Lease shetlandpony, reële prijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

apollootje

Re: Lease shetlandpony, reële prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 11:24

Bedankt voor alle reacties met heel verschillende meningen.

joyce B, Goed gezegd! :) zoals jij het omschrijft had ik het inderdaad ook ongeveer in mijn advertentie gezet.

Iedereen mag zijn mening hebben, maar voor €25 per maand ga ik niet een kindje wekelijks les geven + nog extra laten rijden. Dat staat dan totaal niet in verhouding tot de kinderen die hier komen voor hun ponyles. Als de pony verder geen beweging zou krijgen en ik echt afhankelijk ben van een kindje, dan zou ik met dat bedrag natuurlijk wel super blij zijn!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:06

speurneusc schreef:
j1988 schreef:
Als ik bij maneges kijk dan betaal rond de 20 euro voor een losse les. Dat zou dan 80 euro per maand zijn voor elke week 1 uurtje les. Zelf opzadelen en dat is het dan wel een beetje. dus misschien iets in de trant van 100 euro per maand?

daar koop je als het mee zit 2 a 3 schetten per maand voor

Dit is echt onzin. Dan moet je ze al aan huis hebben staan. Ik betaal 100 in de maand voor stalling/voer alleen al, voor 1 pony.

In topics als "wat kost een shetlander" beweert iedereen dat het even duur is als een groot paard en hier ineens totaal niet meer... Daarnaast vind ik dat er erg denigrerend over het ras gedaan wordt maar goed dat is een mening.

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:22

klopt er word ook denigrerend over het ras gedaan maar eerlijk is eerlijk als je een beetje rond kijkt op marktplaats/bokt/facebook, worden er shetjes aangeboden voor om en nabij 100 euro. ik vind echter in dit verhaal leasen een beetje vreemd voor een pony wie je 3 dagen per week beschikbaar stelt. na mijn idee houd leasen in dat je een flink bedrag per maand betaald maar dan ook de pony aan huis mag zetten of stallen waar je zelf wilt en rijden wanneer je zelf wilt incl wedstrijden, lessen enz... dus ik denk eerder dat je het onder het mom van verzorgertje gezocht moet doen. en waar ik het ook mee eens ben is dat je een categorie pakt die moeilijk te bereiken is. mensen met kinderen in die leeftijd die op een shetlander passen laten ze misschien liever 1x in de week lessen op een manege dan gelijk een pony 3x in de week verzorgen want ouders moeten dan (zoals je zelf zegt) 3x in de week ook mee omdat ze te jong zijn dat stuk alleen te doen. en het zal vast zo zijn dat het shetje ook 1x in de week alleen een lesje mag doen maar dan kan je net zo goed gewoon lesgeld vragen. ik denk dat je er op deze manier maar net tegen aan moet lopen maar de kans is klein.

als je dat lesje 1x in de week verplicht stelt zou je een kleine bijdrage kunnen vragen voor alleen die les. ik zou alleen voor het verzorgen van een shetlander geen geld vragen. dus mocht dat lesje niet verplicht worden gesteld dan zou ik gewoon gratis een klein verzorgertje de mogelijkheid geven om iets van paarden te leren en de omgang. shetlander blij en het kleine kindje blij. lijkt me een goeie winwin situatie.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:23

En brave Shetlander is zijn gewicht in goud waard. Ideaal om kleintjes de beginselen van het paardrijden bij te brengen. Wij hebben ook zo'n lief en braaf ukkie op stal. Mijn dochter van nu 4 kan er alles mee. Het leuke is ook dat ze zelf overal bij kan.

Maar als antwoord op je vraag:
Ik als moeder zou 1 keer per week voldoende vinden omdat het voor die hele kleine kinderen niet heel goed is om meerdere keren per week te rijden. Ik vind het ook belangrijk dat een ander les geeft omdat dat vaak beter werkt dan wanneer je dat als moeder doet. Poetsen, opzadelen, uitmesten vind ik erbij horen en dat leer ik mn kleinste ook. (Ze heeft een mini kruiwagen waar drie drollen inpassen haha, maar ze weet dat ze mee moet helpen omdat dat hoort bij paardrijden)
Ik zou daar ongeveer een tientje per keer voor over hebben. (Half uur rijden en de rest van de tijd lekker tutten en verzorgen)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:30

