Mijn strijd tegen Jacobskruid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:31

Ik steek ze altijd diep genoeg uit dan maar even kale plekken.
We zijn al 8 jaar vrij van dat rot plantje in het verwilderde bos groeit het nog erg welig dit is niet van ons maar van iemand die alles laat verwilderen erg vervelend maar die man doet er gewoon niks tegen.
Ik steek ze dus altijd diep genoeg uit met wortel en al sinds die tijd geen last meer gehad.

Puchje

Re: Mijn strijd tegen Jacobskruid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:25

Wij gooien de takken JKK inderdaad op ons -altijd smeulende- vuurtje in de vuurkorf.
We blijven ze eruit trekken tegelijk met het uitmesten. Mijn man trekt ze met een bepaalde beweging
eruit waardoor de wortel mee komt.
Het wordt elk jaar minder, maar het blijft een rotklus.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:12

Ik ga van de week nog maar eens aan de pluk :Y) Rotspul begint mooi in bloei te staan en nu de grond nat is, trekt het makkelijker :+
Tegen volgend voorjaar mijn voorraad zout maar indoen....

PreHungaro

Re: Mijn strijd tegen Jacobskruid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:52

Proef vertel mij wat, overal zag ik ineens bloemen verschijnen. Maar.... Na drie uur trekken is nu alles weg. Een groot deel had ik al verwijderd ik hoop dus maar dat het baad heeft. Het is inderdaad een bepaalde manier van trekken waardoor je ze met wortel en al verwijderd. Ik heb de planten in het stukje bos naast mijn wei gegooid. Degene die ik er vorige week heb meer gegooid zijn nu al helemaal dood.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:56

Loveskary schreef:
Ik steek ze altijd diep genoeg uit dan maar even kale plekken.
We zijn al 8 jaar vrij van dat rot plantje in het verwilderde bos groeit het nog erg welig dit is niet van ons maar van iemand die alles laat verwilderen erg vervelend maar die man doet er gewoon niks tegen.
Ik steek ze dus altijd diep genoeg uit met wortel en al sinds die tijd geen last meer gehad.

Dus het uitsteken heeft uiteindelijk wel geholpen voor een JKK vrije weide? Dat geeft hoop *\o/*
Helaas staat de wei van de buurman ook helemaal vol... Misschien toch maar eens vriendelijk vragen of hij ze ook weg wil halen.

Ik had de planten trouwens ook behandeld met gif, dat heeft dus echt niet geholpen. De planten lijken dood aan de onderkant maar ze komen toch gewoon in bloei... Ze zijn er alleen met geen mogelijkheid meer uit te trekken omdat de onderkant deels rot is geworden.