Op hoeveel stallen heeft jouw paard gestaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Op hoeveel stallen heeft jouw paard gestaan?

A 1
37 (12%)
B 2-5
207 (68%)
C 5-10
51 (16%)
D 10 of meer
6 (1%)

Totaal aantal stemmen: 301

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:36

Paard is 7

Fokker eerste 6 maanden- eerste eigenaar tot 4 jaar oud-naar mij bijna 1jaar op stal. en ik heb haar zelf 1x verhuisd waar ik nu 2,5 jaar sta. Totaal 4 stallen gezien

Uniek90210

Re: Op hoeveel stallen heeft jouw paard gestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:41

Mijn ruin is 17 en ik heb hem 6 jaar. Daarvoor is hij bij 3 andere eigenaren geweest. Ik heb hem gekocht van mensen op mijn stal. Dan heb ik hem verhuisd omdat ik zelf op kamers ging en ik hem wilde blijven rijden in de week. In de zomervakantie ging hij dan terug naar stal 1. Nu staat hij op een derde stal nadat er op de eerste stal een naar ongeluk was gebeurd. In totaal heb ik hem dus naar 3 verschillende stallen verhuisd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:44

3; 1 (te) kleine huurwei die wij hebben afgestoten, daardoor tijdelijk even bij een boer gestaan omdat onze huidige stal nog vrij moest komen en dat maakt dus 3 :)
Paard is ehhh 15+. Exacte leeftijd is mij even ontschoten :o

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:45

Mijn paard is 11 en heeft op dit moment denk ik op 6 verschillende stallen gestaan.
1. Waar hij is geboren
2. De stal waar ik als 9 jarige reed (en ik hem op 12 jarige leeftijd kreeg)
3. Becastable
4. t'schaaphof
5. Becastable
6. De weldendriesch
7. Thuis (5 minuten met de fiets) op een weide.
8. uiteindelijk weer de Weldendriesch :)

Nu door financiële problemen zijn we ook een paar keer veranderd. Nu staan we op de Weldendriesch, helaas voor mij met het OV 2 uur heen rijden en 2 uur terug. Maar het is écht een super stal en zou er ondanks dat niet meer weg willen. Mijn paard voelt zich daar duidelijk het beste van op elke stal hij al heeft gestaan :)
Kijk maar naar profielfoto :')

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:51

Voor zo ver ik weet 4.

Eerst natuurlijk bij de fokker waar ze toen verkocht is.
Ik denk dat die mensen haar weer aan de handelaar verkocht hebben waar ik haar vandaan heb.
Paardje is nu 4.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:53

Bij mij de 2e stal en ik heb hem nu 3 jaar. Op deze stal sta ik in augustus 3 jaar en de vorige dus een paar maanden. Was niet helemaal wat ik er van verwacht had, weinig hooi en er werd gemest, maar drollen aan de zijkant liet hij liggen (ivm stro eten) en opstrooien was echt te weinig. Nu op een stal waar we zelf uit moeten mesten, onbeperkt hooi mogen pakken en stro wat je verbruikt per maand op je rekening krijgt, dus gewoon kunt pakken wat je wilt. :)
Ook komt hij hier lekker veel buiten in de zomer en winter en daar niet ondanks dat ze het wel beloofden. Voor mij en hem dus een veel betere keuze.

Verder heeft hij nog op 2 andere stallen gestaan, 1 waar hij geboren is en tot z'n 3e heeft gestaan en toen verkocht aan iemand die hem een paar maanden heeft gehad en waar ik hem van gekocht heb.

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:54

22-jarige Shetlander, 22-jaar in mijn bezit.
Inclusief fokker 19 stallen/weilanden
Top 3 hoofdoorzaken:

Werk,
Slecht stalbeleid,
Pony/ik niet naar mijn zin

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:57

Mijn paardje is 11, ik heb haar van de fokker nu 4 jaar en daarvoor ook heel lang verzorgd.

