Weidemaatje: ben ik te kritisch?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 11:21

Ik heb mijn hooi van iemand die zeer kundig en kritisch is als het op gezond hooi aankomt ;)

Ik weet van het hooi de prijs per ton maar ik weet niet of die ook geldt als je minder volume afneemt per keer dan 1 vrachtwagen. Dat kan ik namelijk niet kwijt. Deze week of begin volgende week verwacht ik meer over de kosten van het hooi te weten. Mensen die interesse hebben om hun paard bij mij neer te zetten mogen contact opnemen, het is niet mijn bedoeling om dit topic als verkapte advertentie te gebruiken.

terpentijn

Re: Weidemaatje: ben ik te kritisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:04

Ik begrijp ook alle "beren op de weg" niet die een aantal posters in dit topic voor zich zien.

Voor iemand die een oud/onberijdbaar/geblesseerd/ whatever de reden paardje of pony heeft, die die liever niet helemaal kwijt (qua eigenaarschap en verantwoording) wil maar waarvoor toch een goede plek wrdt gezocht, ipv in een dure pensionstal die niet op oudere paarden is georienteerd, is dit toch een prachtig alternatief?
Er zijn vast en zeker wel mensen die het paaard absoluut niet weg willen doen, maar ook geen overbodige kosten willen betalen. Of het niet alleen wllen laten staan.

Ts heeft ook nergens gezegd dat mensen niet mogen komen kijken wanneer ze dat willen (dat zou ook wat zijn: ze blijven immers gewoon eigenaar?), zij heeft alleen aangegeven dat ze niet een horde gillende penny-verzorgstertjes over het erf wil hebben. Kan ik me ook levendig indenken.

In de advertentie mis ik wel een gemiddelde prijsaanduiding.Men wil toch weten waar men zo'n beetje aan moet denken, qua kosten.

Buiten dat denk ik zeker wel dat er hier mensen in geinteresseerd zijn, die niet het eigendom van hun oude of gemankeerde paard kwijt willen, en zich daar ook verantwoordelijk voor willen blijven voelen, maar om wat voor reden dan ook niet zulke hoge pensionkosten kunnen betalen.

De toevoeging van dat intelligente etc. zou ik ook niet in de advertentie zetten, dat kan erg afketsend voor de ene en offensief voor de andere eigenaar overkomen.
Maar goed, dat is de beslissing van TS zelf natuurlijk.

Succes, TS, er komt vast en zeker een stroom reacties op je advertentie!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:15

terpentijn schreef:
De toevoeging van dat intelligente etc. zou ik ook niet in de advertentie zetten, dat kan erg afketsend voor de ene en offensief voor de andere eigenaar overkomen.
Maar goed, dat is de beslissing van TS zelf natuurlijk.

Dit bedoelde ik ook te zeggen, want ja, wat is intelligent? Ben al sinds miniatuurtje tussen de paarden, maar IK zie niet of mijn paard (die ik toch al 5 jaar heb en vele uren per dag gezien heb) 'intelligent' is. Het is gewoon een sukkel die niet speelt maar toch aandacht wilt (maar hier niet echt om vraagt, heel terughoudend), die als het even kan de hele dag staat te knabbelen aan hooi/gras en zich verder niet moe maakt.

Ik zou echt niet weten wat een intelligent paard is en wat niet, en ik ben zeker niet de enige die dat niet weet.

Voor de rest bied je zeker een topplek aan, heel jammer dat het zo ver weg is. Ik sta nu voor €120 (hooi stro wat ik alleen in de winter gebruik, eigen weiland met zeecontainer/stal en kan het paard altijd zetten waar het mij uitkomt). Maar ja, een €50 zou leuker zijn dan €120 (zonder brokken en voeren, wel met hooi voeren). :o

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:49

Ehhhh... kan ik gek zijn, hoor... maarreh... wij hebben 3 ijslanders, en wat betreft intelligentie zit er écht wel verschil tussen, hoor. Het ene paard is gewoon slimmer dan het andere, pikt dingen sneller op dan het andere, heeft dingen sneller door dan het andere... Dat merk je in de omgang, met het rijden etc.

