Stallingsprijs omlaag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Stallingsprijs omlaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:55

Als ik op zoek was naar een andere stal aan die kant van Rotterdam, zou ik zeker wel belangstelling hebben. Laat je niet afschrikken door de negatieve berichten over de prijs, het is niet absurd hoog voor deze regio.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:01

Ja bij ons maar dat was meer omdat ze paar jaar geleden een toeslag op de stalling hadden gedaan omdat het stro vreselijk duur was, die is er nu dus af maar betaal per maand dus nog 370,00.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:16

brechtje122 schreef:
knuffeldier schreef:
Had wel eens op je website gekeken toen ik opzoek was naar stalling, maar vond het toen echt te duur voor een stalling zonder binnenbak.

Aan de andere kant is deze regio echt schreeuwend duur. En als je voor die prijs mest, alle voer inbegrepen is en ze binnen en buitengezet worden (begreep in de winter zelfs 2x) dan is 325 wel weer een redelijk prijs. (als ik het vergelijk met stallingen in de buurt)

Een stak even verderop is €250 voor hetzelfde ;)

En dan bedoel jij waarschijnlijk D.Uynisveld? Sorry, maar dat is écht geen zelfde vergelijking, ben je bij beiden geweest? De Kraanhoeve is een mooie en goed verzorgde pensionstalling. D.uynisveld enige pluspunt is de lokatie voor als je graag buiten rijd, verder is de bak en accomodatie één armoede. Dat is dus appels met peren vergelijken.
Ik sta in zelfde regio als beide stallen en betaal met binnenbak 320,- maar hebben geen land en moeten zelf uitmesten. Van De Kraanhoeve komen ze vaak gebruik maken van 'onze' binnenbak en instructrice. De Kraanhoeve vraagt dus voor deze regio en het gebodene geen fantasiebedrag.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:21

Wij hoorde dst onze vorige stal ook verlaagd is.
van 200 na 135 euro.
maar ze hebben nu dus gedaan dat je nu vlas kan gaan kopen bij hun word afgestreept en einde van de maand weet je dus wat je kwijt bent. Want sommige redden het met 1 pak in de week en de ander wel 3.
Hier was het normaal 200 euro en de vlas kon je raak pakken en wat gebeurde er dst sommige gewoon heel veel schoon vlas weg gooiden vandaar deze regel

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:55

Ik ben niet gezakt, maar de afgelopen 4 jaar ook niet gestegen in kale huur.
Prijs voor voordroogbalen is gelijk gebleven ondanks hogere kosten loonbedrijf en kleinere oogst dus kostprijs per baal is met 7,50 euro gestegen het afgelopen jaar maar heb dat niet doorberekend. Heb nu (bijna) geen marge meer, zeker niet als er balen tussen zitten die "lek"waren. (van eigen land, dus kan het geld niet aan iemand terugvragen en slechte oogst is eigen risico)

Prijs van strooisel is de inkoopprijs en die was afgelopen 2 jaar lager dan het jaar er voor dus prijs van strooisel was weer 50 cent per pak gezakt.

Een aantal dingen aangepast.
Op verzoek een volpensionprijs bedacht, dus in die zin houd ik er meer aan over, maar heb er ook meer werk van als iemand volpension wil staan.

En nog steeds de mogelijkheid op op basis van kale huur en ruwvoer/strooisel naar verbruik te staan als iemand volledig meedraait in het verzorgrooster en ook helpt bij de andere grotere klussen als mest uitrijden, strooisel ophalen/opstapelen, stro halen, hooi van het land halen en op zolder opstapelen, grote stalschoonmaak etc.
Als tussenoplossing de mogelijkheid korting op volpension stalgeld te krijgen voor diegenen die niet volledig mee kunnen draaien maar wel naar vermogen willen helpen.

