Wat is er nou beter? Een Poetstas of koffer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Re: Wat is er nou beter? Een Poetstas of koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:30

ik heb destijds een goedkope epplejeck eigen merk gekocht, zitten twee hengsels aan en een schouder band (die ik nooit gebruik).
Ik hang hem altijd aan een hengsel aan een balk en hij staat dus altijd open.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:34

Ik moest laatst een hele nieuwe poetsset aanschaffen voor een nieuw paard, dus heb ik een tas gekocht mét borstels voor weinig :P

Afbeelding

Ik heb voorheen altijd een poetskist gehad, ik vind het voordeel van een tas dat ik hem makkelijk kan meeslepen, over mn schouder en nog een zadel in de hand. Een tas is wel iets kleiner dan een koffer, maar op zich zit er voldoende opbergruimte in. Hij zit in ieder geval nog lang niet vol.

MarjoSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:37

Het is maar net wat je zelf fijn vind :D.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:57

Ik heb een kist, vind ik fijner omdat er heel veel in past en het lekker overzichtelijk is. Mijn kist is heel groot en heeft twee grote vakken en zo'n klein los bakje bovenin. Ik zie altijd meteen wat ik nodig heb. Het paard van een vriendin waar ik soms op rijd heeft een tas, daar ben ik altijd in aan het graaien en zoeken.
Mijn kast zit wel op maar vijf meter van m'n stal en ik hoef dus nooit met meerdere spullen tegelijk te zeulen. Kan me voorstellen dat een tas dan handiger is. Ook heb ik een hele grote kast, dus ruimte is ook het probleem niet.

luuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:15

Ik vind zelf een poetskist veel fijner, makkelijker schoon te houden, en je kan er alles makkelijk in opbergen en op slot doen. Het hangt natuurlijk wel van de kwaliteit en grootte van de poetskist af. Ook is het heel handig als krukje.

MarlouDuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:21

T is maar net wat je zelf fijn vind! Ik had eerst een poetskist, en nu een poetstas, maar t maakt voor mij niet zo veel uit!

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:24

Tas heb ik geen ervaringen mee.

Qua poetskist ligt het er heel erg aan welke je neemt. Die van mijn vriendin met twee sluitingen, die vallen er de hele tijd af, terwijl ik daar met mijn poetskist geen enkel probleem mee heb.

Ik denk dat dit iets is wat je allebei moet proberen om het uit te vinden.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:38

Ik heb een gereedschapskist die ik gebruik. Daar past alles in zelfs mijn cap en wat extra borstels. Ook fijn dat een kist opslot kan en anderen van de manege dan niet bij mijn spullen kunnen.

Is het ook niet zo dat de borstels in een tas snel vervormen? Omdat ze klem zitten tussen anderen spullen?

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:46

Ik had/heb gewoon een sterke rugtas hiervoor. Hang je over je schouder, zadel mee hoppa. Makkelijker dan een kist. Flessen passen er rechtop in. Heel fijn. En schoonmaken. Ff op de kop, uitborstelen en dan is het weer heel wat. Fijner dan de kist, waar ik 2 van heb staan..

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:50

Ik vind een tas handiger. Pakt gewoon minder plaats in op wedstrijd en in mn kastje. :)
Maar dat is een eigen keuze.

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:55

Ik heb een poetskist, dit vind ik ook veel handiger dan een tas. Ik vind t ook veel overzichtelijker. :)

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:05

Ik ben erg blij met mn poetskoffer, tevens krukje om manen te vlechten!

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:18

Ik denk dat het in dit geval is: wat vind je zelf beter/handiger. De een vindt een poetskoffer handiger en de andere een tasje. Denk dat er aan allebei voor-en nadelen zitten. :)

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:23

Ik vind een kist veel overzichtelijker, kan je als krukje gebruiken en is makkelijk mee te nemen. Al helemaal als je een handvat hebt! :j Een tas lijkt mij heel rommelig.