Ik begrijp TS wel als ze het heeft over intelligentie :)
Overigens is intelligent niet altijd een vóórdeel, hoor TS :) :) Hihi. Soms zijn banketstaaf-rozenwater in de omgang wel nét zo handig hihihihihihihihihi :))

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 00:10

De kunst is natuurlijk om een manier te vinden om de intelligentie van je paard in het voordeel van de samenwerking te gebruiken :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 00:33

Daar heb je gelijk in.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:48

Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor :j

Net zoals Rena en de Fjord hier, dat is echt een wereld van verschil :=

Waar Rena te veel nadenkt, doet de Fjord dat te weinig en dat kan echt heul irritant zijn....dat lompe, logge, langzame in de weg hangende dier dat niet even meedenkt :roll:

Of dan roep je ze terwijl ze in de achterste wei staan, naast elkaar te grazen.
Dan moeten ze een stukje naar achteren lopen naar de uitgang het pad op. Die van mij zie je nadenken: oja dan moet ik zo lopen :)* En wandelt naar achteren, door de poort, en loopt langs de wei naar voren.

Ondertussen loopt de Fjord in de wei naar voren, vindt geen uitgang, gaat wat heen en weer lopen langs het hek, zich afvragend hoe ze naar voren moet komen dan, er zit geen doorgang :? En wanneer Rena buitenom de wei langsloopt snapt ze er nog minder van :') Terwijl ze toch al een paar jaar en honderden keren zelf die poort in en uit lopen, maar als ik roep i.p.v. dat ze dorst heeft ofzo, is het blijkbaar ineens een stuk lastiger _O-

Aan de andere kant: de Fjord is veel meer relaxed, daarvan weet je wat je er aan hebt, die heeft schijt aan de wereld en vindt alles wel best, komt naar je toe, blijft liggen als ze ligt en je haar een aaitje komt geven...terwijl Rena echt zo paranoide als wat is :P

Maar aan Rena vind ik toch wel het grote voordeel dat ze een beetje met je mee denkt, en dingen beter onthoudt zodat je haar niet elke keer weer opzij moet beuken met de kruiwagen omdat ze weer in de weg staat / hooi eruit probeert te trekken waarvan de afspraken heel duidelijk zijn dat we dat niet doen...de Fjord is wat intensiever qua onderhoud van de grenzen en als je haast hebt of het is rotweer of iets dan zit je echt niet op dat lompe getrut te wachten :=

Maar eerlijk is eerlijk: het is wel een veel gezelliger en op zich betrouwbaarder dier dan Rena, want die ziet zoveel spoken, pfft.

Alles heeft zijn voor- en nadelen :)

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:02

Wat is je woonplaats? Waar biedt je dit concept aan?

Ik vind dit namelijk een geweldige oplossing die je mensen aanbiedt! Zeker voor mensen zoals ik die hun paard een goed paardenleven gunnen waarbij het paard niet meer bereden wordt en alleen maar gras hele dagen mag eten :-)

Jarenlang heb ik ook naar een goed plekje voor mijn pensioenpaard gezocht, want mijn paard heeft karakter, kan niet met andere dominante paarden op de wei, mag geen ingepakt/voordroog hooi/kuil ivm allergie, moet medicatie krijgen, regendeken opdoen bij nat weer buiten ivm zijn nekartrose, is aanhankelijk dus niet 1 op 1 met een paard gestald/op de wei waarbij het andere paard tussentijds wordt weggehaald etc. etc.
Nou vind maar eens zo'n plekje voor je paard waarbij je niet mega hoofdprijzen betaald!!

Ik vind het wel apart dat jij de kosten van huur wei ed. op je neemt, en alleen een vergoeding voor hooi vraagt. Wat is hier de reden van?

Ik zou wel ten alle tijden naar mijn paard willen/kunnen gaan, wanneer ik dat wil.
En ik zou goede afspraken op papier zetten, waarbij je een opzegtermijn hebt (dus niet dat je ineens met je paard op straat wordt gezet), minimaal aantal kg hooi wat je paard per dag dient te krijgen etc.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 14:37

Diamant191 schreef:
Ik vind het wel apart dat jij de kosten van huur wei ed. op je neemt, en alleen een vergoeding voor hooi vraagt. Wat is hier de reden van?

Omdat ik heel graag deze wei wil en omdat ik heel graag wil dat mijn paard er gezelschap heeft.

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:27

Maar is het dan een wei die je zelf ook van iemand anders huurt? Wel aan huis, toezicht of niet?
En waar gelegen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 15:33

Voor dit topic is dat allemaal niet meer van belang. Blijkbaar was ik toch niet te kritisch ;)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:34

Heb je leuke pony + eigenaar gevonden?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 17:37

:j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:37

top! En, was je te kritisch, of had het alleen iets meer tijd nodig?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 20:47

Het had even wat tijd nodig :)

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:10

Mooooooooooi :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:36

Top +:)+

En nu maar hopen dat je kritisch genoeg blijkt te zijn geweest :P