Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isabonny schreef:Een manege eigenaar die bepaald dat je niet met het dier naar buiten mag is vreemd. Als het jouw paard is, dan heeft hij daar niets over te zeggen. WEL als het inderdaad zo is als hierboven al gesuggereerd werd: het is niet je eigen paard, maar een leasepaard
LadyKantje schreef:Als ik dit allemaal zo lees, mis ik een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Als ik de reacties lees, TS, dan kan ik niet geloven dat je 20 bent. No offence, maar misschien moet je jezelf wat volwassener opstellen. Neem een baantje zodat je mee kunt betalen aan het paard, dan heb je meer inspraak en zou je eventueel wat kunnen veranderen. Zolang jij niet betaalt, heb je tevreden te zijn met wat je hebt.
Er zijn genoeg meisjes die graag in jouw schoenen zouden willen staan, heb je daar wel eens aan gedacht?
Babootje schreef:Isabonny schreef:Een manege eigenaar die bepaald dat je niet met het dier naar buiten mag is vreemd. Als het jouw paard is, dan heeft hij daar niets over te zeggen. WEL als het inderdaad zo is als hierboven al gesuggereerd werd: het is niet je eigen paard, maar een leasepaard
Maar ze gaat naar buiten (zo blijkt uit een ander topic, waar ze vraagt welke hulpteugel het beste is voor haar buitenritten). Dus dat is dan ook weer zo'n vreemd verhaal.
Het kan best goed zijn dat de stalhouder niet wil dat het paard ijzers krijgt als ze in groepen staan. Of in ieder geval geen achter ijzers (misschien heeft TS dat dan verkeerd begrepen). Dan is het of ijzers, of niet meer in de groep naar buiten. En zul je zelf wat meer moeten doen met je paard.
Je opa is van mening dat je te weinig doet met je paard. Misschien is dat wel zo. Dat kunnen we van hier natuurlijk niet goed beoordelen. Ik denk altijd maar, dat er twee kanten aan een verhaal zitten. De jouwe TS, en die van je opa. Ik denk dat je een enorme bofkont bent met zo'n opa die je een paard geeft en de stalling voor je betaalt.
Als je je dat niet realiseert, dan is dat heel jammer. Ik denk dat er met je opa best te praten valt, en hij zal zo zijn redenen hebben om niet te willen dat je 20 minuten verder komt te staan. Hij zal jou ongetwijfeld beter kennen dan wij allemaal hier.
Maar uitschelden via PB, dat mag natuurlijk helemaal niet. En als dat toch gebeurt, TS, dan staat het je vrij om deze personen te melden aan de bokt moderators. Wat dat mag en kan niet IMO.
Nudion schreef:Ik ga de reacties geen eens meer lezen. Ik krijg letterlijk dreigementen binnen via de mail, laat staan op de o zo vriendelijke reacties. Wat een mentaliteit hebben sommige hier op Bokt zeg, gadverdamme. Ik was er al voor gewaarschuwd dat er rotte appels tussen zitten, maar spijt komt altijd later.
Sorry voor de mensen die wel gewoon normaal reageren. Als die nog op de hoogte willen worden gehouden kunnen ze me pb'en!
jengelhardt schreef:Ik zou je wel willen helpen, maar waar woon je?
mirthheee schreef:Laat je weten hoe het is gegaan als je langs bent gegaan? :p Hoop dat je opa zich toch wel bedenkt..
Cayenne schreef:Hoe is het gesprek gegaan, TS?
Ik snap alleen niet waarom jij niet mag bepalen waar het paard op stal staat, maar je mag hem wel verkopen?
Babootje schreef:Wat ik een beetje mis in het hele verhaal is, dat TS niet duidelijk maakt in haar verhaal waarom opa niet wil dat het paard wordt verplaatst. Misschien TS, vindt jouw opa het helemaal niet veilig voor je dat je 20 minuten moet fietsen in het donker en misschien ook wel een heel stil stuk. Als je opa zo lief is om je een paard te geven, dan maakt hij zich misschien ook wel zorgen over je als je je paard een eind verder weg wil gaan zetten.
Kan met ook best voorstellen dat de huidige stalhouder geen ijzers wil (of in ieder geval geen achterijzers) als paarden in groepen buiten staan.
En TS is er geen mogelijkheid om met de paard in de lessen te rijden? Waarom zou je niet kunnen rijden?
1 kilo ruwvoer is wel erg weinig, maar kan ik me van een manege (want daar staat ie toch als er lessen zijn?) niet echt voorstellen.
