verzorgster met grote mond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:08

Loveskary schreef:
Ze zei dat ze kon rijden ik ga haar geen les geven want ze rijdt er al voor niks op.
IK wil gewoon niet dat ze er met een bit op rijdt ligt de gehele tijd bij de pony in zijn mond te trekken.
IK rijd altijd zonder bit en dat gaat echt goed maar zij kan haar dan niet houden.
Omdat de pony dan in de hoek van de bak gaat staan bij haar vriendin en bij mij doet de pony het niet.

Maar een kind van 11 kan je toch sowieso niet zelfstandig en zonder les laten rijden? Al zijn ze op de paardenrug opgegroeid, het blijven jonge kinderen. Kinderen overschatten zichzelf en zien geen gevaar en kunnen nog niet zelfstandig problemen oplossen. Je schrijft dat je een Welsh en een IJslander hebt: dat zijn doorgaans erg sterke en pittige pony's, helemaal voor een kindje van 11. Als je zulke jonge kinderen op je pony laat rijden en je hebt geen zin om ze daarin te begeleiden, dan kan je er donder op zeggen dat ze uiteindelijk gaan klooien, problemen veroorzaken, in de mond gaan zitten trekken, de pony niet kunnen houden of erger: dat er nare ongelukken gebeuren met de kinderen en/of de pony.

Ik snap best dat je niet gediend bent van een grote mond van een meisje van 11. Logisch. Maar ik vraag me ook af wat jou als eigenaar bezielt. Waarom doe je dit je pony's aan? Waarom laat je zulke jonge kinderen, zonder les / begeleiding van een volwassene, met je pony's aanklooien?

En of dat nou met of zonder bit is doet er helemaal niet toe. Het probleem zit hem in gebrek aan begeleiding, niet in het bit. En daar ben jij als volwassene / eigenaar verantwoordelijk voor.

Urion

Re: verzorgster met grote mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:09

Eens met Safina. Vraag me ook af hoe oud TS zelf is. Als volwassenen laat je dit soort gekkigheid toch niet toe? ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:12

Urion schreef:
Eens met Safina. Vraag me ook af hoe oud TS zelf is. Als volwassenen laat je dit soort gekkigheid toch niet toe? ..

Tsja, ze heeft het ergens eerder over "mijn man". Dus naar ik aanneem is ze in ieder geval meerderjarig. :+

Edit: vraag me ook wel af wat voor een soort ouders dit toelaten... >;)

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:21

ik zou dat meisje de deur wijzen maar hoop niet dat het andere meisje daar door ook weg gaat want ja, het zijn vriendinnen toch? of niet.
als ik zo`n kans zou krijgen om alles met een verzorgpony te mogen doen zou ik zeker geen grote mond hebben, dat is zo asociaal.

Shettyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:21

je hebt helemaal gelijk, dit is niet acceptabel. ik zou haar spullen buiten het erf / terrein zetten en smsen appen of bellen dat ze ze daar kan halen, en evt sleutels in de brievenbus kan doen. met het devies dat dat je iemand die zo omgaat met mensen niet in de buurt van je paardekindjes wil hebben............ je gevoel zegt dat je ermee wil stoppen, doe je wat je gevoel zegt. btw het is niet jouw probleem dat zij niet op les mag ( misschien ook beter als ze zo brutaal en respectloos is)...............

je hebt het haar gegund, daarmee ben je al een lieve meid :)

lieve groet en succes,
luulla :j /3 :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:53

Maar dit snap ik niet.

Je wilt dat het meisje jouw pony correct rijdt, ze mag van haar ouders geen paardrijles maar jij wilt haar ook geen les geven. En dan vind je het bijzonder dat zij oplossingen gaat zoeken zodat ze je pony wel onder de duim kan houden? Dat vind ik niet zo gek, ze krijgt nergens hulp vandaan. Ben je zelf als 11 jarige zonder rijervaring wel eens op een jonge pony gekropen, zonder bit?