Paardje stond eerst dus bij haar vorige eigenaar, daar altijd gestaan. Toen heb ik haar gekocht en heeft ze eerst op een stalling gestaan voor drie maand voordat ik alles klaar had. Nu staat ze bij mij.

Ik heb zelf drie weides, dus of die tellen als aparte stalling weet ik niet ;). Drie of anders zes

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 01:01

Ik heb geen idee hoe vaak mijn paard is verhuisd voor ik haar had.. ik kan wel vertellen dat ik geen stal van stal hopper ben.. Dus nee elke keer verhuizen is niet mijn ding. 1 x verhuizen vind ik genoeg hihi
Laatst bijgewerkt door doemaar op 11-05-14 01:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 01:08

Mijn hemel, wat zijn er mensen die vaak van plek wisselen! :oo

Hier staan 2 van de drie nog steeds op hun eerste stal, zijn hier geboren en nooit weg geweest. En nummer drie komt rechtstreeks van de fokkers wat dit haar tweede stal maakt.

Ik weet zeker dat ik die van mij met zovaak verhuizen echt geen plezier zou doen, dus dit is ideaal!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 01:14

Froukje dat was ook mijn gedachte...

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 01:15

Mijn merrie is 7 en 7 jaar in mijn bezit.

1e stal: Bij een boer waar ze is geboren.
2e stal: Naar de opfok
3e stal: Andere opfok, omdat de vorige er mee ging stoppen ivm medische redene. Zij heeft meegholpen met het zoeken naar een nieuwe opfok. Vond ik zo netjes van haar!
4e stal: Uit de opfok en naar een boer gegaan, waar ze maar een maand heeft gestaan. Ik vond het verschrikkelijk daar.
5e stal: Hier heb ik haar zadelmak gemaakt en in totaal 3 jaar gestaan. Nette stal, maar de rpijs ging omhoog en ik kon naar een andere stal gaan met meer facaliteiten en goedkoper ;)
6e stal: Hier sta ik nu. Heerlijke plek en Cryssie is er ook heel blij mee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 01:25

Mijn merrie is bijna 10 en 2,5 jaar in mijn bezit.

Vanaf fokker tot 3 hebben we geen idee waar ze geweest is, hierna terecht gekomen bij een handelaar. Van daaruit bij vorige eigenaren gekomen en toen naar mij.

Op onze eerste stal kwam ik er al vrij snel achter dat ze in de winter van 8-4 zonder water stonden.

Stal erna kwam ik er na een jaar achter dat ze niet zoals afgesproken dagelijks buiten kwam en ze was te mager.

Stal daarna was ik op vakantie en moest ik via via horen dat mijn en andere paarden ineens niet meer gevoerd werden tegen alle afspraken in en toen we terugkwamen werd me verteld dat het stalgeld over 3 dagen zou verdubbelen.

Redelijk bizzare omstandigheden dus.

Hengst staat nu op zijn 3e stal en hoop ze alleen nog te verhuizen naar ons toekomstige huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 01:27

Paard 16, heb hem 4 jaar en ondertussen heeft op 5 verschillende stallen gestaan. Het is vaak kwestie van uitproberen en daana merk je pas hoe fijn plek wel of niet is. Ondertussen hebben we onze plek gevonden :)

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 01:30

Ik heb haar nu zelf 3 jaar. En is nog nooit verhuisd. Daarvoor bij de eigenaar 20 jaar ( het was eerst me verzorg) en de andere jaren bij de fokker. Totaal 3 verschillende plekken. Ze is 26 jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 01:35

Alvorens ik van stal verwissel doe ik zulk grondig onderzoek dat ik eigenlijk bijna nooit hoef te verhuizen. Als de nieuwe stal niet aan al mn wensen en eisen voldoet verhuis ik niet, want ik wil mn paarden er niet mee opzadelen.
Zo hebben mn paarden dan ook maar op 3 plekken gestaan:
- Fokker en beleren
- beide op dezelfde stal toen ik ze kocht
- beide 1 keer verhuisd omdat ik niet meer tevreden was over de faciliteiten (te zware bak, niet aan de hand buiten zetten etc).

