Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Ik gebruik nu gehakseld (koolzaad)stro in de stallen als een paard voor de nacht op stal moet. Dat neemt veel makkelijker vocht op dan stro en het vormt een mooiere bodem. vlas durf ik niet ivm gevaar voor ernstige koliek met eten.Citaat:Is gehakseld stro wbt eten net zo ongevaarlijk als gewoon stro? Want dat is dus de reden dat ik ook alles op stro hou, heb ook wel eens veulens in de stal staan, en ondanks dat ik onbeperkt hooi aanbiedt weet je het maar nooit met die vraatzuchtige Tinkers die alles in hun mond steken.

Ik hou die van mij maar gewoon ouderwets op stro, vind het namelijk niet vervelend zoals ik het nu doe en weet ik zeker dat het niet fout kan gaan. Vlas twee happen en dan klaar, eeeh, mijn veulen van dit jaar heeft ruim 3 maanden zand gegeten wanneer ze in de bak liep (en nee, moeder had geen tekorten), daarna ging ze over op balkjes die langs de bakrand stonden (afgekeken van de pony van de buren die dat ook zeer fanatiek doet). Gelukkig is ze nu met 5 maanden verstandig en eet alleen hooi en gras (zelfs dr bakje voer laat ze nu staan, paardensnoepjes lust ze ook niet
). Kortom, mijn ervaring is dat veulens nogal rare dingen kunnen doen en je het er dus zeker maar niet op moet gokken.