Ze is nu wel te ver gegaan maar voor je volgende verzorger zou ik toch een betere begeleiding regelen of zelf doen want dit is ook niks... Als jouw (jonge) verzorgsters het zelf maar moeten uitzoeken omdat jij niet helpt 'want ze rijden al voor niks' dan kan je beter geen verzorger nemen... Dit is ook niet eerlijk :n

Mijn eigen ervaring is dat als ik geen hulp krijg van de eigenaar, ik heel bang ben dat ik iets niet goed doe en dan achteraf word weggestuurd om die reden! Ik heb bewust aan 'mijn' eigenaar gevraagd of ik op les mocht (uiteraard op eigen kosten) en of zij mij de eerste weken wilde begeleiden. Dat heeft ze hartstikke goed gedaan en ik kan nu lezen en schrijven met mijn verzorgpony. Als ik terplekke hulp zou willen mag ik haar altijd bellen en dan komt ze me helpen in plaats van het afwachten en achteraf zeggen wat ik allemaal wel verkeerd heb gedaan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:18

Loveskary schreef:
IK wil dat getrek niet bij mijn pony daarop zei ze dat stomme beest luister anders niet.
Ja ja geef je dier maar weer de schuld jij kunt er niks van ze zei ook tegen haar vriendin dat ze dan niet meer komt als er geen bit is.
IK ben niet van plan om er 1 aan te schaffen het is een net ingereden pony die bitloos is ingereden.
Wordt er echt moe van mijn man is echt lomp die geeft ze alles maar toe daar baal ik echt zo van.
Maar ik ga niet zitten kijken hoe mijn pony naar de maan wordt gereden een bit is geen rem toch.
Mijn pony dus mijn regels en als ik haar weg stuur vindt mijn man dat zielig.
Vindt ik van niet ze moet luisteren klaar.

Ik snap werkelijk niet waarom je in discussie gaat met haar. Na de zin 'dat stomme beest luistert anders niet' had je haar direct weg moeten sturen. Je blijft nu onduidelijk, gewoon duidelijk melden dat ze niet meer welkom is, weg ermee, klaar.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:19

Wat is er eigenlijk nu terecht gekomen van het gesprek wat je vanmiddag zou hebben en wat is de uitkomst daarvan TS?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:20

En hoe is het gesprek afgelopen? Begrijpt ze dat ze niet meer mag komen?

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:41

ik had haar ook de laan uitgestuurd
al vind ik wel dat een 11 jarige begeleiding hoort te krijgen met het rijden en mesten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:57

Als je sommige berichten in andere topic van TS leest, dan maakt me dat wel erg benieuwd wat er nou werkelijk aan de hand is. Kinderen zonder ervaring op haar "vlugge" Arabier laten rijden en dan ligt ze in een deuk als ze eraf stuiteren. Kinderen die op haar paarden zadelen / erop gaan rijden terwijl ze dat niet mogen. Een hele zak biks omkieperen in de wei. En uit de verhalen begrijp ik dat die kinderen daarna ook nog blijven komen. Mensen die een hek openbreken en een pony mee naar huis nemen.... Kinderen die op de jaarlingen in de wei gaan zitten...

Als klapper op de vuurpijl een ontmoeting met een dronken man op het strand, die op haar paard wil rijden. Dat laat ze dan toe, het paard komt omhoog, man valt eraf, klimt er weer op en valt er weer af. :?

Loveskary @ [HK] De stomste dingen die paardenmensen zeggen
Loveskary @ [YRT] jullie ergste ervaring met penny's
Loveskary @ [VP] 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...
Loveskary @ [BRT] Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Als ik dat lees, dan vraag ik me af hoe het zit met dat meisje met die grote mond. En hoe het komt dat TS steeds van die (schijnbaar) rare mensen/kinderen bij haar stal heeft en daar maar niet vanaf lijkt me komen. :?

