest gemakkelijke paard is wat hier rond loopt, ik wil het ook niet op mijn geweten hebben dat er iemand vanaf licht :o

Ik heb verder maar 2 potjes, de DA en van mijn tattoo, die ik dus beide ga om gooien hiervoor!

Ik heb overigens wel echt een wil hiervoor, ik had ook gewoon niks kunnen doen, geen topic aan kunnen maken, geen extra ideeën op kunnen pikken en mijn ouders het maar op laten knappen.

Tja. Als jij erop kan rijden, zal er vast wel nog een andere ruiter zijn die erop kan rijden, tenzij het een staatsgevaarlijk paard is. Je hebt toch ook bijrijdsters erop gehad? Geen enkel dier is 'gemakkelijk' maar staatsgevaarlijk istie dus niet ;)

En tja.. 'Geen topic aan kunnen maken'... In mijn mening had je beter de tijd die je in dit topic hebt gestoken, kunnen stoppen in het te koop zetten van je spullen en eventueel je paard.. Het klinkt rot, maar een stalhouder heeft er geen boodschap aan dat jij nog geen baantje hebt, of dat jij hier een topic hebt geopend 'om te zoeken naar een oplossing'.. Ik weet niet hoe lang die beste man of vrouw al wacht, maar wees je er alsjeblieft wel van bewust dat ook daar de lol een keer vanaf is.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:09

Waarom wil je het paard verhuizen als je stopt met je studie? Dan kan je beter toch bij je ouders terug en dan fulltime gaan werken?
Al is dat niet super handig, zonder opleiding grote kans dat je de rest van je leven van een minimum moet rond komen en dan wordt een paard en op je zelf wonen verdomd moeilijk. Als ik jou was zou ik het paard verkopen, dan tijdelijk tot de financiën op orde zijn werken en daarna een opleiding doen waarmee je meer kans heb op de arbeidsmarkt

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 18:11

Die tattoo was ik al aan het sparen voor ik van de schulden wist..
En zoals ik aan gaf heb ik er maar 2, maar als mijn ouders nooit verteld hebben over de schulden hoe moet ik het dan weten? Ik ben er altijd vanuit gegaan, dat dit gewoon al afgerond was, of iig voor een groot deel.

Bergijp me niet verkeerd, maar ik heb een beetje het idee, dat ik word uitgemaakt voor lui die nergens iets voor wil doen, maar zo ben ik echt niet..
Ik heb zelf ook een behoorlijke rot tijd gehad waar ik nog van aan het herstellen ben, ik doe er alles aan maar dan ook ALLES om haar te kunnen houden omdat ik weet als ik haar kwijt ben dat ik mezelf ook weer kwijt ben.
En tuurlijk wil ik ook niet dat mijn ouders op straat komen te staan, maar ik heb ook niet van de ene op de andere dag al mijn spullen verkocht en een baan gevonden.
Tuurlijk die potjes wel, maar dat ga ik ook meteen doen als ik weer thuis ben..

Ik weet overigens ook dat er schulden zijn als ik met school stop daar heb ik ook rekening mee gehouden :)
En ik doe nog moeite omdat ik het graag wel netjes wil afsluiten.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:21

blyth schreef:
cam schreef:
Vraag me af waarom je deze zomer niet al aan het werk bent gegaan.
Je had in die 6-8 weken echt wel een flinke achterstand weg kunnen werken.

Ik heb in de zomer gewerkt, maar toen was ik nog niet van plan om mijn paard te gaan verhuizen, toen was ik nog opzoek naar een bijrijdster.
Later is er pas spraken gekomen van overhuizen en ook om de stallings kosten over te nemen.

En rustig, ik ga niet alleen werken om mijn paard terug te betalen, dat heeft ook andere redenen :)

Maar waarom heb je toen niet je verdienste gebruikt om de schuld af te lossen.
Het is toch vrij normaal om je schulden zo snel mogelijk te betalen, en als je ouders het niet kunnen/willen lijkt het me dat jij als "eigenaar" van het paard de schuld aflost.

Wel betalen voor scheren en wedstrijden maar niet betalen voor de stalling vind ik niet correct.
Eerst je schulden betalen en dan pas weer geld uitgeven aan andere dingen, hoe leuk die misschien ook zijn.
Laatst bijgewerkt door cam op 25-11-14 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 18:22

Dat is ook van de redenen waarom ik wil stoppen, omdat ik niet zolang wil wachten voor ik echt iets leer.. Ook omdat mijn lichaam nog aan het herstellen is van een zware rot tijd, dat ik ook waarom ik mijn weekenden nodig heb, soms doe ik wel wat klusje, maar het liefste rust ik gewoon uit zodat ik mijn school week wel gewoon af kan maken.

En ja ik heb hier allemaal echt over na gedacht, het stoppen met de opleiding wilde ik al veel langer. Dus niet alleen voor het paard, ik ga dan het deel wat ik binnen haal met werken splitsen tussen de studie en mijn paard, en de extra potjes die ik om ga gooien.