Waar ze nu staan gaan ze voorlopig niet weg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 02:12

Fijne bij mijn Fjord is dat op jonge leeftijd al geleerd heeft om op verschillende plekken te staan door de trektochten waar mee heeft gelopen.

Erg fijn want ik jan hem daardoor overal naar toe neme op.vakantie zonder dat last heeft van stress. Het verhuizen stal maakte daardoor ook minder indruk op hem. Maar toch merk ik nu aan hem dat ik hem nu niet nog keer moet verhuizen als niet hoeft.

Voorwerk. Ik zie stallingen ook als een sociaal gebeuren en kost tijd om andere goed te leren kennen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 02:20

Die van mij op 8 (antwoord in de poll klopt niet, te snel geklikt!) De vorige eigenaars hadden hem als veulen bij de fokker verkregen via een loterij (schijnt vaker te gebeuren bij shets) en ik heb hem bij de vorige eigenaars gekocht, het arme ding zag er niet uit.
Hij is met mij mee gegaan en heeft 1,5 jaar bij een boer gestaan in een kudde, daarna 3 maanden bij een schapenfokker die hem per se gecastreerd wilde hebben, na de castratie kon ik vertrekken. Toen heb ik hem 6 maanden bij vrienden op het land gehad en toen was ik klaar met het paardenwereldje in mijn oude woonplaats.
Ik heb hem naar Amsterdam in een kudde verhuisd, daar heeft hij 7 jaar gestaan, toen 1 jaar in Landsmeer; daar ben ik weggegaan door tijdgebrek door mestdiensten.
Nu staat hij in Assendelft en daar wil ik hem houden. Kleine, gevarieerde kudde. Paardjes kunnen perfect met elkaar overweg en de staleigenaresse is een topvrouw. Ik wil niet anders meer!
Pony is bijna 11 en ik heb hem 10 jaar.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:07

ik heb drie pony's

de haflinger eefje, is geboren in Dongen en heeft daar tot haar 18e gestaan.
Vanuit daar is ze op de stal waar ik toen kwam gekomen als handelspony en heeft ze er tot haar 27e gestaan.
helaas daarna nog 2x moeten verhuizen. Eerst nr Baarle-nassau. hier werden mijn paarden te weinig gevoerd en werden afspraken niet nagekomen.
toen nr Tilburg. Helaas dezelfde stal als Robijntjah. Dus dezelfde problemen.
Weer verhuisd nr andere stal. Hier staan we overigens super!

jackson, de welsh heeft tot zijn 7e bij de fokker gestaan. Toen nr de stal waar ik kwam. Hij is een maand verkocht geweest, stal in dezelfde straat. Teruggekomen en daar tot zijn 16e gestaan. vervolgens hetzelfde als eefje.

moon: gekocht als 6 jarige. heeft iig twee stallen hiervoor gehad, wat ik zeker weet. Kwam ook bij ons op stal als handelspony, is even weggeweest en weer teruggekomen voor ik haar kocht. daarna weer zelfde verloop als bij eefje

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:13

Van onze pony weet ik het niet, kwam uit de handel.

Mijn ene paard is elf jaar geleden bij mijn ouders geboren en sinds 2 maanden woont ze bij mij thuis, dus dit is haar tweede stal.