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:06

safina schreef:
Als je sommige berichten in andere topic van TS leest, dan maakt me dat wel erg benieuwd wat er nou werkelijk aan de hand is. Kinderen zonder ervaring op haar "vlugge" Arabier laten rijden en dan ligt ze in een deuk als ze eraf stuiteren. Kinderen die op haar paarden zadelen / erop gaan rijden terwijl ze dat niet mogen. Een hele zak biks omkieperen in de wei. En uit de verhalen begrijp ik dat die kinderen daarna ook nog blijven komen. Mensen die een hek openbreken en een pony mee naar huis nemen.... Kinderen die op de jaarlingen in de wei gaan zitten...

Als klapper op de vuurpijl een ontmoeting met een dronken man op het strand, die op haar paard wil rijden. Dat laat ze dan toe, het paard komt omhoog, man valt eraf, klimt er weer op en valt er weer af. :?

Als ik dat lees, dan vraag ik me af hoe het zit met dat meisje met die grote mond. En hoe het komt dat TS steeds van die (schijnbaar) rare mensen/kinderen bij haar stal heeft en daar maar niet vanaf lijkt me komen. :?

Eerlijk gezegd lijken deze verhalen me allemaal een beetje onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk zijn ze wel op de waarheid gebaseerd maar een beetje overdreven. Ik bedoel iemand die het slot doorknipt en een pony jat? Sorry hoor maar het klinkt ongeloofwaardig. Mijn oprechte excuses als het allemaal wel waar is maar het klinkt een beetje penny.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:11

Een beetje ??

Als ik lees hoe onverantwoord TS zelf met haar dieren omspringt, snap ik eerlijk gezegd niet dat ze commentaar durft te leveren op een kind ...
En ik begrijp geen enkele ouder die zijn kind bij zo iemand over de vloer laat komen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:21

Ik vind dat TS best commentaar mag leveren op een kind. Misschien juist wel goed dat ze een keer een grens trekt. En ik vind niet dat je zomaar kunt stellen dat TS liegt. Mensen maken soms bizarre dingen mee en dan is het erg naar als anderen je niet willen geloven.

@loveskary Het valt me op dat je steeds weer de verkeerde mensen tegenkomt. En dat die mensen de kans krijgen heel veel van jouw grenzen te overschrijden. Ik bedoel: kinderen die zonder toestemming gaan rijden op je paarden, en dat keer op keer en dan ook nog blijven (mogen?) terugkomen.... Zakken voer in de wei leeggooien. Op jaarlingen klimmen. Stiekem dingen met je shetlanders doen. Een vreemde dronken man op het strand op je paard laten rijden omdat hij dat vraagt...
Dat is me allemaal nogal wat. Het gaat echt heel erg ver, vind ik. Het lijkt wel of je soms helemaal de regie kwijt bent over wat anderen met jouw paarden doen.

Maar dat is wat mij opvalt. Het maakt me benieuwd naar wat er aan de hand is. Hoe kan dat zo ver komen?

Hoe zie jij het zelf, @Loveskary? (Als je die vraag wilt beantwoorden tenminste. Want als je daar niet op in wilt gaan heb ik daar begrip voor...)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:51

Waarom blijft de reactie van TS uit?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:00

Niet iedereen zit continu op bokt?

SannieHorse7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:16

Dit is echt heel jammer.De goeie zoeken naar een verzorgpony,maar krijgen er geen,of wel een maar de eigenaar is echt walgelijk! En de slechte zoeken er niet naar maar krijgen er wel !Wat is het toch allemaal slecht verdeeld in deze wereld... :\ ;(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:17

safina schreef:
Ik vind dat TS best commentaar mag leveren op een kind. Misschien juist wel goed dat ze een keer een grens trekt. En ik vind niet dat je zomaar kunt stellen dat TS liegt. Mensen maken soms bizarre dingen mee en dan is het erg naar als anderen je niet willen geloven.