Heb afgelopen winter wel iemand korting gegeven op de volpensionprijs, die met een ijslander en een shetlander kwam. Ze konden de (inloop)stal delen en was een kleine shetlander die weinig at en weinig vies maakte, dus daar heb ik een speciale prijs voor gemaakt die 25 euro lager was dan iemand die hier alleen met een shetlander in de groepshuisvesting was komen te staan en geen meerprijs voor volpension omdat het maar weinig extra werk was en de eigenaresse wel de volpensionprijs voor de ijslander betaalde.

Nu heb ik die dubbele stal weer vrij, maar heb nog geen haast met adverteren. Wil eerst wat dingen verbeteren. Prijs gaat na de verbeteringen ook nog niet omhoog, dus in die zin wel weer meer waar voor hetzelfde geld.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:09

Verlagen niet nee. Bij ons is de prijs dit jaar gelijk gebleven, er zit wel een verbetering in faciliteiten in de toekomst aan te komen, dus ik verwacht dat dan de prijs omhoog gaat. Ik denk dat je het all-in concept beter iets uit kan kleden in combinatie met het zakken in prijs. Ik denk dat dat geloofwaardiger overkomt. Country Stables in Wassenaar heeft dit een paar jaar geleden ook gedaan.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:12

anderhalf jaar geleden is de prijs bij mij op stal verhoogd, dit jaar is het hetzelfde gebleven maar de service is omlaag gegaan (van 1x per week machinaal uitmesten naar 1x in de 14 dagen).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:20

Daar zou ik minder blij mee zijn. dan liever tussrndoor zelf moeten drollen wippen ofzo maar sommige paarden maken zo'n natte vieze bende van hun stal...

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:31

Vind het ook voor deze regio erg veel zonder binnen bak. Betaalde op een stal in deze regio incl-binnen/buiten zetten, uitmesten, 2x biks, 3x hooi, elke dag uitmesten, binnen/buiten bak euro 220 per maand voor mijn E pony

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:15

Tammy_ schreef:
anderhalf jaar geleden is de prijs bij mij op stal verhoogd, dit jaar is het hetzelfde gebleven maar de service is omlaag gegaan (van 1x per week machinaal uitmesten naar 1x in de 14 dagen).

1x per 14 dagen?? Zou ik niet echt blij mee zijn en daar nooit willen staan met zo'n viespeuk als ik heb, lekkere bodem voor rotstraal en mok, bah!
Nee hoor, hier iedere dag de viezigheid eruit en schoon stro erbij.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:49

zo grappig dat mensen uit het hoge noorden etc. gaan roepen dat deze stalling duur is :+
Dit is een stal in de randstad en die zijn nou eenmaal duur, vooral hier in de omgeving Den Haag is het erg lastig om zoiets te vinden met een goede buitenbak en service van binnen- en buitenzetten etc. Ik heb veel in de omgeving gezocht hier en vind dit dus absoluut geen abnormale prijs. Sorry offtopic

Vind het ook goed dat TS de prijs wat verlaagt, helaas verder nog nooit meegemaakt!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:51

Vorig jaar zijn ze nog 20 euro omhoog gegaan vanwege stijgende prijzen (die er niet of nauwelijks waren), maar ik geloof niet dat dat ze omlaag gaan. Nog nooit van gehoord of meegemaakt, maar aan de andere kant.. als je vanwege stijgende prijzen omhoog gaat lijkt het mij ook logisch dat je omlaag gaat als de prijzen (gruwelijk) dalen. :) Anders wordt je vanzelf te duur, zeker in deze tijd waar volle stallen niet meer vanzelfsprekend zijn.

Netjes toch!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:13

Qua prijs zitten wij in dezelfde regio en dezelfde prijsklasse ( afhankelijk van of je dag en nacht naar buiten gaat of niet zijn we net wat goedkoper of duurder per jaar) .

Hoe berekrn jij je stallingsprijs vraag ik mij af? Dat is toch een kwestie van je kosten/uren berekenen, vraag/aanbod naast elkaar leggen?