Mijn andere paard is van de fokker naar mijn ouders gekomen, daarna verkocht geweest en nu sinds een jaar bij mij thuis. Dit is dus haar 4de stal.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:20

Ze is 7 en heeft van geboorte tot nu op 5 stallen gestaan.
Stal waar ze geboren is, opfok, stal die failliet ging, vervangende stal en hit actief waar ze nu staat :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:25

Ik ga iedereen verslaan hier waarschijnlijk haha :D

Afgelopen maart heb ik mijn paard na 20 jaar in moeten laten slapen en we hebben over de 15 plaatsen gehad. (voor ze van mij was weet ik niet waar ze allemaal heeft gestaan)
De meesten stallen bestaan niet eens meer en er zitten ook weiden bij die verkocht werden ofzo.
Maar ben ook vaak verhuisd omdat de verzorging me niet aanstond.
Ik ben in het verleden wel eens een zeikerd genoemd maar dat komt dan vooral omdat ik ze op de vingers heb gekeken.
Meer dan weidegang, schone stal (die ik ook zelf wil mesten), water (blijkt heel moeilijk te zijn), hooi (ook dit is vaak genoeg voor een konijn) en pensioneigenaren die hun afspraken nakomen hoef ik niet.
Niemand hoeft voor mijn dekens te wisselen of wondjes te verzorgen.

Pensionstallen is ook 1 van de redenen waarom ik geen nieuw paard meer wil, al sta ik nu wel prima.
Ik heb gewoon een hekel dat er op een pensionstal word verwacht dat je met de massa mee moet, terwijl dat niet gaat.
En als je gaat vragen voor stalling is alles mogelijk tot je er twee maanden staat.
Laatst bijgewerkt door jesito op 11-05-14 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:27

joafan2003 schreef:
22-jarige Shetlander, 22-jaar in mijn bezit.
Inclusief fokker 19 stallen/weilanden
Top 3 hoofdoorzaken:

Werk,
Slecht stalbeleid,
Pony/ik niet naar mijn zin

Aaaahhh een lotgenoot :D

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:29

Ik heb mijn ene paard sinds juni 2012 en de andere sinds januari 2013. We staan momenteel op onze 3de stalling.

Voorheen kwam het ene paard (7-8 jaar) rechtstreeks van de eerste eigenaar. Het andere paard (6 jaar) heeft heel Belgie en Nederland gezien dus hoeveel eigenaren hij gehad heeft is een mysterie. Voor zover we zijn verhaal kennen heeft hij minstens 9 eigenaren gehad..

Vertrek bij stal 1 was te wijten aan
- steeds meer manege ipv pension
- nooit een bak beschikbaar na de schooluren én in het weekend
- zeer slechte verzorging
- slechte communicatie / oplichting

Stal 2 was een zeer fijn plekje, maar ook daar gingen we weer weg
- de weide die ze elk jaar tot haar beschikking kreeg zou ze niet mogen gebruiken waardoor er plaatsgebrek is
- ze bracht haar prijs ineens naar omhoog terwijl er duidelijk een akkoord was gesloten

En nu staan we dus op de derde stal die helaas ook het meest ver is van huis.. Momenteel ben ik ook volledig afhankelijk van mijn ouders om er te geraken aangezien het OV niet in de buurt komt. Er zijn ook verbouwingen aan de gang + aanleggen van binnenbak maar er is ng niets gezegd over het stijgen van het stalgeld dus we houden hout vast dat dat zo blijft. :)
Gaat de prijs dan toch omhoog, is het helaas niet meer haalbaar met 2 paarden en hebben we nog 1 optie, maar we zouden het liefst blijven waar we nu staan.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:45

Mijn paardje is 14 en 13,5 jaar mijn bezit ze heeft op 5 plekken gestaan.

1. Geboorte plek Friesland Marum
2. Bij ons aan huis, (maar door verhuizing naar pensionstal gemoeten).
3. Hele kleine pensionstal in Raamsdonksveer, (te weinig weidegang en slechte rijbak).
4. Tinkerfokkerij/pensionstal in Made (Stopte ermee dus moeten verhuizen)
5. Boer in Hank (sta ik nu nog heerlijk rustig plekje).