TS, wil je nu echt weg omdat je paard het op die stal slecht heeft of wil je naar een stal waar toevallig een vriendinnetje staat met haar paard/pony?
Kortom, ik krijg zo de indruk dat hier niet het hele verhaal wordt verteld maar een sterk door TS gekleurde versie. Opa is zo lief geweest om een paard kado te doen en daar de stalling voor te betalen. En nu krijgt hij stank voor dank. Opa had moeten luisteren naar moeder. En TS kan haar paard beter verkopen, tot ze wat ouder en wijzer is en een paard zelf kan onderhouden.
mingming schreef:Hoi TS,
Het is toch hartstikke leuk dat je een pony hebt gekregen van je opa? En misschien krijgt hij wel meer kuil dan je denktProbeer anders eens met je stalhouder erover te praten.
Daarnaast, mag je nu wel of niet buiten rijden van je stalhouder? Want in een ander topic zoek je een hulpteugel voor je paard als je buitenrijd, dus het lijkt me dat je dan toch wel naar buiten gaat?
Ik zou inderdaad ook een brief schrijven naar je opa! Dan weet je zeker dat je niks vergeet en kun je je brief rustig doorkijken voor je hem geeft.
In ieder geval, probeer toch een beetje te genieten van je pony!
Gentlegiant schreef:Meisje jij gaat het nog zwaar krijgen op bokt...
Overigens lees ik nergens hoe oud je bent enkel op je profiel waar 20 staat en dat kun je nog makkelijk aanpassen ook
Plien80 schreef:Even off topic: Ik zie vaak nogal overdreven reacties die nergens voor nodig zijn en dat maakt het er niet gezelliger op. Mensen worden gewoon bang om hier vragen te stellen, terwijl we elkaar juist zo kunnen helpen, je kan nu eenmaal niet alles weten of tegen een bijzondere situatie aanlopen. Laten we elkaar gewoon helpen met adviezen en tips.
FriesWytske schreef:Plien80 De reden waarom er hier overdreven wordt gereageerd, komt door ts zelf. Ze zegt tegenstrijdige dingen. En ook haar manier van reageren helpt dat in de hand.
Wwijk23 schreef:ik heb een paar dingen door gelezen maar persoonlijk denk ik gewoon dat er een discussie aangegaan word met een kind die te kort heeft aan aandacht. namelijk het volgende.
Geregistreerd:14-11-14 22:09Laatst bezocht:20-11-14 21:14Totaal aantal posts:51
net een week lid van bokt en nu al zo veel tegenstrijdige onnozele dingen gezegd. en wat ook allemaal natuurlijk niet klopt is dat TS de stalling niet kan betalen en der moeder ook niet maar wel een eigen paard heeft aangenomen van der opa terwijl ze de onkosten niet kan dragen. opa betaald stal oke... maar de Dierenarts, hoef smid en tandarts zouden volgens TS voor haar kosten zijn toch (opa betaalde tenslotte alleen stalling en TS zoals zelf gezegd betaald overige kosten) hoe kan het zo zijn dat er geen stalling betaald kan worden maar de rest wel. en wat als het paard in het weekend een keer gehecht moet worden a €500? of erger het paard moet opgenomen worden in een kliniek door ziekte? al met al heb ik dus nogal men twijfels over het hele topic en ook over de andere topics.
overigens ken ik ook geen stal waarbij ze gaan bepalen of jij wel of niet buiten mag rijden zonder ijzers. en helaas ben ik ook niet zo goed gelovig dat deze er wel zijn. vervolgens spreekt TS zich ook nog op meerdere vlakken tegen en heeft volgens mij geen flauw idee waar je over praat/liegt. kijk bijvoorbeeld naar het voer wat verteld word door TS dat het paard krijgt. en in een ander topic word vermeld dat TS super vaak buiten rijd. nou een paard dat vaak onder zadel is en op dit voer staat kan binnen een half jaar opgenomen worden in een kliniek door ondervoeding en alle gevolgen van dien daar op. kortom... TS heeft geen idee wat ze zegt. ook is TS zelf niet vies van een scheldwoordje via PB (niet naar mij verstuurd overigens wel door mij gelezen) dus het geklaag over lastige PBtjes werkt TS nogal zelf in de hand door te reageren op mensen die hier een reactie posten die madame niet aan staat. overigens word er niet geantwoord op mensen die oprecht hulp willen bieden (zoals hier boven ook al staat) en ook andere belangrijke vragen die hulp kunnen bieden worden genegeerd door TS. eigen word er alleen maar rel getrapt en overal tegen in gegaan.