Of is het meer een 'gevoelsmatige' verlaging?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:58

De prijs vind ik niet bijzonder hoog voor deze regio. De prijsverlaging verbaast mij ook niet. In deze regio zie ik veel stallen permanent adverteren op marktplaats en stallen waar vroeger een wachtlijst van 2 jaar was kan je nu binnen een maand terecht. Er vindt een duidelijke verandering plaats waarbij pensionklanten schaarser worden. Een logische reactie is daarop een prijsverlaging. Het alternatief is lege stallen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:41

DatBenIkNou schreef:
En dan bedoel jij waarschijnlijk D.Uynisveld? Sorry, maar dat is écht geen zelfde vergelijking, ben je bij beiden geweest? De Kraanhoeve is een mooie en goed verzorgde pensionstalling. D.uynisveld enige pluspunt is de lokatie voor als je graag buiten rijd, verder is de bak en accomodatie één armoede. Dat is dus appels met peren vergelijken.
Ik sta in zelfde regio als beide stallen en betaal met binnenbak 320,- maar hebben geen land en moeten zelf uitmesten. Van De Kraanhoeve komen ze vaak gebruik maken van 'onze' binnenbak en instructrice. De Kraanhoeve vraagt dus voor deze regio en het gebodene geen fantasiebedrag.

Uh nee die stal bedoel ik niet. Ik ken de stal waar je het over hebt niet eens. Ik bedoel een stal meer richting Berkel.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:53

Nee, ons stalgeld is niet verlaagd. Daarentegen is het ook al jaren niet verhoogd, hoewel het stro best duurder is geworden. Maar onze stalhouder hecht meer waarde aan meer gevulde stallen voor een iets lagere prijs dan lege stallen voor een hogere prijs. Het is natuurlijk ook niet helemaal een eerlijke vergelijking. Als de TS het voor de hobby doet, kan je dat niet vergelijken met een manegebedrijf dat zichzelf staande moet houden.

Offtopic vind ik 325 (en voorheen dan 345) erg duur in vergelijking met andere stallen in deze regio, ook wetende hoe de stal eruit ziet en wat de mogelijkheden zijn. Dus ik denk zelf dat die prijsverlaging noodzakelijk was om op een realistischere prijs uit te komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:56

Er is geen enkele stalhouder die een stal runt uit hobby met het idee er maandelijks geld op toe te moeten leggen en dit vervolgens ook geen enkel probleem vindt. Elke stalhouder/ manege behoort een 'bedrijf' te hebben dat zichzelf staande moet houden.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:00

De TS blijkbaar wel, getuige haar openingspost:

Citaat:
omdat wij nog steeds onze stal professioneel, maar wel uit hobby runnen, en wij onze inkomsten merendeels uit het bedrijf van mijn man halen, kunnen wij dit doen.

Is haar goed recht hoor, maar dan kan je het niet vergelijken met andere stallen, lijkt mij.

Edit: :o En nog een kleine toevoeging. De TS zet neer dat zij meedenkt met haar klanten en daarom de prijs verlaagt. Dan heb je in mijn optiek of daarvoor een te hoge prijs gehanteerd, of je vindt het blijkbaar niet erg om er op toe te leggen, want je wil je klanten tegemoetkomen.
Laatst bijgewerkt door mylittlejoy op 24-04-14 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:02

Dat wil nog steeds niet zeggen dat het stallingsgedeelte verlies draait. Je kan breakeven proberen te spelen of net een beetje winst, maar te weinig om van te leven :)

Elk bedrijf kan te maken hebben met variabele inkomsten, dan kan het best zijn dat je een jaar of enkele maanden rode cijfers draait. Maar daar kun je je als bedrijf toch echt tegen wapenen, maar dat én andere hele normale bedrijfsregels lijken binnen de paardenindustrie maar niet door te willen dringen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:07

Ik ben het met je eens hoor, maar de TS heeft het niet over variabele inkomsten, ze zegt dat ze de prijs verlaagt omdat het voor haar klanten toch al zo'n zware tijd is. Dan gaat ze dus of erop toe leggen, of ze heeft hiervoor een te hoge prijs gehanteerd. Als je de luxe hebt om uit coulance even de prijs te verlagen zonder dat de variabelen hier aanleiding toe geven, zet ik daar toch wat vraagtekens bij.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:25

dekraanhoeve schreef:
Zijn er meer stallen die net als ik, de stallingsprijzen omlaag hebben gedaan?
Wij hebben besloten om per 1 juni, de prijs met 20 euro te verlagen.

