weiland compleet verzopen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:56

Hier is het te doen.
We hebben het geluk dat we meerdere weilanden hebben en dat we binnen of buiten mogen zetten wat we maar willen.
Ze staan bij ons bijna nooit op stal.

mokzalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:17

ja ontzettend rot..heb ze maar weer in de paddock. Spiegelglad het landje nu :(

Autumnn

Re: weiland compleet verzopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:19

Bij ons ook, s'nachts staan ze weer binnen. Overdag in de paddock.
Hopelijk wordt het weer een beetje over, maar als ik het weer zo zie voor vandaag en morgen
heb ik er een hard hoofd in!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:39

Tot mijn grote verbazing is ons weiland van klei- en veengrond (!!) nog beter dan de gedraineerde paddock. Dat zal wel komen door de volle sloot (geen afwatering meer mogelijk) en dat het gras wel goed groeit en dus redelijk wat water opneemt. Maar inmiddels is ook het land nat en we krijgen mogen nog véél meer regen –O-

Stop alsjeblieft met die regen. Ik wil nog zomer, geen herfst. Ik heb de paarden ’s nachts zelfs een deken op en dat heb ik volgens mij nog nooit hoeven doen in augustus. :(

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:47

In het lichtgroene gebied maar weiland en bak zijn gewoon droog. Paarden staan er gewoon in. Het ligt wat hoger. Het is nooit echt nat. Op één plek is er soms een plasje water, maar dat is al een unicum. Heerlijk dus. Helaas ga ik binnenkort van stal verhuizen.. Van Drenthe naar Groningen en dus naar kleigrond.. Helaas is het land daar al wel nat en is het paddocks..

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:48

Hier gaat het nog goed, alleen bij de waterbak een beetje modder. Zo te zien komen wij er hier vanavond/vannacht ook goed af met de regen (Groningen)

sanneveenma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:02

Waar ik rij staan ze alleen met mooi weer op het land, als het land droog is. Anders staan ze in de paddock. Zo blijft het land ook mooi. Het loopt niet echt af dus als het erg geregend heeft is het ook echt nat! :)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:49

bha, en ze verwachten vanavond en vannacht nog bakken met regen........ Einde weideseizoen.....???
Maar ik blijf positief. september wordt vast nog een prachtige maand.

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:00

Hier ligt het er gelukkig allemaal nog best goed bij, alleen wat modder bij de ingangen en de waterbakken. M'n bak kan gelukkig een hele hoop water hebben, hoe natter hij is Hoe beter de bodem (maar ook dat heeft een grens uiteraard). Hier midden in het land ook vooral steeds buien ipv uren regen achter elkaar dus ik heb ze de dekens ook nog niet op. 's nachts heb ik wel de bovenluiken dicht tegen de kou,dat dan weer wel

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:01

Bij ons is het nu ook een groot waterballet. Maar op zandgrond zakt het water wel snel en is niet zo heel glibberig. Op mijn pension staan paarden 's nachts altijd binnen. Maar heb mijne al wel onder regendeken staan er staat geen haar op zijn lijf en dan die koude regen op zijn spieren....dacht niet dat dat zo ideaal was.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:01

Ik prijs mezelf zeer gelukkig met ons droge land. Het is zandgrond en ook nog eens ongeveer het hoogste punt in de omgeving. Nergens modder of plassen.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:57

ik hoop op een droog najaar, anders wordt het helemaal een blubberzooi.

Paarden hier nu wel binnen in de nacht..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:59

hier nog geen plasje net lekker op gympen er rond gestampt. en je hoeft niet hoog te liggen enkel hoger dan de rest. en iedereen einde weideseizoen ik heb altijd weideseizoen ook toen ze veel natter stonden dan maar alles blub en zwart, het groeit ook weer aan hoor

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:48

Ik woon zo ongeveer op de grens van het groene (125?) en het is hier erg nat geweest en het lage deel van het land beginnen ze nu wat kapot te lopen omdat daar het water blijft staan. Maar ik heb straks nog zo'n 1,5 ha voor de rest van het jaar dus als het nu weer opdroogt zou ik ze straks een mooi nieuw stuk kunnen geven.
Als het zo door blijft gaan weet ik niet hoe lang ik ze op het land kan houden. Meestal is het pas ergens oktober/november zo nat met zo veel en lang regen achter elkaar.

Paddock is net gedraineerd en kan zelf bepalen of ik het water wegpomp naar andere greppel of in waterbuffer laat staan. De bak is ook gedraineerd en zo lang de sloot niet overstroomd kan ik afwateren. Alleen is die weer toe aan lostrekken dus duurt iets langer voor hij weer droog is.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:00

Had ik gisteren nog paarden verweid zodat ze allemaal een schuilstal hadden voor het dramatisch slechte weer dat zou komen... Schijnt hier gewoon de zon :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:54

MarijeR schreef:
Had ik gisteren nog paarden verweid zodat ze allemaal een schuilstal hadden voor het dramatisch slechte weer dat zou komen... Schijnt hier gewoon de zon :+

Hahah hier net zo

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 12:55

Het is hier helemaal een drama nu... vanmorgen kom ik op stal, alles vol met plassen, wat een ellende. De bak, de paddocks, de weilanden, een grote ellende. Ik ben begonnen ze even los te gooien op het verzopen weiland, maar bij elke stap zag je schade ontstaan, en het was spekglad. Dus maar naar de paddock. Nou ja, das nat, maar vond mijn veulen eigenlijk wel lachen dat natte zand, hij werd er ondeugend van haha, ging graven etc. Maar goed, dat was ook geen oplossing voor een halve dag... want ze zakken tot en met hun koten in het waterige zand weg. Dus na 3 uur tobben weer op stal. Grrrr baaaaaal. Zelfs het hele vorige jaar was het niet zo erg als nu in 1 week....

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:59

idd, vorig jaar was het in de winter nog niet eens zo erg! Dat beloofd nog wat, bah!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:02

Ach, een voordeel; het gras kan lekker bijkomen nu, en als het weer droog is heeft mijn paard lekker te eten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:04

Hier valt het ook met bakken uit de lucht maar weiland was goed te doen. Juist aan de ingang van de weide wat drassig maar verder gewoon droog (nouja, geen plassen. :') ). Dat ik de waterbak omkiepte zonder nadenken zal ook niet geholpen hebben aan het drassige aan de ingang. :o

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:10

Ik heb net de geschoren paarden de dekens af gedaan, strak blauwe lucht en ze hadden het warm, is ook niet gek met 25 graden...

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:16

Hier op zand, ergens nét op het gele... geen problemen, maar mijn paardjes staan niet de hele dag op de wei, maar in de paddock. Watert snel weer af én heb een betegeld stuk, dus hier gaat het nog prima.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:18

Hier net hetzelfde... Stallen stonden gisteren nog niet onder water, maar vermoed dat het vandaag wel eens prijs kan zijn...

Weilanden zompig, paddocks kunnen het niet slikken en piste ligt ook blank.

Gezellig, die zomer.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:18

Zit je in het buitenland marije?? Hahaha

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:37

Groningen, voor veel Nederlanders buitenland :D