Mijn kinderen zijn inmiddels groot, maar als ik qua kosten had moeten kiezen tussen lessen op een gezellige manege of lessen en rijden op een shet bij een particulier, koos ik voor mijn kinderen voor een manege. Vooral vanwege de contacten met andere kinderen, maar ook voor de activiteiten die vaak georganiseerd worden en de faciliteiten.
Er zullen heus ook ouders anders denken, uiteindelijk bepaalt de markt de prijs. Je kan een hele reële prijs vragen, maar als niemand het wil betalen houdt het op.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:33

speurneusc schreef:
j1988 schreef:
Als ik bij maneges kijk dan betaal rond de 20 euro voor een losse les. Dat zou dan 80 euro per maand zijn voor elke week 1 uurtje les. Zelf opzadelen en dat is het dan wel een beetje. dus misschien iets in de trant van 100 euro per maand?

Maak er maar 5 van hoor :')
Ik zou alleen geld voor de les vragen, meer niet.

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:43

Vivian__ schreef:
speurneusc schreef:

5? Waar zet je je pony's? En hoe betaal je de hoefsmid, dierenarts, tuig en andere behoeftes?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:44

Is één van de kinderen die je al ponyles geeft niet geschikt voor wat je in gedachte hebt?
Ik bedoel die ken je al, de ouders kennen jou ook. Anders zou je al meisjes moeten zoeken die nu op een manege rijdt (en misschien al prima naar haar zin heeft daar)

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:48

Ik kies juist eerder voor particulier. Omdat ik het belangrijk vind dat mn dochter leert dat het niet alleen om het rijden gaat. Ook die drukke lessen waarin ze naar mijn idee maar weinig leren, staan mij niet aan. Mijn oudste heeft ook leren rijden op onze pensionstal van particuliere instructie. (En nog steeds)
De sociale contacten doet ze wel op op wedstrijd of bij activiteiten op de vereniging waar ze lid van is. En natuurlijk op school en in de buurt.
Er lopen bij ons op stal trouwens meer kinderen rond dus op zich contacten genoeg.
Voor de faciliteiten op een manege zou ik het ook niet doen. Krijg je alleen maar verwende kindertjes van. :+ Mijn oudste van 14 heeft een vriendinnetje die op een manege rijdt. Meisje wil alleen maar mee naar stal met mijn dochter als het niet te koud is, niet regent en niet waait omdat we geen binnenbak of kantine hebben haha.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 18:01

Vivian__ schreef:
speurneusc schreef:

Je kan inderdaad vele shetlanders voor weinig of zelfs niets ophalen, maar vaak krijg je dan niet een goed verzorgde, beleerde en betrouwbare shet.
De aanschaf van een pony is voor velen het probleem ook niet. Maar juist wanneer het gaat om een pony onderhouden, dan pas kom je de kosten tegen :+

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 18:05

Er is een groot verschil tussen een manege en de particuliere privelessen die ik aanbied met mijn shetlander. Maar juist beiden hebben voor- én nadelen.
Iedereen mag zijn eigen keuze dan ook maken voor wat hij/zij kiest voor het kind, dat is allemaal goed :)

Helaas heb ik op dit moment geen geschikt ruitertje die een keer extra zou kunnen komen om de pony te verzorgen. Maar met geduld ga ik zo'n kindje vast ooit weer vinden.

Ik vind het ook best jammer dat er mensen zijn die best kleinerend doen 'omdat het over een shet gaat'. Maargoed, ook die mening mogen mensen hebben.
Ik ben onwijs blij met mijn shetjes! En gelukkig zijn er meer mensen die inzien dat het onwijs leuke veelzijdige grasmaaiers zijn :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:47

Vivian__ schreef:

Je kan inderdaad vele shetlanders voor weinig of zelfs niets ophalen, maar vaak krijg je dan niet een goed verzorgde, beleerde en betrouwbare shet.
De aanschaf van een pony is voor velen het probleem ook niet. Maar juist wanneer het gaat om een pony onderhouden, dan pas kom je de kosten tegen :+[/quote]

Daar kiest de eigenaar dan zelf voor. Die moet weten dat die kosten nou eenmaal aan een eigen shet zitten. En aan een jong kind kun je vind ik geen geld vragen, omdat het jou helpt.. hooguit voor de les die je zelf geeft (in dit geval)

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:52

Leasen zou ik idd niet aan beginnen, maar voor losse lessen laten betalen vind ik helemaal niet gek.