wij weten dat het houden van een paard in deze tijd, eigenlijk niet makkelijk is, en soms de rede is dat mensen hun paard moeten verkopen, of naar een goedkopere stal moeten.

omdat wij nog steeds onze stal professioneel, maar wel uit hobby runnen, en wij onze inkomsten merendeels uit het bedrijf van mijn man halen, kunnen wij dit doen.

Ben benieuwd of er meerdere stallen zijn die meedenken met de klanten, om het crisisleed wat te verzachten.

knap hoor de kosten aan voeding, bodembedekking stijgen alleen maar ook de kosten voor het onderhoud aan materiaal. Dit kan alleen als er voorheen een hoge marge zat tussen de kosten en stallingsprijs zou leuk zijn als stallingen mee gaan maar dat lijkt mij niet.
Zou het echt heel fijn vinden.

Martine_EV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:00

Ligt vooral aan de grondprijs. Dus de hypotheek van de accommodatie of de huurkosten. Die drijven de kale stalprijs enorm omhoog.

weidepaddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:37

een stal in de buurt is 45 euro opgeslaan. toen betaalde ja 250 wat weinig was in vergelijking met andere stallen in de buurt. Manege met binnenbak, paddock, longeerpiste, buitenpiste,... Ze sloegen op omdat het stro duurder was door mislukte oogst (stro en hooi afkomstig van eigen land). Een week ervoor hebben ze de stallen herschilderd.... Ze zijn niet meer gezakt...

Een boer die ook paarden in pension hield met alleen stallen, weide en buitenpiste (20x40) die niet te berijden is in de winter of als het veel geregend heeft en zonder springmateriaal. In het begin kon het voor 180 euro heel het jaar door. Paar maanden later was het 200 omdat het hooi duurder werd (andere boer bevestigde dat prijzen voor hooi en stro juist gezakt waren). het hooi en stro is van zijn eigen grond. prijzen electriciteit waren ook juist gezakt en aan de accomodatie niets veranderd. Normaal zat er 2x daags krachtvoer en hooi in de prijs. Omdat er te weinig gras op de weide stond en ze niet altijd krachtvoer bijkregen wilden we ons paard 's nachts op stal in de zomer zodat hij zeker genoeg kon eten. Gaven zelf bij want het was niet genoeg wat er gegeven werd. Moesten we opeens 220 betalen (dus 20 meer dan in de winter) "want het zou niet fair zijn ten opzichte van de andere klanten...." Wilde je een trailer zetten moest je ook opeens 5euro per maand betalen. Is ook nooit meer gezakt...

Op een andere stal bleef de prijs hetzelfde maar was er één keer in het jaar bovenop de gewone stallingsprijs nog 25 euro extra voor de binnenpiste. Vond dit wat vreemd, ik dacht dat het gebruik van een piste altijd in de maandelijkse stalprijs zat... 280 zonder hooi, plus 25 voor 1x daags hooi. Ze zijn ook niet gezakt. Accomodatie wel iets verbeterd maar het was ook geen luxe.

Conclusie: ik ken enkel stallen die stijgen, meestal omwille van slechte oogst of alles wordt te duur. Maar ze zakken nooit meer. En o wee als je een stal zelf uitmest want je gebruikt teveel stro. En als ze niet stijgen bezuinigen ze op eten geven, stro in de stal, van dagelijks naar 1 keer in de 14 dagen.... Hierbij wil ik niemand aanvallen, gewoon mijn ervaringen met stallingen delen.... ;)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:35

Bij ons gaat hij zo n 60 euro omhoog na de zomer

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:44

heel bedrag in 1 keer... per maand neem ik aan? wat is de reden?