@loveskary Het valt me op dat je steeds weer de verkeerde mensen tegenkomt. En dat die mensen de kans krijgen heel veel van jouw grenzen te overschrijden. Ik bedoel: kinderen die zonder toestemming gaan rijden op je paarden, en dat keer op keer en dan ook nog blijven (mogen?) terugkomen.... Zakken voer in de wei leeggooien. Op jaarlingen klimmen. Stiekem dingen met je shetlanders doen. Een vreemde dronken man op het strand op je paard laten rijden omdat hij dat vraagt...
Dat is me allemaal nogal wat. Het gaat echt heel erg ver, vind ik. Het lijkt wel of je soms helemaal de regie kwijt bent over wat anderen met jouw paarden doen.

Maar dat is wat mij opvalt. Het maakt me benieuwd naar wat er aan de hand is. Hoe kan dat zo ver komen?

Hoe zie jij het zelf, @Loveskary? (Als je die vraag wilt beantwoorden tenminste. Want als je daar niet op in wilt gaan heb ik daar begrip voor...)

Dit inderdaad... Ergens is de controle weg....

Staan de dieren wel aan huis?

konijntje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:23

Zo,n Verzorgster met zo,n mond moet je links laten liggen geen hart.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:43

oke ik snap je wel @Doanique

ik verzorg zelf ook 2 paardjes
1 die ik aant inrijden ben wat we rustig en samen doen
en de ander die ik niet eens kan rijden zonder de eigenaresse
die gooit me er anders binnen 20 seconden af
maar oke op die ene hoef ik niets te vragen
en bij mij zijn er ook gewone regels
en ja ik hoef ook geen grote mond te geven
want krijg er ook keihard 1 terug
maarja ik ben ondertussen 21
en een grote mond vind ik zwaar overbodig :j

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:04

Waarom reageert ts niet meer?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:23

Hmm ik heb die topics even vlug bekeken en jeetje zo ga je niet met je dieren om nee. Toestaan om een onbekende dronken man op je paard te laten stappen? Een jong meisje op je Arabier laten en vervolgens dubbel liggen omdat ze er hard af vloog...
En ze maakt ook wel enorm veel mee. Moslims die knielen voor haar paard en de grond kussen, verzorgsters die een jurk bij een shetlander aantrekken, pony gestolen door een verzorger en zijn ouders, zelf vervolgens daar het hek doorknippen en de pony terughalen, verzorgster die een hele zak biks leegkiept in de wei waarna het paard kantje boord gelegen heeft, verzorgster die zich stiekem ingeschreven heeft voor een wedstrijd met het paard van TS.

Ik vraag me echt af wat hier nu van waar is. Of er is veel meer aan de hand óf TS heeft een zeer levendige fantasie en wilt graag aandacht.

Ook noemde ze in een reactie 'haar man'. Ik vraag me werkelijk af hoe oud ze is, want n.a.v. die topics die hier geplaatst zijn zou ik zo uitgaan van een penny meisje van 10 met enorm veel fantasie :+

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:02

SannieHorse7 schreef:
Dit is echt heel jammer.De goeie zoeken naar een verzorgpony,maar krijgen er geen,of wel een maar de eigenaar is echt walgelijk! En de slechte zoeken er niet naar maar krijgen er wel !Wat is het toch allemaal slecht verdeeld in deze wereld... :\ ;(

gelukkig worden zo te horen de slechte ook heel snel weer uit het raam gesmeten. :j

Mystic_Dawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:39

manon_goldy schreef:
safina schreef:

Eerlijk gezegd lijken deze verhalen me allemaal een beetje onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk zijn ze wel op de waarheid gebaseerd maar een beetje overdreven. Ik bedoel iemand die het slot doorknipt en een pony jat? Sorry hoor maar het klinkt ongeloofwaardig. Mijn oprechte excuses als het allemaal wel waar is maar het klinkt een beetje penny.
Laatst bijgewerkt door Mystic_Dawn op 27-09-23 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

RosaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:16

Wegsturen!!
Genoeg leuke mensen die je pony willen rijden en verzorgen die het wel echt verdienen.
Meeste mensen dromen ervan hun paardje lekker bitloos te rijden!