En dit topic is gewoon bedoeld voor extra ideeën, ik kan nu toch niks doen ik lig met griep in ben en al mijn spullen die ik zou kunnen verkopen liggen hier ook zo 1,5u vandaan, dus kan ik toch beter in de tussen tijd iets maken zodat ik als ik beter ben meteen weer aan de slag kan :)

Overigens, maar paard is gewoon geen beginners paard, dan zet ik haar liever te lease aan een 'goede' ruiter dan dat ik dalijk iemand heb die er vanaf duikt..

blyth

Re: Paard willen verhuizen, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 18:23

Waarom ik dat niet gebruikt heb? Omdat ik sinds maandag niks af wist van de schulden..
wedstrijden heb ik ook al maanden niet meer gedaan, en scheren was overigens de dag voor dat ik ervan wist..

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:26

blyth schreef:
Waarom ik dat niet gebruikt heb? Omdat ik sinds maandag niks af wist van de schulden..
wedstrijden heb ik ook al maanden niet meer gedaan, en scheren was overigens de dag voor dat ik ervan wist..

Oke dat is duidelijk, dan kan je daar idd niets aan doen.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 18:37

Zal het anders wat duidelijker uitleggen, misschien dat het een hoop verwarring uit de wereld helpt :)

We hebben dus idd schulden gehad van de facturen die we nooit gekregen hebben, nou goed het is misschien gewoon dom geweest om toen niks te sparen, maar mijn oom zou toen bij springen, wat wss toch niet het geval is geweest aangezien het nu behoorlijk hoog is..
Ik heb ook pas maandag te horen gekregen hoeveel het was, aangezien we toen wilde bespreken over het verhuizen en mijn moeder het toen pas aan me vertelde, dus al het werk, potjes, extra uitgaves, etc. heb ik ook niet kunnen sparen of weg doen omdat ik er nooit vanaf geweten heb!

En het stoppen met de opleiding heeft ook gewoon NIETS met mijn paard te maken, dat wilde ik gewoon al veeel langer en heb ik goed besproken met alles en iedereen, ook mijn school begeleiding die het ook gewoon slimmer vond voor me als ik mijn opleiding stop zet en ga werken.

Ik ben ook zeker van plan om alles over hoop te halen en te verkopen wat ik verkopen kan! Ook al mijn potjes om te gooien, een leaser en werkt te gaan zoeken! En mocht het dan nog niks opleveren, dat wil ik idd kijken voor een verkoop, aangezien ik weet dat het voor mijn herstel niet goed gaat doen als ik haar nu weg zou doen.
Dit topic is niet bedoeld geweest om een halve rel naar boven te roepen, maar elke voor wat tips nu ik toch ziek op bed lig om aan de slag te gaan als ik weer beter ben, maar tips heb ik nu zeker wel al gekregen :)

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:43

Ts, ik zie (lees), blijkbaar in tegenstelling tot wat andere bokkers, dat je de wil zeker hebt!
Als ik jou was zou ik beide potjes aanbreken en een bijrijder zoeken. Succes!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:50

chelle_dora schreef:
blyth schreef:
Zal er wel even bij vermelden dat ik ook niet zomaar stop met deze opleiding..
Want mijn lichaam kan en school en een baan gewoon niet aan, het is niet voor niets dat ik wil stoppen om alleen te gaan werken.
En handjes laten wapperen doe ik ook wel, het is niet dat ik op mijn luie billen zit en maar aan kijk hoe alles loopt..
Want ik betaal ook het scheren, DA, hoefsmid, tandarts, zadelmaker, etc. allemaal zelf.

TS, ik denk dat het wel een kwestie is van de juiste prioriteiten stellen. Scheren; is dat daadwerkelijk nodig?

Je zit nu op kamers zeg je vanwege je opleiding. Welke opleiding volg je nu? Je kamer moet ook ergens van betaald worden toch? Misschien is het verstandiger om je kamer op te zeggen, aanspraak te maken op je StudentenOV (studenten van het MBO/HBO van 18+ mogen hier namelijk gewoon gebruik van maken) en dan die tijd heen en weer te reizen tot het eind van je opleiding. Het geld wat je bespaard met je kamers kan je dan in de stalling van je paard stoppen of in je potje. Ik denk wel dat als je je paard wil verhuizen je toch écht wel beter even aanspraak zal moeten maken op je reservepotje, want als je stopt met de opleiding heeft het dan nog nut om je paard te verhuizen? Ik neem aan dat je niet voor niets op kamers woont; om dichterbij de opleiding te wonen, waarom zou je dan stoppen met de opleiding en je paard dan ineens dichterbij je kamer halen?
MBO enHBO zijn GEEN studies studeren doe je op een universiteit, zo niet volg je een opleiding.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:51

farahdiba46 schreef:
MBO enHBO zijn GEEN studies studeren doe je op een universiteit, zo niet volg je een opleiding.

Volgens het DUO is HBO ook studeren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:53

farahdiba46; wat jij wil, je krijgt er nog steeds een STUDENTENov bij en nog steeds STUDIEFINANCIERING.